8 February 2011, 13:10
poling schreef:grappig, zaterdag idd wezen kijken in ulvenhout, met name naar die 740 met 73k km op de teller (en aantoonbaar) voor 7950, nette auto. Had zelf 2 plaatsen gelast (bij wiel LV, komt door de accu?? zag namelijk bij een andere 740 dat ie ook daar rotte, en in de kofferbak, links op het laagste punt, daar stond overigens weer water in). Maar auto is erg netje zo op het eerste gezicht. 2 nadelen: 7950 is echt een te hoge prijs voor ons, er was wel over te praten zo liet hij weten. andere nadeel: het interieur is de goedkoopste uitvoering en ondanks dat het netjes is, is het niet echt mijn smaak. Misschien moet ik me daarover heen zetten. Prijs is wel met 6 maanden garantie. inderdaad "een aanbieding".
Maarwel bekend met deze verkoper? betrouwbaar?
Zitten eigenlijk eerder te denken aan een prijs rond de 5000E.
Toch wel raar dat er niet vermeld wordt dat er aan de auto gelast is op twee plaatsen.
Als je de advertentie leest denk je dat daar een bijkans nieuwe auto staat.
En dat is dus de reden dat ik altijd sceptisch ben over handelaren, ookal zijn ze zgn zo betrouwbaar 9 van de 10 keer.
De wagen lekt dus ergens anders staat er niet weer water in....
Maw: blijf kritisch en geloof niet alle mooie teksten over "nieuwstaat" dit en "showroomconditie" dat.
Niets ten nadele van Schmidt en Smeekens, ongetwijfeld goede (en dure) adressen om een oude volvo te kopen, maar houd ook daar de ogen goed open.
Zo kocht ik op een haar na een witte 245 classic bij Schmidt voor 14 ruggen.
Na een laatste kritische blik op de lak zag ik spuitsporen boven op de rubber strip over de gehele rechterflank.
Wagen was dus niet goed (over) gespoten, geheel of gedeeltelijk, wie zal het zeggen.
Wist Schmidt misschien ook niet, hij was ook verbaasd maar toch...heb hem maar laten lopen.
Nogmaals, niets tegen Schmidt en Smeekens, ga daar gerust eens goed rondneuzen.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998