Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aanlopen band tegen spatbord rand
Op mijn 142 zijn sinds korte brede velgen gemonteerd.
Maar nou liepen deze aan tegen de binnenkant van het achterscherm.

Logische aanpassing gedaan naar HD Veren, omdat ik ook een Gastank achterin heb.
Maar nu bij 4/5personen in de auto toch nog erg aanlopen van de band.

Nou las ik dat je eventueel nog blokken onder de veren kon doen om hem te ophogen.
Is dit enigste optie en waar zijn die te verkrijgen.

Bas
Antwoord
Even kijken waar ie aanloopt. Bij inbouw van gas loopt de leiding nog wel es door de wielkast. Ik heb wel eens een bijna doorgesleten gasleiding gezien bij een 142 met gas en brede velgen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Nee hij loopt echt tegen de binnenrand van het spatbord aan. (de rand die naar binnen gevouwen is zeg maar)
Antwoord
klikkerdeklik
Antwoord
Heb je zoiets ook voor de vooras? zie mijn probleem
Groeten, Boele
Antwoord
Zijn je schokbrekers trouwens nog wel goed?

Scheelt ook een hoop!
Groeten, Boele
Antwoord
Ophogen kan iets helpen maar is geen definitieve oplossing. Als je met de volle auto een gemiddeld stuk Nederlandse rijksweg pakt (dat tegenwoordig zo vlak als de Alpen blijkt te zijn) zal je bij de diepere dalen toch nog aanlopers hebben. Een betere optie is de wielkastranden naar binnen te (laten) rollen. Bij mij loopt iig de achterzijde aan. Die rand is alleen zo breed dat ik nog nadenk of ik er niet gewoon een snijschijf op zal zetten. Waarschijnlijk is een cm minder al voldoende.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
wat is breedt..? ik heb 205 en 30mm verlaagd, geen probleem..

ET waarde van de velgen klopt?

Is je auto verlaagd, zo ja, meet li en re de afstand van band naar spatbordrand, als de auto lager komt wordt de carrosserie iets naar rechts geduwd door de panhardstang..

als je de standaardveren hebt dan kunnen die sowiezo zijn ingezakt, + LPG tank is iig en minstens 1 cm lager, en dan ook nog volgeladen, dan wordt het lastig..

als de bandmaat niet overdreven is en de velgen kloppen dan kun je idd voorzichtig de felsnaad van het achterscherm naar binnen rollen..

en verder een beetje opletten met beladen icm rijden..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ps, een foto is ook wel leuk! Ben benieuwd!
Groeten, Boele
Antwoord
Er zitten nu nieuwe HD Veren onder.

Heb inderdaad wel dat hij links meer aanloopt dan rechts en ook gedachte dat hij dus iets scheef staat.
Maar hij is niet verlaagd.

Velgen zijn 4,5J velgen van amazon die zijn verbreed door er een stuk in te lassen.
Band maat is: 195/65/15

Maar mijn rand is idd ook erg breed en 1cm ervan af is denk ik ook gewoon een oplossing. Want hij komt echt net tegen het randje van de wielkastranden aan.

Morgen zal ik even een foto maken, nu al beetje te donker.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 142 deurpanelen - bescherming tegen water keter 7 5.816 27 August 2013, 18:19
Laatste bericht: Jambon
  kwam dit tegen op fleebay... 0 754 Minder dan 1 minuut geleden
Laatste bericht:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)