Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG vraag
is het mogelijk als je dubbele carburateurs hebt om ook LPG te blijven gebruiken?

Ik zag een 142 op het Forum die twee SU units heeft, maar gaat dit ( - is dit ook mogelijk - ) ook als je een dubbele weber oid gemonteerd heb?

Ik heb (nog) nooit op LPG gereden dus zou willen weten, dat als ik geld genoeg heb, een andere, dubbele carburateur zou kunnen plaatsen..

ook zou ik willen weten, welke steek de 142 heeft op de velgen heeft... (als bijvraag)

vast dank!

patrick
Antwoord
Alles kan op LPG, is een kwestie van afstellen en de juiste spullen. Dubbele SU's is niet veel ingewikkelder. Maar,.... de enkele Stromberg is veel makkelijker en goed zat voor LPG.

Steek is 5x108, ET van de 140 is 40. 15 duim doorsnee. Naafgat 65.1 mm dacht ik.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Citaat:Dubbele SU's

en webers? deze zitten naast elkaar, die SU's hebben een eigen spruitstuk..
Antwoord
Kweenie of er voor dubbele Webers, Solexen, Dellorto's etc ook LPG mengstukken bestaan. De mensen die die dingen gebruiken, gaan meer voor snelheid en vermogen dan de centjes denk ik.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Bovendien moet kan iemand die een set dubbele webers goed kan laten lopen een blok met dubbele SU's zeker op LPG afstellen. Dubbele webers (ook wel afhankelijk welke maat) zijn errug moeilijk af te stellen...
Goed alternatief voor dubbele SU's vind ik onderstaande set. Een Weber valstroomcarburateur en Tinustechniek levert ze ook met een LPG mengstukje ingebouwd dat ervoor zorgt dat er geen restrictie in het inlaattraject zit zoals bij conventionele mengstukken.

[Afbeelding: weberkit.jpg]
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
kijk dat is interessant..

heb jij zo'n set of heeft iemand zo'n set, is dat redelijk zelf te doen (in een weekend?)

of..

en heb je wat aan een hayns wsm?

wederom dank!
Antwoord
vroeger had ik een BMW 6cil met 2x 2traps register carburateur.
Deze reed ook op LPG, hiervoor is een Y-stuk in de LPG toevoerslang gemaakt met het hoofdafstel caliber in het enkele stuk dat van de verdamper komt.
onder iedere carburateur zat een echt LPG mengstuk.
Deze auto reed als een kogel op LPG, koud starten, alles perfect.

Er zat echter een groot nadeel aan:
omdat er 2 carburateurs op de motor zaten waren er ook 2 vlotterkamers die bij overschakelen van LPG naar B vol moesten worden gepompt. Dit duurde al rijdend op de snelweg zeker een seconde of 5! Waarna de carbs weer voldoende gevuld waren met B dat de motor weer oppakte.

Het overschakelen van B naar LPG is ook erg onhandig, je moet immers 2 vlotterkamers vol met B eerst leegrijden voor je kan doorschakelen naar LPG, in het geval van mijn 3.0L BMW duurde dat al zeker 5km op de snelweg. In de stad is dit zeer lastig, je zal zien dat je net de carbs leeg rijdt op het moment dat je midden op een kruising staat...

Bij Alfa Romeo's werd vroeger ook nog wel eens LPG ingebouwd , deze motoren hadden 2 DellOrto's , net als webers zijdelings aanzuigend. Als de hele afstelling niet 100% in orde was liep je een vrije serieuze kans op motorbrand...

Mijn 2cts: doe het niet. Een enkele 2traps carb is ideaal en ook daar is best leuk vermogen mee te maken.
Antwoord
Een maat van mij rijd hier mee rond in een amazon. Dit is wel icm een spaghettiespruitstuk en simons uitlaat. Weet eigenlijk niet welke nokkenas die gebruikt met deze set. Maar het schijnt goed te zijn voor plusminus 140 pk. Overigens is het erop klussen goed te doen in een weekend als de draadeinden van het originele inlaatspruitstuk een beetje los willen komen. Let wel op dat een ander uitlaatspruitstuk wel een beetje een vereiste is omdat het originele in/uitlaatspruitstuk in een deel is uitgevoerd. Er zijn ook wel mensen die het inlaatgedeelte afzagen, maar of dit nou ideaal is...
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Is een enkele stromberg 175 CD als iets beter als een enkele solex??
aangezien mn solex niet echt rete snel is.. wil ik iets sneller en toch op lpg...
245L VAN
Antwoord
kwestie van opmeten van de gasklep diameter. groter = meer luchtdoorlaat = meer vermogen (mits goed afgesteld!)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volgende vraag... patrick2wd 42 28.333 25 June 2012, 20:00
Laatste bericht: patrick2wd
  Vraag over de deurconstructie 164 pwassink 6 6.089 1 July 2007, 23:49
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)