Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vage geur van smeulend plastic...
Sinds een paar dagen komt er van links uit het dashboard soms, na een halfuur rijden ongeveer, een vage geur van smeulend plastic (alsof je een stukje draad afbrandt). De geur wordt niet sterker en is soms weer weg. Eng natuurlijk, dus ik heb de bekleding onder de stuurkolom eens losgetrokken. Niets te zien of te ruiken. Ook onder de kap geen sporen en ook geen springende zekeringen. Alles werkt zoals het hoort, behalve soms de draaiknop om het licht aan te zetten; die maakt niet helemaal lekker contact en moet subtiel worden verdraaid anders doet de dashboardverlichting het niet (de rest van de verlichting gaat wel direct aan). De geur lijkt uit de linker ventilatieopening in het dashboard te komen, maar dat weet ik niet zeker. Rechts is er niets te ruiken. Vreemd....

Wat zou het kunnen zijn ??? Hoewel ik niet direct bang ben voor een brandje (het gaat al een paar dagen goed en wordt ook niet erger) zit het me niet helemaal lekker....
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Je hebt zeker al gekeken of er geen bladeren liggen te smeulen he?!
79-er 242 GT B23e
Antwoord
GT Jan-Willem schreef:Je hebt zeker al gekeken of er geen bladeren liggen te smeulen he?!
Nou nee, daar had ik nog niet naar gekeken.... zal ik 'ns doen !
Antwoord
GT Jan-Willem schreef:Je hebt zeker al gekeken of er geen bladeren liggen te smeulen he?!

Hoe kom je daar trouwens bij ? Vanuit de motorruimte of roostertje uitbouwen vanuit dasboard ??
Antwoord
Ik dacht aan de motorruimte en/of bladeren in het verwarmingssysteem. In dat laatste geval in het eerste deel achter het roostertje dus dan wordt het 'echt' sleutelen. Ik heb daar al eens wat compost uit moeten halen. Als je zeker weet dat het plasticgeur is, kun misschien eerst beter eerst doorzoeken naar draden (wat je zelf al aanhaalde).
79-er 242 GT B23e
Antwoord
controleer inderdaad bijvoorbeeld de draden eens in het front enzo. Die worden vastgehouden m.b.v. omgeklapte metalen stripjes. Die willen na verloop van tijd nog wel eens wat ellende veroorzaken.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:controleer inderdaad bijvoorbeeld de draden eens in het front enzo

Wat bedoel je met "draden in het front" ? In de neus van de auto ?
Antwoord
ja daarzo...maar volgens mij wordt die techniek elders ook toegepast in de 240. En ik heb me al meerdere malen laten vertellen dat dat ook vaker tot brand heeft geleid.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Die geur van smeulend plastic was dat al voordat je de nieuwe radio had ingebouwd(zoals ik in een ander topic las).
Is de radio wel goed gezekerd?
Antwoord
Ja, dat was daarvoor al (afgelopen zaterdag de boel losgetrokken om het te bekijken en toen gelijk de radio maar ingebouwd !). Het is zo ineens ontstaan.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Over lichtschakelaar bedrading en vage relais... Woutair 2 1.425 14 December 2022, 20:34
Laatste bericht: HSGHOR
  Zekering van brandstofpomp smelt (plastic smelt, metaal niet jsmits75 19 15.559 20 December 2013, 23:47
Laatste bericht: Laurens Zondag
  ventilator kachel - branderige geur zweedse schone 11 10.113 13 February 2013, 19:56
Laatste bericht: zweedse schone
  Onderdeelnummer plastic pen in koplamp? Rubicon 12 7.197 21 August 2008, 17:28
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)