Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn volvo's
Er was onlangs hier iemand op het forum met zo eentje die hij notabene nog uit België had gehaald. Ik vind het zo belangrijk dat hij in die kleurstelling is omdat dat de eerste Volvo is die ik me kan herinneren. De oude 242 van men pa. Ik heb geduld hoor. Vroeg of laat komt hij wel voorbij. Wink
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
...... is een schone zaak Wink
Antwoord
De volgende stap is gezet voor de turbo.

Vandaag bij 2 dealers langsgeweest en het gelijkvormigheidsattest is onderweg.

Ik was toevallig in Aalst en sprong daar binnen bij de dealer. Maar ze bekeken me daar alsof ik latijn sprak. Was vroeger een goede dealer maar hoort nu bij een dealer uit Zottegem. Trekt daar op niks meer.

Dan maar wat verder gereden en bij men favoriete dealer in lokeren langsgeweest. Even uitgelegd waarvoor ik kwam, mapje word bovengehaald, papiertje ingevuld: zo mijnheer volgende week is uw attest hier, wij geven u een seintje.

Hoe kan er toch zo'n verschil zitten tussen twee dealers van hetzelfde merk.

Ik kan er geen reclame genoeg voor maken: Volvo Charels in Lokeren voor al uw nieuwe en klassieke Volvo's!!!!!!!!

Nog een weekje wachten dus, dan keuren en dan kunnen we scheuren. Big Grin
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Volvodiesel schreef:Oef!! De eerste stap is al probleemloos gezet. Nog drie stappen te gaan. Big Grin

Vandaag langsgeweest bij de douane in Aalst en daar hebben ze vlotjes mijn auto ingevoerd. Een heel vriendelijke dame heeft mij geholpen en alles direct in orde gebracht. Waarvoor mijn dank natuurlijk. Big Grin

Volgende stap is het gelijkvormigheidsattest. Dat kan ik blijkbaar op 2 manieren doen. Ofwel via de officiele verdeler (Volvo dus) of via de autokeuring. Straks even naar beide bellen en kijken wat de snelste oplossing is.

Nog even een woordje van dank aan Rubicon die me heel wat tijd eeft bespaart met haar uiteenzetting van de importprocedure hier in België. Duizend maal dank daarvoor.

Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat lukken.
Zo te zien heb je geen origineel Nederlandse nummerplaten meer erop en waarschijnlijk ook de originele Nederlandse inschrijvingspapieren niet meer. Ik had die destijds nodig bij het invoeren van mijn Super Polar. Toen was het zo dat de in te voeren auto met originele platen en papieren aangeboden moest worden tijdens de invoerkeuring die zeer overdreven was. Er werd zelfs nog gekeken of de diameter van het stuurwiel wel klopte. Na heel veel zoeken hadden ze het eindelijk gevonden, mijn Super Polar werd afgekeurd omdat het groot licht niet intens genoeg was! Maar goed, dat is alweer een paar jaar geleden, de regels zijn hopelijk wat soepeler geworden.
Succes!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Kijk eens aan, je bent op goede weg! 8)

Dat zou fantastisch zijn, als je op redelijke termijn via de dealer een gelijkvormigheidsattest kan bekomen. Ik heb het indertijd niet geriskeerd, om reden van spookverhalen over dealers die je aankijken of je Chinees - of Latijn Wink - sprak, torenhoge kostprijzen, ellenlange weken, maanden wachten en geringe kans op succes om uiteindelijk zo'n papier in handen te krijgen. Maar kijk, jouw verhaal schept toch hoop dat het ook anders kan. Wens je alvast veel succes! Het valt alleszins de moeite waard om het alternatief - de gelijkvormigheidskeuring - te vermijden met het gevaar om de meest idiote prullen afgekeurd te worden.

Ik heb toen heel veel gehad aan de tips en info van Ruud, waarvoor nogmaals dank Big Grin Gelukkig is de procedure ondertussen toch wel wat soepeler geworden. Ik had reeds bij de verkoper (die dit online kon doen) de wagen in NL uitgeschreven en de kentekenplaten daar achter gelaten. Was in België geen enkel probleem om 'm op Belgische platen aan de douane, of keuring voor te rijden. Overigens had ik wel de originele kentekenbewijzen nog in het bezit. Enkel deel 3 werd bij uitschrijving in NL daar ingehouden. Delen 1 en 2 waren voldoende voor de Belgische douane. Ongelooflijk dat er moedwillig zo'n administratieve hel gecreëerd kan worden.. Mocht je vandaag de dag hetzelfde voertuig terug proberen invoeren, Ruud, zou het nu misschien wel lukken. Maar goed, te laat hà :Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Ik had dan ook het geluk dat er al wat mensen vooraf gegaan zijn aan mij. Wink Ik heb eerst zoveel mogelijk info gezocht en gevraagd zodat ik geen verassingen zou tegenkomen.

Ik had de wagen al laten uitschrijven in nederland met een exportverklaring erbij. Deze exportverklaring vervangt het deel 3 dat achtergehouden word in Nederland tesamen met de originele Nederlandse platen. Deel 1 en deel 2 kreeg ik gewoon mee en ook een paar apk verslagen. De eigenaar had ook een duidelijk en volledig verkoopscontract opgesteld zoals ik hem had gevraagd.

Ik heb die hele handel bij de douane hier in Aalst afgegeven, ik moest 2 papiertjes tekenen en 15 cent voor het vignet betalen en toen kreeg ik een roos formulier mee. Er is zelfs niemand naar de auto gaan kijken. Ik had hem nochtans met de platen van mijn huidige wagen naar daar gereden voor alle zekerheid. Ik heb die dame toen ook gevraagd wat mij nu nog te doens tond en zij zei dat ik nog een gelijkvormigheidsattest moest halen en dan laten keuren voor verkoop zodat ik hem kan inschrijven (wat trouwens de meest idiote regelgeving is die er bestaat want ik ga de auto helemaal niet verkopen maar goed).

Nu bij de dealer ging het even vlot. Even een kopietje van de Nederlandse papierenpapiertje invullen en klaar.

Het moet niet altijd een afschuwelijke rompslomp zijn. Wink

142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Mijne dames en heren. Ik heb deze middag een telefoontje gekregen van Volvo Charels dat mijn gelijkvormigheidsattest klaarligt.

Morgen even langsgaan. Is dat even goed meegevallen Big Grin. Hopelijk valt de prijs ook mee. Wink

Morgen meer hierover.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Aan allen die twijfelden aan de geloofwaardagheid van mijn Volvo-dealer, het is binnen:

[img width=450 height=600]http://img692.imageshack.us/img692/1568/snc00071f.jpg[/img]

Het gelijkvormigheidsattest. Heeft maar een weekje geduurd. Kostte me 40 euro voor een papiertje dat ik zelf ook kon uitprinten. Maar goed. Ik heb het snel, en zonder dwaas keurings gedoe.

Nu nog iemand vinden die met garageplaten de auto kan laten keuren en we zijn klaar. Big Grin
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
slechts 1 week en 40€?
Ik dacht dat ik ne goeie dealer had! 2 weken wachten en 130€, damn...
Antwoord
Ik geloofde het ook bijna niet. Had al iets gehoord van een dikke 100 euro. Maar heb daarnet nog even naar men rekening gekeken en er is maar 40 euro afgegaan. Dus het klopt echt wel. Vorige week aangevraagd en vandaag opgehaald.

En nog een kop koffie gekregen en een 760 babbeltje op de koop toe. Big Grin
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 41 4.704 , 22:36
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 352 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.704 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 800 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 219.984 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.890 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.311 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.630 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.171 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.782 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)