Topics: 84
Als hij meer informatie nodig heeft moet-ie daar om vragen, elke automaterialenzaak zal je minimaal om type, bouwjaar vragen. Stel dat je een V6 had gehad? In de set hoort trouwens ook nog een lange en/of korte kabel voor bobine-verdeler.
28 euro is wel erg goedkoop voor bougiekabels. In een Volvo 66 zullen ze prima passen bijv.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 24
Zwarte Flirt schreef:Deze man houdt niet van tegenspraak van dames aan zijn toonbank. 
Ik zou de eerste aankoop maar als leermoment houden en naar een ander stappen voor de juiste kabels. :'(
Dat is wel heel makkelijk zeg!! De verkoper weet niet wat hij verkoopt en daar moet de koper onder lijden.
Ik zou met de beste man toch een zeer indringend en persoonlijk gesprek aan gaan.
Volvo 244 DL 1974
Topics: 35
Opgelost. Ik heb de gemoederen een beetje laten bedaren en ben dan weer teruggegaan. Ditmaal gewapend met prints van alle foto's van bougiekabels voor de 240, die ik kon vinden op de site van scandcar en scantech. Ditmaal waren we allebei wat rustiger en was communicatie weer een mogelijkheid.
Wat bleek: het stond gewoon fout in zijn digitale databank. De Volvo 240 met al zijn types en jaartallen werd keurig opgelijst, samen met nog allerlei andere motortypes (o.m. Renault en Daihatsu) waarvoor deze (korte) bougiekabels zg. geschikt zijn. Afgaand op deze gegevens kon je de verkoper idd geen ongelijk geven!
Hij heeft het dan opgezocht in een boek van Volvo zelf en daar stond idd dat de benodigde bougiekabels 3x70 en 1x80 cm horen te zijn.
Hij heeft me gelijk gegeven en alles netjes terugbetaald.
Ben blij dat het weer bijgelegd is. Gelukkig maar, ik zou daar graag nog terugkomen. ;D
Bedankt voor de input!
Topics: 125
Rubi Rubi,
Laat die kabels maar eens zien. Vermoedt inderdaad dat deze voor een B20 zullen zijn. (ook daar waren de lengtes verschillend overigens). Indien de kabels van een fatsoenlijke kwaliteit zijn zullen ze wel bruikbaar zijn op de B20!?
Kom we helpen een Dame (ook van de Zwaantjes in BE!!) graag vooruit....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Topics: 35
De verkoper heeft de kabels nu weer teruggenomen. Misschien waren ze wel bruikbaar voor een B20, maar ze waren allemaal even lang en ik vind 35 cm wel hÃ
Ã
l kort, ook voor een B20? ???
Enniehoe, volgens de databank van de verkoper waren deze korte kabels geschikt voor een B19, b23, b200, b230 etc van een 240. Wat duidelijk niÃ
t klopte.
Deze dame is inmiddels dankzij jullie vooruit geholpen, gezien de verkoper inmiddels toch gezwicht is