Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trillen in stuur
ja en de hond trimmen is een burn-out..! en hebbie een burn-out dan heb je te veel getrimt, ergo sporten is dus niet zo... nèh..

ik heb mijn wielen wel eens aan de auto laten balanceren, kwam ook nog wat extra uit.. de schokbrekers moeten ook in goede staat zijn en niet als fietspompjes zoals ze nog wel eens worden goedgekeurd, anders kan de minste oneffenheid voor een repeterende beweging zorgen op bepaalde kritische snelheden (omwentelingen).. daar lijdt de band weer onder en worden de oneffenheid erger etc...

schijven kunnen ook krom trekken als de restdruk in het systeem iets te hoog blijft en de blokken tegen de schijf gedrukt blijven waardoor de warmte afvoer niet geleidelijk meer is en vervorming op kan treden, bij licht remmen neigt de auto (schijf..) steeds op die locatie te stoppen en wordt dat erger.

op zeker moment heb ik de ervaring gehad dat door het trillen de schijven "los" gingen zitten en ook de velgen..! Als het weer zover dreigde te komen kon ik het al horen aan de remblokbeugeltjes in de klauwen, het blik liet zich dan horen..

Mede oorzaak hiervan waren de velgen zelf, lichtmetalen exemplaren, welke soms dit kunnen veroorzaken. Reden is het verschil met een stalen exemplaar. Deze "staan" op de naaf met enkele raakvlakken, een lichtmetalen velg is vaak vlak en moet echt alles schoon en vlak zijn om dit te voorkomen.

ik uitendelijk in de schijven en naven 5 gaten en draad getapt zodat deze niet meer los kwamen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Bij mij is er ook een trilling in het stuur na een snelwegrit (vandaag trouwens ineens niet meer,…). Ook heb ik geconstateerd dat het rechter voorwiel veel warmer is na een snelweg rit. Bij het remmen trekt de auto naar links.

E.e.a. suggereert in mijn geval dat de rechter remklauw vastzit of in ieder geval niet goed gangbaar is. Er schijnt hiervoor een revisiesetje te zijn zelf nog niet iets kunnen vinden wat dat bevestigd,…

All met al zou het dus ook een warm wordende remschijf kunnen zijn,…
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Alle remzuigers van die klauw een paar keer indrukken met een tang en uitdrukken tegen een dun remblokje, dan veeg je meeste prut er wel af. Daarna even wat vloeistof door laten lopen (kan gewoon op zwaartekracht).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
en meteen ff de klauwen schoonmaken, loszittende roest kan de blokken vastklemmen..
Antwoord
revisiesetjes kosten ongeveer een tientje per klauw. nieuwe klauw ongeveer 100. is best een verschil dus altijd het proberen waard
Antwoord
Trillend stuur kan ook zomaar met bandenspanning te maken hebben. BAnden oppompen op gelijke bandenspanning...vaak is dan het probleem al een stuk minder. Als een wiel warm wordt zou ik de rem direct reviseren. Dat kan echt belachelijk heet woden zeker als het een keer echt vast gaat zitten.. Ik moet er niet aan denken. Ik zou wel eerst reviseren voor ik een nieuwe klauw zou plaatsen.

Antwoord
verrotte fusee kogels willen ook wel eens trillingen geven Wink
Antwoord
dan denk ik eerder aan "shimmy-en" , zoals de T-Fords e.d. deden..
Antwoord
Jambon schreef:dan denk ik eerder aan "shimmy-en" , zoals de T-Fords e.d. deden..
Dat is voor mijn tijd ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Ik ben net terug van vakantie in Frankrijk en het probleem is verergerd.
Nu merk ik ook dat bij remmen het stuur weer trilt. Ik merk het al als ik mijn voet gewoon op het rempedaal leg.

Kunnen remklauwen met slecht bewegende zuigers het probleem veroorzaken?
En kunnen slechte schokbrekers ook de oorzaak zijn?

Bedankt weer
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  stuur slingert bij hard remmen op lage snelheid [245] MartjeB 24 26.846 7 June 2014, 01:48
Laatste bericht: A_A
  Trillen / bonken bij remmen - niet in het stuur edhn 16 16.706 26 June 2011, 14:14
Laatste bericht: edhn
  trillen bij remmen Black Moose 3 3.783 17 February 2011, 19:54
Laatste bericht: aernout

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)