Topics: 13
Ik ga binnenkort in mijn 240 sedan van 12-1985 centrale portiervergrendeling inbouwen. Ik heb 5 motoren en wil ook het slot van de kofferbak integreren in het systeem. Het betreft een aftermarket cv systeem. Ik heb dergelijke systemen vaker ingebouwd en heb er goede ervaringen mee.
Nu kan ik in mijn Haynes werkplaatshandboek geen afbeeldingen vinden van de cv in de kofferbak, enkel van de station. Ik neem aan dat er een soort van framepje in de kofferklep zit waar de motor in bevestigd wordt? Heeft iemand foto's daarvan of, nog mooier foto's en een frame dat ik kan overnemen?
vriendelijke groet,
Rik Tuin
Niets wordt er, helemaal niets, uit talloos veel miljoenen.
Topics: 52
Zie onderstaand plaatje:
Uploaded with
ImageShack.us
Sorry, maar ik zie nu pas deze reactie, ruim 2 weken na mijn vraag. Dank voor de reactie en ik zal de afbeelding nauwgezet bestuderen.
Vriendelijke groet,
Rik Tuin
Topics: 38
Zoiets ben ik ooit ook nog wel van plan. Ga je het met een standaard motortje zoals je ook in de deur plaatst proberen? Of gebruik je een speciale kofferbakopener zoals hieronder staat?
Ik ga het proberen met het standardmotortje (2-draads) zoals dat ik de achterportieren wordt ingebouwd. Als ik de opengewerkte tekening goed bekijk, zie ik dat Volvo zelf ook een standaardmotortje heeft gebruikt met een vaste (ipv staalkabeltje) verbinding.
Er zijn volgens mij drie typen achterklepsloten. Correct me if I'm wrong!
1. oud model platte achterklep (tot 1979?)
2. platte klep die al "om de hoek loopt" maar de klep moet je openen met de sleutel (zie ook plaatje uit Vadis van Volvo142B23) (1979-1985)
3. bollere klep die je zonder sleutel kunt openen, sleutel gebruik je om de klep van het slot/op slot te doen (va MY 1986)
Ik heb me er nog niet in verdiept en weet ook niet hoe de sloten in elkaar zitten. Ik heb type 2, dus ik kan mijn klep niet mee laten gaan met de deuren omdat de klep dan ook echt open gaat als ik de auto ontgrendel. Daar wil ik dus de aparte knop op mijn afstandsbediening voor gebruiken. Volgens mij gaat het bij mij niet werken om het met een standaard motortje te doen. Mijn slot werkt namelijk met een veer en gaat meteen weer "dicht" als ik de sleutel loslaat. Een standaard CV-motor heeft twee aparte signalen voor open en dicht Welk type klep heb jij? Als je type 3 hebt zou het inderdaad wel zo kunnen werken, maar ik weet niet hoe dat slot in elkaar zit. Ik ben benieuwd naar wat je tegenkomt!
Ik heb MY 1986, dus type 3. Slot gebruik je inderdaad enkel om de zaak echt op slot te doen. Openen en sluiten gaat met een aparte knop. Ik ben van plan er vanavond mee verder te gaan. Moet de motoren in de li. portieren nog plaatsen en dus de kofferklep. rechterportieren en afstandsbediening werken al. Ik laat het je weten hoe het zit en of het gelukt is.
Topics: 69
Voor type 2 (1979 - 1985) zijn er speciale orginele setjes om de achterklep vanuit het handschoenenvakje te openen.
![[Afbeelding: !B+4HMKQ!mk~%24(KGrHqF,!lMEz+1F883NBNBDwHBEfg~~_12.JPG]](http://i.ebayimg.com/19/!B+4HMKQ!mk~%24(KGrHqF,!lMEz+1F883NBNBDwHBEfg~~_12.JPG)
Zie bijvoorbeeld
http://cgi.ebay.ie/VOLVO-240-79-85-Genui...0626687873
Top! Weet ik ook wat ik ongeveer in elkaar moet knutselen... ;D
De vier portieren zijn nu klaar. Ben niet aan de kofferbak toegekomen omdat ik de portieren alle vier van binnen van nieuwe bitumen matjes heb moeten voorzien. In alle 4 portieren waren deze losgeraakt. Ze lagen onder in het portier, opgerold als een pannenkoek. Heb zoiets nog nooit gezien. Geen idee wat voor rotzooi Volvo daar voor gebruikt heeft. In alle portieren 2 boven elkaar geplaatst ipv 1 matje. Portieren vallen nu weer met een zware dreun dicht.