Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vraag over de deurconstructie 164
Heren ..

Hopenlijk weet iemand hierop een antwoord.

Ik ben tussen alle andere dingen door ook bezig mijn 164e verder op te knappen, en had van een 1 serie liefhebber
ook een andere rechterachterdeur overgenomen. die was enigzinds beschadigd, dat heb ik inmiddels opgeknapt en hij
staat grotendeels in de primer ondertussen.

Nu zat ik gisteren te kijken naar de constructie van de bestaande (verotte) deur en bekroop mij een beetje een
naar gevoel. die chromen deklijst die op de 164 deur aanwezig is aan de bovenzijde kan ik die zo omzetten ?

Geen idee hoe dat verder zit en vooral of t plaatwerk exact eender is of dat hier nog wat aangepast moet worden?

Beetje dom eigenlijk, maar ik doe dat liever toch voor t spuiten zucht .. :-\

Heeft iemand dit al eens gedaan en of een goede afbeelding van hoe dit exact in elkaar steekt ?

Het is een 164e uit 72, met knikbumper en oude dash etc, alleen wel ingelegde deurgrepen voor de volledigheid.

Peter
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
Wat bedooel je met exact eender? Wat vergelijk je met je portier van je 164?
De portieren zijn in ieder geval hetzelfde als die van een 144/145/164 (modeljaren '72 - '73).
Vanaf modeljaar '74 wijkt de portierconstructie van de 144/145/164/244/245/264/265 af, zo ver ik weet.

Meer informatie kan ik je zo niet geven.
med vänliga hälsningar,<br />Maurice<br />[Afbeelding: th_abba.jpg]
Antwoord
Hejsan! schreef:Wat bedooel je met exact eender? Wat vergelijk je met je portier van je 164?
De portieren zijn in ieder geval hetzelfde als die van een 144/145/164 (modeljaren '72 - '73).
Vanaf modeljaar '74 wijkt de portierconstructie van de 144/145/164/244/245/264/265 af, zo ver ik weet.

Meer informatie kan ik je zo niet geven.

Dat deel had ik inderdaad nagemeten dat gaat wel, maar die chrome deklijst zou ik moeten omzetten
zat me af te vragen hoe die vastzat en heb daar dus nog geen duidelijkheid in qua bevestiging.

Als iemand daar een plaatje van heeft of weet hoe het zit ?

Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Antwoord
Zo te zien zit de raamlijst vast met 2 of 4 boutjes aan de deur.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Het chromen dekplaatje zit met dubbelzijdig tape geplakt.

Op zich geen probleem
Gaat er alleen om of je nu een deur hebt met een vaste raamlijst of een geschroefde.
Aansluiten op de vaste raamlijst vraagt volgens mij een klein aanpassing.
Antwoord
Okee heren,

Bedeankt voor de info, ik zal een paar plaatjes maken als ik deze ga omzetten is dat meteen gedocumenteerd..

Peter

Antwoord
Ik weet alleen dat er (minstens) twee verschillende deuren zijn met het oude type (opliggende) handvaten.
1. Het raamrubber zit vastgeschroeft met een metalen strip, die meestal helemaal verroest is.
2. het raamrubber zit vast met een metaal+kunststof U-profieltje.

Nummer 2 zal een latere/verbeterde uitvoering zijn, want de eerste is dus nogal roestgevoelig.
In jou geval met ingelegde deurgrepen zal of deze methode (2) zijn toegepast of eentje die nog meer verbeterd is.

Echter hoe de dekplaatjes vervolgens vastzitten weet ik niet. Maar plakken lijkt me een eenvoudige oplossing.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volgende vraag... patrick2wd 42 28.332 25 June 2012, 20:00
Laatste bericht: patrick2wd
  LPG vraag patrick2wd 10 8.489 4 February 2011, 00:11
Laatste bericht: Sebastiaan!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)