20 October 2010, 12:28
zakboekje zegt dat je hem 1cm in moet kunnen drukken op het vrije stuk
Bij oplopen toeren gaat mn acculampje branden
|
20 October 2010, 12:28
zakboekje zegt dat je hem 1cm in moet kunnen drukken op het vrije stuk
20 October 2010, 13:00
ja, maar bij welke druk, dat is ut um, je hebt/had daar van die mooie mechanische metertjes voor, als het betreffende merk zegt : daar drukken bij zoveel nm over zus afstand dan zit je in den beginne goed. Vervolgens bepaald de staat van de riem(en) en poulies of het afdoende is..
20 October 2010, 14:23
242-turbo schreef:zakboekje zegt dat je hem 1cm in moet kunnen drukken op het vrije stuk mijn zakboekje zegt dat ook ;D
20 October 2010, 15:15
aRjen.T schreef:mijn zakboekje zegt dat ook ;Dhebben wij dezelfde? ;D
20 October 2010, 19:34
Mooi dat jullie zakboekjes dat zeggen. Het komt wel ongeveer overeen wat ik met mijn vinger weet te meten. Onderweg op de snelweg heb ik nog even gemeten wat de boord spanning is bij te hoog toerental: (12.5 volt en blijft zakken) bij lager toerental (13.5 volt). Best gevaarlijk trouwens om met je meet pennen in je sigaret aansteker te gaan frunniken terwijl je 120 over de snelweg kachelt...
Het viel me onderweg ook op dat de remdruk wel heel ver weg gezakt is (was al laag, maar nu nog veel lager). Thuis onder de motorkap kom er achter dat het reservoir helemaal leeg is... Erg vreemd, maar ik ga er van uit dat het niks te maken heeft met mn dynamo.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014) Volvo 940 1998 lpg G3 Volvo 740 1985 benzine Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
20 October 2010, 22:18
Citaat:klopt, koolborstels zijn (meestal) een geheel met de spanningsregelaar. Dus gewoon een nieuwe spanningsregelaar kopen. Nope, zonde van je geld. borstels kosten nix, regelaar incl borstels veul meer. (Klik voor grotere pica) [img width=110 height=83]http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/11_AlternatorBrushSet.jpg[/img] ![]()
21 October 2010, 09:01
even ter vergelijking, een complete incl regelaar kost 29,95. hoe duur zijn die losse borstels en ben je bezig met montage?
vwb je remdruk, als je reservoir nu helemaal leeg is niet zomaar bijvullen! je moet helemaal ontluchten want er zit nu lucht in je systeem. kijkt ook even waar de vloeistof naartoe gaat, tis een gesloten systeem dus er mag niet zomaar vloeistof verdwijnen
21 October 2010, 22:58
maar niet van hella
![]() +1 voor hella
21 October 2010, 23:43
Citaat: tis een gesloten systeemop een gesloten systeem zit een retour, zoals de koeling van de volvo. Een open systeem, zegt het al, is niet afgesloten (er zit nl. een gaatje in de dop van het remvloeistoftankje) Maar desalnietemin mag er geen remvloeistof verdwijnen, er moet ergens een lek zijn. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|