Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo uitlaat spruitstuk, ja alweer.
#1
Mijn huidige uitlaat spruitstuk van b230fk bj 1997 is dus flink gescheurd en lassen vind ik dus geen optie, heb dus een andere nodig
Ben er nog niet helemaal uit, zelf maken of gewoon ÃÃn kopen.
http://www.stylingkompaniet.com/shop/cat...s_id=13514
Ben eigenlijk voorstander van een stalen exemplaar.
Maar ik kan er geen vinden, jullie?
En een kevlar distributie riem is ook niet echt overbodig met veel pk's, of is dat overbodige luxe?
http://www.knoxmotorsports.us/products.html
Is er ondertussen al een site met lasbochten en laser gesneden flenzen voor zelfbouwers?

240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#2
dat kant en klare ding plaatst de turbo zowat in je schutbord. andersom draaien en de flens zit voor de bougies. echt mooi gemaakt is het ook niet. zelf zou ik het links laten liggen.

http://shop.klracing.se/
Daar hebben ze het zelfde spruitstuk maar dan met de flens omgekeerd. hoe het met de kwaliteit zit weet ik niet.

met die riem heb ik geen ervaring. leuk om te hebben, vooral met extreme nokkenassen. welke nokkenas ga je gebruiken?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#3
Kwa pasvorm had ik dat idee ook al.
Maar vind RVS sowieso niet zo'n goed idee, heb vroeger veel RVS gelast en echt trekt enorm, geef mij maar een stalen spruitstuk.
waarschijnlijk deze nokkenas http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=3464
Maar heb al een K en ga die als eerst proberen, nog bedankt voor de tips mannen= meervoud!
Er zijn dus bijna geen stalen spuitstukken te vinden?
En die riem ziet er iid wel stoer uit en kan volgens mij gewoon op bestaande tandriem wielen Wink
Er zijn nog meer merken maar kan ze zo snel even niet vinden, ook met bredere exemplaren compleet met tandriem wielen.
Kwam pas nog een site tegen met laser gesneden uitlaat flenzen maar net niet van de 8v :'(

240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#4
Die nokkenas ziet er interessant uit!

bij KL-racing hebben ze ook flenzen, in rvs en gewoon staal.

rvs is inderdaad veel lastiger met lassen, krimpt enorm en geleid de warmte minder goed dus je oververhit het materiaal ook snel.

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#5
Over al die kant en klare stalen en rvs spruitstukken heb ik alleen nog maar hele slechte verhalen gelezen. Slechte pasvorm en enorm snel scheuren.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#6
Jw240 schreef:....krimpt enorm en geleid de warmte minder goed dus je oververhit het materiaal ook snel.

zal ook de grootste boosdoener zijn, beter gewoon kwaliteitsstaal, betere warmte afvoer, zelf lassen wordt wel gedaan..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Jw240 schreef:Die nokkenas ziet er interessant uit!

bij KL-racing hebben ze ook flenzen, in rvs en gewoon staal.

rvs is inderdaad veel lastiger met lassen, krimpt enorm en geleid de warmte minder goed dus je oververhit het materiaal ook snel.

O mijn Zweeds is ook niet al te best gewoon lezen gaat nog net maar technisch is toch weer anders, flenzen over het hooft gezien.
Ik wacht nog even met spullen bestellen, en hoop dat er toch nog iemand met een goed kant en klaar product op de proppen komt.
Anders zelf maar maken.
[img width=800 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Foto0043.jpg[/img] blok licht nu even op een karretje maar gaat als het b230fb blok van mijn vrouw klaar is weer in de motorbok.
Werk wel erg lekker zo'n motorbok, dat was een super goede aanschaf.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#8
Bood hier niet enige tijd geleden iemand lasergesneden flenzen aan voor het uitlaatspruitstuk?

Moet volgens mij gemakkelijk terug te vinden zijn..

En jawel...!! http://volvolvo.nl/forum/topic,3021.0/

Je moet dus bij DP-Engineering zijn! Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#9
Bedankt!
Ga zelf maar even tekenen, heb goede connecties met een lazer snij bedrijf.
En dat spruitstuk van DP zien er wel erg goed uit!
Denk alleen dat je de plugjes niet kunt vervangen zonder alles te demonteren.
En 800 tja wel erg mooi maar net niet dus.
Nog meer van dat soort spul op de markt?
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#10
skidje schreef:Je moet dus bij DP-Engineering zijn! Groet,
http://www.dp-engineering.nl/inc/photo.p...urbo_1.jpg
Is best netjes gemaakt en van 316it rvs.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.825 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.795 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.313 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.501 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.103 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.874 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.852 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.686 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.823 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.076 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)