Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lpg ringtank 245
Kan ik ook een lpg ringtank van een 850 rechtop zetten in plaats van het resersve wiel.
Met onderbouw moet ik mijn ferrita 3" uitlaat verbouwen dit vind ik zonde.
Antwoord
Of die van een 850 past, weet ik niet maar een ringtank rechtop ipv het reservewiel komt vaker voor.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Nee dit kan niet!!!!!!!!!!!!!!!
Niet alleen vanwege de vlotter afsluiter die dan niet meer werkt maar ook omdat de vloeibare
lpg via een pijp onder uit de tank komt en naar je verdamper gaat.
De tank dus alleen monteren op de manier waarvoor die ontworpen is.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Het wordt wel gedaan, ik heb het gezien bij diverse benzen uit de de W123 reeks. Waarschijnlijk zijn dit dan speciale tanks voor verticaal gebruik.
Antwoord
kan wel, nederlandse gasboeren zeggen dat er gezeik van komt maar ze willen het gewoon niet verkopen

gewoon ff op ebay.de kijken en daar staan zat verticale tanken. 2 gemonteerd en rijden al een poosje probleemloos rond
Antwoord
Misschien snap ik de discussie niet maar er zijn toch zo veel 245's met verticaal gemonteerde tank? Ik rij er al even mee rond en dat gaat probleemloos. Bij meerdere LPG-boeren staan ze ook gewoon op de lijst.

Als het specifiek gaat over een 850-tank, dan weet ik het niet.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
zoals hier dus al gezegd: het kan wel. je moet alleen geen tank pakken waar alle apendages voor horizontale montage in zitten en die dan verticaal zetten en andersom.
Antwoord
Het is vrij duidelijk allemaal,ik heb nog nooit een 245 gezien met een ringtank i.p.v het reservewiel.
Mischien een idee om de 3'' uitlaat voor het achterwiel uit te laten komen.
Maar dan moet er nog wel een demper tussen.
Dan kun je gewoon een onderbouw gastank nemen.
Antwoord
Hoewel topic al tijdje stil ligt,post ik toch even een linkje voor hen die het nog nooit gezien hebben:
javascript:; klik op producten, en dan volvo240 Directe link lukt noet zo snel...

O ja, rij er zelf ook al bijna 5 jaar mee rond, geen problemen.
Een nadeel: het is me nog niet duidelijk of er een vulsensor in zit. HPO sluit die niet aan, wegens onbetrouwbaarheid. Dat ligt dan weer aan de vorm, die het signaal verre van lineair laat lopen of zo...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Hoeveel liter kan er max. in dan. Heb je de grootst mogelijke gemonteerd?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  LPG staande ringtank alternatieven? lopezdijkstra 32 18.951 22 December 2010, 22:49
Laatste bericht: herbe777

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)