3 February 2011, 01:49
Zo, na lange tijd weer terug op het forum !
Tsja, een 240 is leuk, maar dan moet je er wel mee rijden ! Mijn '83'er GLE is eigenlijk te kwetsbaar om als dagelijks werkpaard te gebruiken, vind ik. Ik heb het wel gedaan, maar de auto gaat gewoon achteruit en vraagt aandacht om 'm netjes te houden. Resultaat: de 240 komt zelden de garage uit en dan heb je er weinig aan. Ter vervanging van zowel de 240 als mijn Citroën (huidige werkpaard) overweeg ik een late 240 sedan op LPG. Ik rijd zo'n 20 à 25.000 km. per jaar, dus dat kan wel uit. Ik wil gewoon een degelijk exemplaar zonder teveel fratsen die me dagelijks het 240-gevoel geeft, maar niet veel aandacht terug vraagt. Hij zal z'n beurten krijgen en hij mag onder de carport, maar dat is het dan.
Een late sedan op gas is nog niet zo makkelijk te vinden.... Ik heb er een op het oog; ga komend weekeinde even kijken. Het is een '92 er met 375.000 km. op de klok. Mijn vraag is of er specifieke aandachtspunten zijn voor zo'n 240 op gas. De kilometerstand is fors, maar dat hoeft geen probleem te zijn, lijkt me. Hoe zit dat trouwens met de gasinstallatie, verdamper e.d. ?
Is mijn veronderstelling juist dat je met een laat exemplaar een relatief veilige aankoop doet, als-ie er netjes bij staat ?
Tsja, een 240 is leuk, maar dan moet je er wel mee rijden ! Mijn '83'er GLE is eigenlijk te kwetsbaar om als dagelijks werkpaard te gebruiken, vind ik. Ik heb het wel gedaan, maar de auto gaat gewoon achteruit en vraagt aandacht om 'm netjes te houden. Resultaat: de 240 komt zelden de garage uit en dan heb je er weinig aan. Ter vervanging van zowel de 240 als mijn Citroën (huidige werkpaard) overweeg ik een late 240 sedan op LPG. Ik rijd zo'n 20 à 25.000 km. per jaar, dus dat kan wel uit. Ik wil gewoon een degelijk exemplaar zonder teveel fratsen die me dagelijks het 240-gevoel geeft, maar niet veel aandacht terug vraagt. Hij zal z'n beurten krijgen en hij mag onder de carport, maar dat is het dan.
Een late sedan op gas is nog niet zo makkelijk te vinden.... Ik heb er een op het oog; ga komend weekeinde even kijken. Het is een '92 er met 375.000 km. op de klok. Mijn vraag is of er specifieke aandachtspunten zijn voor zo'n 240 op gas. De kilometerstand is fors, maar dat hoeft geen probleem te zijn, lijkt me. Hoe zit dat trouwens met de gasinstallatie, verdamper e.d. ?
Is mijn veronderstelling juist dat je met een laat exemplaar een relatief veilige aankoop doet, als-ie er netjes bij staat ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)