Berichten: 470
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008
Die b20 was ook niet mij keuze en eerlijk gezegd ben ik blij dat ik er vanaf ben. De b230f is meer mijn ding.
Gisteren ben ik nog even bezig geweest met het zichtbaar maken van wat roest. Ik zal binnenkort eens een foto- overzicht voor mezelf maken (en dit dan hier delen) zodat ik later kan zien hoe het was.
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Zozo, gaat dus echt aangepakt worden

Stoere bak met veel mogelijheden. gave velgen ook
Wel jammer dat de motor er al uit is. Ik wilde vragen of je wilde kijken hoe bij jou de radiator + kap (behuizing) + fan gemonteerd zitten.
Ik heb namelijk voor mijn 142 ('73/'74) een nieuwe radiateur, viscofan en zo'n kap (de kap van een late 240 die er echter wel perfect op past)
Zou je willen kijken (en/of en fototje maken) of de ronde opening van die kap (behuizing) die aan de radiateur zit in het midden zit? Of zit die een off-centre?
Want als ik het spul zo allemaal bekijk gaat dat niet passen in de 142

Die behuizing die ik heb zit die ronde opening behoorlijk off-centre voor een gekantelde motor dus...
Berichten: 470
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008
Ik zal zaterdag eens kijken of ik bij de spullen kan. Volgens mij zat ie vrij centraal.
Berichten: 470
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008
Vandaag weer even bezig geweest. De accuwak is nu helemaal uitgeslepen. Nu nog een nieuw stukje staal en (nadat we weer gas hebben) get stukje erin lassen. Ook heb ik gekeken naar de nieuwe paravaan, deze zit met veel puntlasjes vast, dus daar kan ik ook mijn energie op kwijt...
Verder heb ik nog gekeken naar de radiator kap, deze zit niet centraal op de radiator. Deze zit (vanaf de motor gezien) meer naar links.
Ook ben ik aan het prutsen met het loshalen van de chromen strips, maar dit is niet gelukt.
Weet iemand hoe je deze gemakkelijk (en ook heel) los krijgt? en dan gaat het met name om de dakstrip en de deurstrips.
Groeten Mark
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Deurstrips zijn goed te doen. Voorzichtig zijn!!! Beginnen met de onderste liggende strip deze aan de uiteinden weer rechtbuigen en dan kan die liefst van binnen uit omhoog getikt worden. De anderen even kijken welke boven op de ander ligt. De bovenste pakken en van binnen aar buiten los proberen te wippen. Ze knappen vaak in een keer helemaal los. Belangrij om van binnen naar buiten te werken. De buitenrand haakt mooi om de deur heen, de binnenkant klikt er vervolgens op bij monteren, bij demontage dus andersom werken. De raambogen bij de voordeuren zijn lastig! metname bij de bocht voorzichtig zijn!
Succes!
Berichten: 470
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008
pepijnwk schreef:Deurstrips zijn goed te doen. Voorzichtig zijn!!! Beginnen met de onderste liggende strip deze aan de uiteinden weer rechtbuigen en dan kan die liefst van binnen uit omhoog getikt worden. De anderen even kijken welke boven op de ander ligt. De bovenste pakken en van binnen aar buiten los proberen te wippen. Ze knappen vaak in een keer helemaal los. Belangrij om van binnen naar buiten te werken. De buitenrand haakt mooi om de deur heen, de binnenkant klikt er vervolgens op bij monteren, bij demontage dus andersom werken. De raambogen bij de voordeuren zijn lastig! metname bij de bocht voorzichtig zijn!
Succes!
Bedankt, zo ver was ik nog niet. Ik bedoelde eigenlijk de strips die op de deuren, achterpaneel en voorschermen zitten. En ook de strip die rond de dakgoot zit, die krijg ik ook moeilijk los. Weet iemand hoe ik hiermee om moet gaan?
Groeten Mark
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Wow, stevige klus pak je aan. Mooi hoor. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Berichten: 470
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008
In de tussentijd is er nog niet veel gebeurd, de strips zijn er wel af en ik heb een andere harde motorkap gevonden en gekocht.
Wel heb ik een paar foto's van mij blok en bak genomen, ik neem aan dat dit een gewone standaard b20 motor met standaard 4 versnellingsbak (zonder overdrive) is?
[img width=450 height=600]http://lh5.ggpht.com/_q7_WMQA9i-s/TSSgenG2_KI/AAAAAAAABL8/HrXx8kBilL4/s800/P1060207.JPG[/img]
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Na 4969 staan nog 2 nummers ingeslagen, die geven het type aan. Bij de rechtermotorsteun staat soms de gietdatum (jjmmdd), deze 1750... ken ik nog niet.
Dat klemmetje voor de oliepeilbuis ook niet trouwens.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Wat staat er bovenop de cilinderkop, en dan vooral welke drie letters? Tussen cil. 1 en 2.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969