Topics: 60
Jambon schreef:het 2 serie cult-gevoel bestaat al even hoor...
Hmmm, binnenkort gaan er toch weer m'n originele staaltjes onder. Morgen laat ik ff kijken naar die roest bij m'n wielranden. Zo'n cultauto moet toch netjes zijn he
Topics: 289
precies, informeer ook ff bij Lasklus.. neem je wel een maatje groter staal? (of 2..)
Topics: 9
Ik heb ook het gevoel dat het een cult-auto aan het worden is. Maar wel op twee verschillende manieren. Bij mij in de omgeving (Haarlem, Heemstede, etc.) zie ik er veel rijden, en ook in Amsterdam-Oud Zuid kom je ze met regelmaat tegen. De 240 lijkt inderdaad de nieuwe Saab 900 cabriolet te worden.
Aan de andere kant komen we de 240 ook steeds vaker tegen in films en clips, met jonge 'hippe' mensen. Ilse de Lange of Pete Philly zijn blijkbaar al gevallen voor het karakter van de auto. Onlangs zag ik een trailer van de nieuwe Engelse film 'Never let me go', waar een jonge vriendengroep zich ook in een 240 verplaatst. En dan al die Nederlandse films nog natuurlijk.
Voorlopig is het een cult-auto in wording. Denk dat het nog wel wat jaartjes duurt voordat ie de status van een VW bus heeft bereikt!
Waar het hart Volvo van is...
Jambon schreef:precies, informeer ook ff bij Lasklus.. neem je wel een maatje groter staal? (of 2..)
Dat lassen kan ook bij die gast gedaan worden. Maareh, m'n staal blijft gewoon dezelfde maat. M'n buurman straalt die dingen voor me en ik ken ook iemand die ze kan spuiten. Bovendien zitten er net nieuw rubber op dus laat maar lekker zo zitten voorlopig
Topics: 289
Vitt schreef:Voorlopig is het een cult-auto in wording......
...dat is ie dan al een jaartje of 30...
Topics: 5
Rubicon schreef:Het 'cultgevoel' leeft naar mijn idee eerder in Nederland, dan in België. ....
..
..
Binnen mijn vrienden- en kennissenkring vertoonde iedereen ook meteen veel bijval en sympathie toen ik met een 240 thuis kwam. Unaniem vonden ze zo'n wagen lekker veel karakter hebben en iets dat echt bij me paste. Dit gespekt met bijvallen als 'ogh, zo ÃÃn hadden wij thuis vroeger ook!'
...
Heel bekend, echte KULT is het nog niet voor buitenstaanders denk ik, maar wat Volvo-liefhebbers betreft volgens mij wel. Een beetje vergelijkbaar met pakweg een Lancer 1 om nu maar iets te zeggen. Mij spreekt het ook niet echt aan, maar Metsubsidie-liefhebbers zijn er wel behoorlijk wild van
plsvolvoprojects.blogspot.com
Topics: 18
Mijne is gewoon swagger, kan ook aan de knappe man liggen die m bestuurd
245L VAN
Topics: 56
PieterL schreef:Heel bekend, echte KULT is het nog niet voor buitenstaanders denk ik, maar wat Volvo-liefhebbers betreft volgens mij wel. Een beetje vergelijkbaar met pakweg een Lancer 1 om nu maar iets te zeggen. Mij spreekt het ook niet echt aan, maar Metsubsidie-liefhebbers zijn er wel behoorlijk wild van 
Lancer 1, heeft mijn vrouw gehad :'(, ik wilde er nieuwe stoelhoezen in zetten, moesten de stoelen er uitgehaald worden, paste anders niet, je kon er niet onder komen, zo laag. Ik bleef draaien, heel stuk van de bodem rot, net 2 dagen in bezit. wel netjes gerepareerd door de garage waar ze 'm vandaan had. Na 2 jaar waren de binnenspatborden totaal verrot------>>SLOOP (12 jaar oud).
Maar hij reed geweldig, reed een BMW316 eruit ;D.
[img width=800 height=600]http://fc06.deviantart.net/fs15/i/2006/363/c/a/1976_Mitsubishi_Lancer_L_Type_by_xiquiel.jpg[/img]
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Sebastiaan! schreef:Mijne is gewoon swagger, kan ook aan de knappe man liggen die m bestuurd
Een vrouw die niet valt op een man achter het stuur van een 240 is blind.
Topics: 5
Black Moose schreef:Maar hij reed geweldig, reed een BMW316 eruit ;D.
Wat heb je meer nodig? ;D
Yellow240 schreef:Een vrouw die niet valt op een man achter het stuur van een 240 is blind.
Lol ;D
Dan ken ik toch vele blinde vrouwen
plsvolvoprojects.blogspot.com