Berichten: 1.056
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Briljant!!
Heel graag foto's blijven posten van de voortgang, kunnen we een boel van leren en vooral meegenieten.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 150
Topics: 13
Lid sinds: Jul 2007
oehoeboeroe schreef:Ik ben niet zo'n kenner maar waarom niet gelijk de homologatieturbo gekocht die bij Thom de Jong te koop staat ??.
Naar mijn weten is de 242 die bij Thom de Jong staat 1 v.d. plm. 500 242's welke zijn gebouwd (dus..uit DIE serie)...die ervoor gezorgd hebben dat DIE versie van de 242 homologatie papieren kreeg, zodat daarmee de touring car champignonships konden (lees: mochten) worden verreden.
Voor de rest is die auto bij Thom de Jong gewoon een straat auto, met een normaal interieur.
Die auto heeft feitelijk niets met race en/of rally te maken en zou dus ook gewoon van scratch af aan moeten worden opgebouwd.
(en voor zo'n UNIEK exemplaar als die bij TDJ staat..is dat zonde).
MAAR ik heb er eigenlijk geen verstand van..Ik roep maar wat / van horen zeggen ;D
Maar denk dat de waarheid redelijk in de buurt komt...
Gr. Martin
Berichten: 80
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2009
Hier zijn nog wat foto's van de opbouw.
Op willekeurige volgorde.
Doorlassen van de body.
[img width=800 height=600]http://i338.photobucket.com/albums/n405/rinze850tdi/20082010106.jpg[/img]
Achterkant.
Voorkant.
[img width=800 height=600]http://i338.photobucket.com/albums/n405/rinze850tdi/17082010103.jpg[/img]
Brandstof systeem.
Fia gekeurde kooi.
[img width=800 height=600]http://i338.photobucket.com/albums/n405/rinze850tdi/148.jpg[/img]
S60r remmen aan de voorzijde. achter worden waarschijnlijk voorklauwen van een 240
met achterschijven van een -08 v70.
[img width=450 height=600]http://i338.photobucket.com/albums/n405/rinze850tdi/082.jpg[/img]
Turbo met 3" downpipe. Alles zelfbouw. 3"van voor naar achter met uitgang in dorpel Achter rechter portier.
Gr. Rinze.
Volvo s60 d5
Volvo 340 Base.
Berichten: 150
Topics: 13
Lid sinds: Jul 2007
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Echt te gaaf dit! Erg gaaf om te zien dat dit soort helden ook in NL aan het werk zijn! Een vraagje: welk motormanagement word er gebruikt?
Berichten: 150
Topics: 13
Lid sinds: Jul 2007
Er komt een KMS systeem op.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
de 2e bevestiging voor de
Wattlink is een oude die je ad rechterkant hebt ingelast..?
Berichten: 80
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2009
Er is er inderdaad een in spiegelbeeld tegenaan gelast.
Er moet nog wel het een en ander aangepast worden, zodat de as op rijhoogte er precies recht onder staat.
We weten alleen nog niet de precieze rijhoogte. Die word straks bepaald bij het inmeten van de schokbrekers. Ze willen zorgen dat de auto volledig ingeveerd 2cm boven het asfalt ligt om zo een zo groot mogelijke veerweg te creëren. Dit word bij Reiger suspensions gedaan.
Aan de hand van de rijhoogte worden straks ook weer de achterste wielranden ingelast om het optisch ook netjes te krijgen.(En zo veel mogelijk ruimte te krijgen natuurlijk ;D)
Volvo s60 d5
Volvo 340 Base.
Berichten: 150
Topics: 13
Lid sinds: Jul 2007
Zo...Vanavond weer klusavond...
Weer wat foto's voor de liefhebbers:
[img width=359 height=600]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/242-groupA/IMAG0044.jpg[/img]
Gert Jan bezig met de pedalbox:
[img width=800 height=478]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/242-groupA/IMAG0040.jpg[/img]
[img width=800 height=478]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/242-groupA/IMAG0039.jpg[/img]
[img width=800 height=478]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/242-groupA/IMAG0038.jpg[/img]
[img width=800 height=478]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/242-groupA/IMAG0037.jpg[/img]
Pedalbox in de motorruimte:
[img width=800 height=478]http://i1185.photobucket.com/albums/z356/242turbo/242-groupA/IMAG0035.jpg[/img]
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
prachtig project! Ga zo door! 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"