Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zijn we in het nadeel??
#1
Ik zit hier in een discussie dat, nu er zoveel sneeuw en gladheid is, wij met onze achterwielaangedreven bakstenen zwaar in het nadeel zijn tov voorwielaandrijvers.
Nou zal dat wetenschappelijk wel onderbouwd zijn maar ik merk er niks van.
Mijn 244 staat op stal maar de 945 stuur ik probleemloos van A naar B.

En aan de andere kant, waarom produceerde volvo tot aan de 850 dan achterwielaandrijvers?
OK de V70 enz is voorwiel, moderner, beter over nagedacht?

Hoe zit het nou precies, wat is jullie mening/ervaring?
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Antwoord
#2
Dat je met een voorwielaangedreven auto bij glad weer makkelijker van zijn plek komt dat lijdt geen twijfel.
Antwoord
#3
Jep meer gewicht op de voorwielen heeft natuurlijk een voordeel bij het wegrijden, maar overstuur is makkelijker te corrigeren in de sneeuw dan onderstuur.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
#4
ik heb het idee dat achterwiel aandrijving juist beter werkt.
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
#5
ZwerverRoodbaard schreef:Jep meer gewicht op de voorwielen heeft natuurlijk een voordeel bij het wegrijden, maar overstuur is makkelijker te corrigeren in de sneeuw dan onderstuur.

daarom rijd ik nu ook liever in m'n 2 serie.... de V70 laat ik lekker staan.
Antwoord
#6
Bill schreef:Ik zit hier in een discussie dat, nu er zoveel sneeuw en gladheid is, wij met onze achterwielaangedreven bakstenen zwaar in het nadeel zijn tov voorwielaandrijvers.
Nou zal dat wetenschappelijk wel onderbouwd zijn maar ik merk er niks van.
Mijn 244 staat op stal maar de 945 stuur ik probleemloos van A naar B.

En aan de andere kant, waarom produceerde volvo tot aan de 850 dan achterwielaandrijvers?
OK de V70 enz is voorwiel, moderner, beter over nagedacht?

Hoe zit het nou precies, wat is jullie mening/ervaring?

voorwielaandrijving trekt het voertuig achter zich aan en werkt als het ware de "rommel" ad kant. Achterwiel aandrijving moet alles inclusief voertuig voor zich uit duwen.

eea icm met de rijkunst van de bestuurder, banden, omstandigheden...

waarom Volvo tot op hoge leeftijd achterwielaandrijving produceerde? die techniek hadden ze al en kost geen ontwikkelingsgeld zolang je het toepast..

overigens waren ze r natuurlijk even lang mee bezig, het prototype van de 800 heeft al in SE een tijdje in vermomming rondgereden (de maten kwamen prima overeen met een Amerikaanse coupÃ, ben alleen de naam ff kwijt, zijn foto's van..) terwijl de showroom alleen "de oude techniek" aanbood..

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Jambon schreef:eea icm met de rijkunst van de bestuurder, banden, omstandigheden...

Vooral dat ja

Ikzelf vind het ook leuker om met een RWD in de sneeuw te ryden dan met een FWD, onderstuur is minder goed te controleren, voel je niet zo aankomen, en is minder leuk Smile
plsvolvoprojects.blogspot.com
Antwoord
#8
Bill schreef:En aan de andere kant, waarom produceerde volvo tot aan de 850 dan achterwielaandrijvers?
OK de V70 enz is voorwiel, moderner, beter over nagedacht?
Ik denk dat voorwielaandrijving vooral goedkoper te produceren is...

Behalve als motor achterin ligt Wink
Antwoord
#9
ArjanV schreef:Ik denk dat voorwielaandrijving vooral goedkoper te produceren is...

Behalve als motor achterin ligt Wink

iig tav van de totale bouw vd auto......daarnaast uiteraard de extra rumte door het ontbreken van de cardantunnel..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
Jongens, ben ik nou de enige die met z'n baksteen een rustig stukje industrieterrein opzoekt voor een paar rondjes sneeuwdriften? ;D ;D ;D 10 keer liever een kont die uitbreekt dan een neus die wegglijdt..... En als we een keertje niet van de plek afkomen pakken we de schep uit het laadruim. RWD is in ieder geval LEUKER.
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar zijn de mods? aRjen.T 18 12.250 10 August 2019, 00:48
Laatste bericht: Dopski
  Hoeveel oude Volvo's zijn er nog? LoekS 11 11.321 22 June 2018, 22:29
Laatste bericht: Nicolaas H
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.429 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski
  zijn wij vandaag gehacked? skidje 14 7.822 18 September 2013, 13:03
Laatste bericht: TheSaint77
  Wat zijn dit voor velgen? Arjan. 5 7.815 28 March 2011, 19:27
Laatste bericht: ZwerverRoodbaard
  wat voor velgen zijn dit pepijnwk 14 8.092 18 September 2010, 23:36
Laatste bericht: pepijnwk
  Iemand zijn 740 Turbo Intercooler verloren? landloper 10 6.308 9 September 2010, 14:59
Laatste bericht: 242-turbo
  Zweden zijn ook gek op de 240... maar dan anders.... Tyn245GL 5 3.598 19 May 2009, 20:23
Laatste bericht: jos245
  Wie heeft zijn 240 geleend aan Geenstijl? easyride 2 2.597 27 March 2008, 21:51
Laatste bericht: Rhino
  Waar zijn de politie-volvo's? Harry 14 9.093 13 February 2007, 23:00
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)