10 November 2010, 13:18
Black Moose schreef:Bedoel je niet deze?
Die jij aanwijst zijn ba9s, de kleine lampjes voor in de koplamp.
OK, dan zijn ze groter, zolang ze maar breedt genoeg stralen om er niet raar uit te zien..
Volvo 940LPT 1998
|
10 November 2010, 13:18
Black Moose schreef:Bedoel je niet deze? OK, dan zijn ze groter, zolang ze maar breedt genoeg stralen om er niet raar uit te zien..
11 November 2010, 10:05
Black Moose schreef:Cornerlights zijn echt mooi geworden 8), strakke bak hoor Thanx! Vind ik zelf ook en geen tweede 940 die het zo heeft ;D "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
1 January 2011, 03:17
startpost is geüpdate. Graag reacties! :
![]() "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
1 January 2011, 11:45
oef, lastige storing. misschien enkele diodes in de dynamo stuk, de resterende krijgen dan meer te verwerken en oververhitten op ten duur.
Heb je de krukaspositiesensor eens nagekeken? (zag ik zo snel niet staan in de text). Die geven ook problemen met opwarmen/afkoelen. het signaal dat er van af komt kan wat zwak zijn, dat gecombineerd met wat spanningsvariaties op het boordnet kan misschien ook voor problemen zorgen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
1 January 2011, 12:37
Jw240 schreef:oef, lastige storing. misschien enkele diodes in de dynamo stuk, de resterende krijgen dan meer te verwerken en oververhitten op ten duur. Dank voor je bijdrage. Het was misschien niet duidelijk genoeg opgeschreven door mij, maar de BDP sensor heb ik als eerste vervangen door een splinternieuwe. Door eentje van Scantech. Denk niet dat dat het probleem is want de symptomen zijn gelijk. En wat de diodes betreft dat lijkt mij sterk, aangezien dit de derde (!) dynamo is die er nu op zit die dezelfde verschijnselen teweeg brengt. De eerste heb ik betrapt op niet altijd laden maar ook snoeiheet, de tweede deed niks, maar dat kan doordat de koolborstels vast zitten door het liggen op zolder (3 jaar) en de derde geeft een mooie laadstroom maar wordt opnieuw gloeiend heet. Spreekwoordelijk dan, want hij is niet echt rood, maar je het ding na een poosje echt niet vast houden. Bij een andere vergelijkbare auto gekeken. Kan t gewoon wel. De trekhaakbedrading staat nu als hoofdverdachte op de lijst. En dan gaan we maar eens grondig aan het meten vanaf de pluspool accu en pluspool dynamo terug het boordnet in...zie ik wel tegenop "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
1 January 2011, 13:15
Misschien ten overvloede. Is er geen sluiting tijdens draaien tussen de B+ kabel van de dynamo naar de startmotor? Lijkt me bijna stug, maar hij zou net tegen het blok schuren en zo de dynamo overuren bezorgen.
Voor de zekerheid eens een extra massa draad leggen tussen dynamo en accu. Succes.
1 January 2011, 13:19
herbe777 schreef:Misschien ten overvloede. Is er geen sluiting tijdens draaien tussen de B+ kabel van de dynamo naar de startmotor? Lijkt me bijna stug, maar hij zou net tegen het blok schuren en zo de dynamo overuren bezorgen. Dank voor de tip. ALLE tips zijn welkom. Dat ga ik uitzoeken. Er zat wel gek genoeg een extra pluskabel toen ik de auto kocht vanaf de accu naar de dynamo. Vond ik al vreemd. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
1 January 2011, 13:22
Trekhaak bekabeling zou ook mijn eerste gedachte zijn. En dan vooral een eventueel aanwezige constante plus draad.
Vergeet ook niet allerlei andere after market meuk, zoals bijvoorbeeld een radio en eventuele versterker.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
1 January 2011, 13:39
Peter Timmer schreef:Trekhaak bekabeling zou ook mijn eerste gedachte zijn. En dan vooral een eventueel aanwezige constante plus draad. Zit niks anders aftermarket in. Enkel een antieke Nokia carkit. Die heb ik er al bijna geheel uitgesloopt in het begin. Bedankt voor de tip, we gaan het zien. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
29 March 2011, 14:49
Even een update, en het stof van dit topic af poetsen...
Ondertussen loopt de Volvo als een speer. Valt niet ook niet meer uit dankzij de hulp en de kennis van het bevriende Volvo 700 forum. Ja sorry, ik weet het, maar ze hebben mij goed op weg geholpen de storing te lokaliseren. Wat was het dan? Het onderbreekrelais van de LPi die er voor zorgt dat je benzine injectoren uitgeschakeld worden als je op LPG schakelt. Verholpen dus! Verder een setje Auriga's van 'keter' alhier overgenomen anderhalve week geleden. Bevallen prima. Rijdt toch weer beter dan de 15" Draco's. Heel apart dat het zoveel uit kan maken. [img width=800 height=600]http://img824.imageshack.us/img824/2426/auriga.jpg[/img] Uploaded with ImageShack.us Ook heb ik een flesje TSL gekocht. Dat ga ik eens uitproberen in deze Volvo. Ik heb er goede ervaringen over gelezen dus ik ben benieuwd. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Eerste Volvo | IVARIO | 41 | 4.704 |
11 uren geleden Laatste bericht: BartJu |
|
Even voorstellen: Volvo 340 van Wout | Wout_Holsbeek | 5 | 352 |
17 April 2025, 21:00 Laatste bericht: BartJu |
|
Voorstellen: Volvo 245 1976 | Kogelman | 19 | 4.704 |
2 April 2024, 17:05 Laatste bericht: IVARIO |
|
voorstellen volvo 240 1983 | dafshooter | 1 | 800 |
26 February 2024, 13:40 Laatste bericht: Rob |
|
Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 | Arjan. | 359 | 219.982 |
12 March 2023, 16:12 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Eerste Volvo | V70D4204T5 | 3 | 1.890 |
16 December 2022, 22:39 Laatste bericht: Kogelman |
|
Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 | jhilverda | 49 | 65.311 |
22 October 2022, 21:09 Laatste bericht: volvo144 |
|
eigenaar volvo 245 1979 | HenkMar 245 | 5 | 3.630 |
31 July 2022, 14:10 Laatste bericht: pepijnwk |
|
![]() |
Volvo 940 2.3 i Polar LPT | Bacchus | 1 | 1.782 |
3 January 2022, 15:40 Laatste bericht: Marc1970 |
Voorstellen met volvo 265 | Wouter265 | 1 | 2.237 |
18 July 2021, 08:48 Laatste bericht: pepijnwk |