Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
standkachel XXL
De eerlijkheid gebied te zeggen dat je daar wel een punt hebt!
Aanvankelijk had ik het idee een meter of vier te moeten overbruggen tussen kachel en motor.(dus 8meter totaal)
Eigenlijk wilde ik eerst gegloeide koperen pijp nemen (wicu) dat zich makkelijk laat vormen maar zoals je zegt; de koperprijs rijst de pan uit.
Een rol van 25mtr. wicu kost 250 - 300 euro zo uit het hoofd.Zodoende heb ik gegalvaniseerd gepakt.
Later heb ik het lastige stuk van kachel tot midden boven de achteras met slang uitgevoerd waardoor er effectief nog maar 5 meter stalen CV-pijp gebruikt is.
Ik zal eens goed opletten hoe snel je gelijk krijgt en dan overgaan op koper.( 5mtr valt nog wel te doen.
Voor de bijzondere verbindingen/waterverdeelstukken had ik overigens al wel koper/messing genomen.

bedankt voor de tip Smile
Antwoord
Misschien moet je iets aan roestpreventie doen?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Op zich kan ik de leidingen wel inspuiten maar vaak zie je dat het rond de leidingbeugels juist mis gaat, daar zit altijd wel iets beweging en wordt de preventieve laag dus doorbroken.
Ik denk dat ik gewoon voor koper ga; straalt lekker uit en dan is de parkeerplaats ook lekker dooi voor de volgende Smile

De algehele staat van de volvo vraagt trouwens meer aandacht op gebied van roest dan de buizen op dit moment ;D
Antwoord
Het zal mis gaan op de overgang gegalvaniseerde buis op/in messing koppeling (elektrocorrosie), preventie in de vorm van tectyl of zo help niet (zal alleen het verrassingseffect vergroten als de buis plots afbreekt)
245DL 1980 USA
Antwoord
Schrijf jij ook wel eens horrorboeken en draag je een donkere zonnebril??? ;

;D
Antwoord
Tja, als ik het terug lees zou je dat zo maar denken. Volgens mij laat het zien dat ik eigenlijk een schurft hekel heb om onder een auto liggen, moet nog maar eens nabeschouwen of ik de juiste hobby gekozen heb ;D
245DL 1980 USA
Antwoord
Zonnehuis2 schreef:Het zal mis gaan op de overgang gegalvaniseerde buis op/in messing koppeling (elektrocorrosie), preventie in de vorm van tectyl of zo help niet (zal alleen het verrassingseffect vergroten als de buis plots afbreekt)

Hoeveel centrale verwarmingsinstallaties heb jij al uit elkaar zien vallen? Big Grin
Natuurlijk is de buis roestgevoelig, maar jij ziet het wel heel donker
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Peter Timmer schreef:Hoeveel centrale verwarmingsinstallaties heb jij al uit elkaar zien vallen? Big Grin
Natuurlijk is de buis roestgevoelig, maar jij ziet het wel heel donker
Hij heeft wel een punt, door de combinatie met zout, vocht en warmte zal er een spanningsveld ontstaan tussen het koper(messing) en de gegalvaniseerde buis. In een droog huis zal het idd niet zo gauw gebeuren.
Het zal zekur geen kwaad kunnen om iets aan roestpreventie te doen.

Maar heb je nou de buizen met tire-wraps tegen elkaar aan liggen???
Kan je beter zo'n zelfde blok tussen doen als ja verderop hebt.
Als je eerst de leiding tegen roest behandeld en daarna een stuk krimpkous, ter hoogte van het blok, er overheen doet en dan in het blok klemt, gaat ie daar volgens mij niet eerder roesten.
Het kwestbaars blijft natuurlijk de overgang van messing naar pijp. Dit kan je natuurlijk voor iedere winter ff opnieuw in de tektyl zetten.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Informatie over standkachel gezocht Roboer 6 4.855 22 December 2014, 23:50
Laatste bericht: A_A

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)