Berichten: 46
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2010
Hierbij nog wat foto's
[img width=359 height=600]http://img824.imageshack.us/img824/2775/imag0045p.jpg[/img]
Hier een foto van de rand waar die tegen aan loopt.
[img width=359 height=600]http://img18.imageshack.us/img18/6271/imag0046ni.jpg[/img]
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
zo op het oog net te breedt ...
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Yep. Hetzelfde als bij mij. Het probleem zit hem in de 20 cm vanaf de bodem van de auto naar boven aan de achterzijde van de spatbordrand. De mijne staat 20 mm lager aan de achterkant, zal vanavond eens proberen er een fotootje van te maken, desnoods met 1 achterwiel op de stoep. Dat maakt het wat duidelijker..
Recht naar boven is er overigens niets aan de hand, daar heb je ruimte genoeg.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 46
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2010
Nee idd,
Ik ga vanavond even bekijken of ik stuk van de rand af kan halen want dan is het probleem weg.
Bas
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik denk dat je op ca. 5 mm vd rand de lassen tegen gaat komen, ik zou er niet teveel afslijpen.
Die velgen zijn iets te veel naar buiten verbreed. En dan heb je er zo te zien nog een vrij smal bandje opliggen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Bas. schreef:Nee idd,
Ik ga vanavond even bekijken of ik stuk van de rand af kan halen want dan is het probleem weg.
Bas
Probleem weg is nog makkelijker als je er een origineel volvo wiel opzet, kan ook 195/205 op. Probleem ook opgelost
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 46
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2010
Hmm had ik niet aangedacht lasnaad.
Maar het gaat mij niet alleen om de bandenmaat, maar ook om het uiterlijk.
Voornamelijk daarom zitten de velgen erop.
Bas
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Mooie auto ook, hebbie der nog meer foto's van?
Wat betreft de band tegen de rand, je zou de randen inderdaad om kunnen kloppen, in hoeverre dat netjes lukt weet ik niet. Ik vind het nogal een paardenmiddel tegen een probleem wat eigenlijk niet in je wielrand zit maar in een verkeerde velg.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
om die reden heb ik bij een 2 serie gezien dat de draagarmen en reactiestangen werden ingekort zodat de achteras 2cm naar voren komt, probleem weg..
als je auto van voor "70 zou zijn geweest had je ook een kortere wielbasis.. geen idee waarom dat ooit veranderd is..
als je je velgen wilt behouden (ik vraag me af hoe de reacties in de besturing zijn..) zul je um ergens binnen moeten zetten waar je de spatbordranden warm kunt stoken (voor de lak..) banden harder oppompen en een stuk ronde pijp langs het scherm op en neer naten rollen terwijl een ander de auto op en neer duwt.. is wel een gedukldwerkje trouwens..
mijn keus is nog steeds de juiste velg, is voor de wegligging ook beter, iig vooraan..!
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Volgens mij is het wiel juist meer middenin de wielkast gekomen door die 2 cm erbij, dus komt-ie beter uit bij inveren.
De oude wielbasis was ws. een staaltje Volvo conservatisme, de Amazon en de Katterug hadden dezelfde.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969