even bij wat eigenaren aangeklopt met een vreemde vraag, zeker op zondagmiddag... (meteen weer een gezamenlijke kennis opgedaan.. en een hoedje..

..)
tav de "verbouwingen", ik denk dat de kunst ligt in het "weglaten". Wat de deuren betreft, er zal een gat moet n worden gecreëert zoals in degene die je verwijderd. De deurvangers, als ik naar de B-/ en C-stijlen kijk, kun je voor de swap van oud naar nieuw zeer waarschijnlijk al voldoen met het verwijderen van de oude steun en daar de nieuwe deurvanger te plaatsen met daar achter de bijbehorende verstevigingsplaat, zodat de nieuwerwetse voordeur er in past en sluit. Achter is het nog makkelijker, 2 gaten in de C-post en de nw vanger er op. Iets bewerkelijker is de deur voor/achter aanpassen zodat het slotmechanisme daar in kan worden gemonteerd. De maten van dat blik zijn identiek ("66-"93) Als de carroserie mooi is heeft dit mijn voorkeur, immers een late deur heeft ook de gaten voor de onderste stootstrips, en die wil je eventueel ook dicht hebben.
de voordeuren... (voor de duidelijkheid ff op de foto's klikken..)
de B-stijlen met deurvangers..
de achterdeuren...
de C-stijlen met deurvangers..
Als ik zo naar de B-stijlen kijk, en het later verdwijnen van de montageplaat, welke vóór "70 al over het verdiepte deel in het blik valt, kun je genoegzaam aannemen dat het studiemodel van het veligheidsconcept al ver gevorderd was toen de 140 nog in de showroom moest komen... maar dus de voorziening in het blik al voerde..