Topics: 7
Hallo,
Ik heb van het zomer een derde bankje ingebouwd en we zijn veel meer gaan rijden dan verwacht. Dus nu is de vraag of een andere auto of een lpg tank erin. Als ik puur naar het geld kijk is een andere auto "verstandigere optie". Ware het niet dat ik inmiddels erug dol ben geworden op mijn volvo 240 station. Ben gaan rondbellen naar LPG inbouw stations waaronder HPO (aardige mensen). Ik kreeg van diverse bedrijven te horen dat de voorheen ingebouwde ring kern tank qua storings gevoeligheid behoorlijk te wensen over laat. Zijn er alternatieven zodat ik toch mijn derde bankje behoud, Of wordt dit echt kiezen?
Suggesties zijn welkom?
Topics: 107
Als je het derde bankje wilt behouden dan lijkt me een ringtank in de resrvewielbak de enigste optie.
Dat een ringtank storingsgevoelig zou zijn dat is nieuw voor mij. Hebben ze je verteld waarom een ringtank storinggevoeliger zou zijn dan een cilindrische tank?
Topics: 9
een tank op de plaats van het reservewiel.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Wat ik heb begrepen is dat het te maken heeft met de wijze waarom een ringkern (op de plaats van de reserve wiel) wordt aangesloten dit schijnt storings gevoeliger te zijn? Maar hoe het exact zit weet ik niet verschillende lpg stations gaven wel aan geen alternatieven te hebben behalve een onderbouw. Ik hoopte dat misschien iemand op het forum met hetzelfde bijltje gehakt zou hebben of misschien met een bedrijf in contact is gekomen die een modificatie heeft gemaakt.
Topics: 289
wordt dan geen grote tank vrees ik, de ringtank die ik onlangs gebruikt heb gekocht is 66cm diameter, gaat nooit passen in de wielbak..
Jambon schreef:wordt dan geen grote tank vrees ik, de ringtank die ik onlangs gebruikt heb gekocht is 66cm diameter, gaat nooit passen in de wielbak..
Ik begin het te vrezen.....
Topics: 107
In Italie zitten ze heel vaak in de reservewielbak. Wel lijkt het op foto's vaak alsof het binnenscherm boven de wielbak iets is verruimd (uitgezaagd).
jos245 schreef:In Italie zitten ze heel vaak in de reservewielbak. Wel lijkt het op foto's vaak alsof het binnenscherm boven de wielbak iets is verruimd (uitgezaagd).
Klinkt goed! Heeft er iemand een foto misschien?
Topics: 12
Ik heb een staande ringtank. Niet al te groot inderdaad, tegen de 40 liter netto. Gelukkig werkt alles goed, behalve de tankzender. Maar daar heb ik een dagteller voor. En een grote reservetank

En inderdaad, het binnenscherm is opengesneden zodat hij om die tank heen past. De tank past net in de beschikbare maat onder de 'vensterbank' en de maximale dikte van de ruimte van het reservewiel.
Jammer dat je hier niet 123 foto's bij kan plaatsen. Zo onhandig als dat via elders moet.
Topics: 24
Nou, die zijn wel erg klein geworden. Maar geeft je hopelijk wel een idee.
In mijn rode zit een Poolse tank, van 48l. En er gaat zo'n 42 liter in. De vlotter is wat bijgebogen. De afdekplaat wordt op z'n plek gehouden door de moddermat.
De blauwe is van......?? Foto een keer geplukt van een (dit?) forum. Ook een keer een foto gezien van een opengesneden afdekplaat op een volvo-forum.
245 DL 1983