Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wat is/ was dit?
Marc1970 schreef:Vage barst daar in de undercoating, volgens mij is de roest daar al een poosje bezig.

Zo glad als het maar zijn kan Smile
[img width=450 height=600]http://img268.imageshack.us/img268/87/25102010244.jpg[/img]
Helaas genoeg andere plekjes/ gaatjes
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
Da's toch net een kadootje, zo'n mooie balk? Deze ouderwetse pure teer undercoating is vrij goed, maar kan ook vanzelf wat barsten van veroudering.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Sow dat is zeker een hele fijne verrassing.

Hoe heb je de tectiel eraf gekregen, zo te zien met een steekvoorwerp ofzo? En hoe ga je de rest doen (als je die gaat doen).
Antwoord
Idd een fijne verrassing!
Gedaan met een verfafbrander, een palet(plamuur)mes en terpentine....
Of ik de rest ga doen.....? Het is wel een k***E klus, maar waarschijnlijk op de zelfde manier.
Miss dat ik het alleen op de roestgevoelige (alles dus ;D) plaatsen verwijder en de rest insmeer met een goedje van Fluid Film.
Deze zorgt dat de oude teer/ tectiel een verjongingskuur krijgt.
Want daar bovenin de wielbakken waar het plaatwerk bij elkaar komt krijg je het toch niet weg. Teweinig ruimte..
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
Kijk zo zit het nu bij mij.

Die losse met dat kit zit overigens ook bij mij zo eronder. Die foto is van de vorige eigenaar.....

[Afbeelding: P1020870.jpg]

Antwoord
volvo fan schreef:Idd een fijne verrassing!
Gedaan met een verfafbrander, een palet(plamuur)mes en terpentine....
Of ik de rest ga doen.....? Het is wel een k***E klus, maar waarschijnlijk op de zelfde manier.
Miss dat ik het alleen op de roestgevoelige (alles dus ;D) plaatsen verwijder en de rest insmeer met een goedje van Fluid Film.
Deze zorgt dat de oude teer/ tectiel een verjongingskuur krijgt.
Want daar bovenin de wielbakken waar het plaatwerk bij elkaar komt krijg je het toch niet weg. Teweinig ruimte..

Het is inderdaad een kloteklus, zeker als je niet de beschikking hebt over een zgn 'braadspit' waarmee je de auto op zijn kant kan laten hangen. Ik ben er omdat ik doordeweeks studeerde natuurlijk niet full-time mee bezig geweest, maar ik gok dat je toch een goede 50 uur bezig bent om hem helemaal tectielvrij te krijgen. Ik heb uiteindelijk 6 liter wasbenzine en een halve rol garagepapier opgemaakt om de laatste restjes tectiel van de bodem af te krijgen. Voordeel: slechts twee verrotte stukjes op de bodem en wat roest aan de sommige randen.

Rick
Volvo 142, 1969
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)