Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vage geur van smeulend plastic...
Inderdaad, prima wagens die Toyo's.
Als ik als kilometervreter een nieuwe auto moest uitkiezen dan zou een Avensis station met 177 pk diesel hoog op de lijst staan. Best mooie auto !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Als kilometervreter rij ik gewoon Volvo.
Niks geen Toyota of wat uit het Oosten komt. Vind er geen een mooi en zal ik ook nooit vinden. Als ik iets anders ga rijden dan Volvo is het een Amerikaan. (En nee geen Chevy Matiz :lol: :lol: )
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Een Caprice Classic of een Trans Am Firebird 6.6!!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Sander van Buiten schreef:Een Caprice Classic of een Trans Am Firebird 6.6!!

Laatste off topic Big Grin Big Grin
Nope een Chevy Camaro 8)
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Citaat:Gisteren op weg naar huis viel het licht ineens uit en na wat morrelen aan de draaischakelaar ging het licht weer aan, maar zonder de dashboardverlichting. Dit ging gepaard met wat knettergeluiden en even later de inmiddels vertrouwde geur van smeulend plastic........ Toen wist ik dus zeker dat het in de schakelaar zit !
Vanochtend de auto naar de garage gebracht en een nieuwe schakelaar is inmiddels besteld (komt morgen binnen).

Van de week door kortsluiting een rook kolommetje links van het dashboard. Alle dashboardverlichting sindsdien uit. De draaischakelaar heeft het dus begeven. Ik heb de draadjes tijdelijk doorverbonden.

Maar ik kan niet vinden hoe ik de schakelaar uit het dasboard krijg en straks een nieuwe er dus weer in.

Wie heeft er een tip??
Antwoord
het knopje kun je van de as aftrekken.
Daarna kun je een moer van de as losdraaien en is de schakelaar los
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
<edit>
eerst moet het plastic frontje eraf en dan zie je hetzelfde beeld als onderstaand plaatje

[Afbeelding: 1983240van18xe2.th.jpg]
daarna kun je de moer van de as losdraaien
<edit>

PS
hier is ook de tellerbak verwijderd, dit is in jouw geval niet nodig Wink
Antwoord
Peter Timmer schreef:<edit>
eerst moet het plastic frontje eraf en dan zie je hetzelfde beeld als onderstaand plaatje

[Afbeelding: 1983240van18xe2.th.jpg]
daarna kun je de moer van de as losdraaien
<edit>

PS
hier is ook de tellerbak verwijderd, dit is in jouw geval niet nodig Wink

Dank je Peter
Maar om het frontje te verwijderen moeten eerst de knoppen (dimmer en licht) er af?? Daar ben ik mee bezig geweest maar kreeg er geen beweging in en wil het niet forceren. Kunnen die er gewoon afgetrokken worden?
Antwoord
Yep Tongue

Als het bij de latere types niet veranderd is tenminste.
Anders even voorzichtig met twee schroevendraaiers proberen op te wippen
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Over lichtschakelaar bedrading en vage relais... Woutair 2 1.429 14 December 2022, 20:34
Laatste bericht: HSGHOR
  Zekering van brandstofpomp smelt (plastic smelt, metaal niet jsmits75 19 15.562 20 December 2013, 23:47
Laatste bericht: Laurens Zondag
  ventilator kachel - branderige geur zweedse schone 11 10.117 13 February 2013, 19:56
Laatste bericht: zweedse schone
  Onderdeelnummer plastic pen in koplamp? Rubicon 12 7.198 21 August 2008, 17:28
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)