Topics: 10
edwin schreef:Citaat:Het enige is nu nog dat wanneer ik afrem voor een bocht en de koppeling intrap de auto afslaat, ik denk iets te zuinig afgesteld... of niet??
Kan ook een rembekrachtiger zijn met een stuk membraan.
??? die snap ik niet ???
Wil je eens uitleggen?
Topics: 84
De richting vd naald wordt ook bepaald door hoe de schuif aan het membraan is gemonteerd, dat kan zeker op twee manier waarvan er dus maar ÃÂÃÂn de goede is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 10
Marc1970 schreef:De richting vd naald wordt ook bepaald door hoe de schuif aan het membraan is gemonteerd, dat kan zeker op twee manier waarvan er dus maar ÃÂÃÂn de goede is.
Die kan ook maar op 1 manier, want daar zit toch ook een uitsparing en een "lipje"aan het membraam? Als zowel delipjeje tov de uitsparing in gasnaaldcilinder en tov de uitsparing in de carb goed zitten, zit de cilinder altijd goed. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Topics: 289
Marty Mcfly schreef:edwin schreef:Citaat:Het enige is nu nog dat wanneer ik afrem voor een bocht en de koppeling intrap de auto afslaat, ik denk iets te zuinig afgesteld... of niet??
Kan ook een rembekrachtiger zijn met een stuk membraan.
??? die snap ik niet ???
Wil je eens uitleggen?
de rembekrachtiger wordt door de draaiende motor vacuum gezogen en heeft een terugslagklep om te voorkomen dat er valse lucht via dat systeem kan worden aangezogen. Als die terugslagklep stuk is kan ie met lage toeren afslaan. Kun je eenvoudig proberen door in de slang van de rembekrachtiger te blazen. Lukt dat dan istie stuk. Als je er aan zuigt moet je behoorlijk wat weerstand hebben, feitelijk trek je nu aan het membraam net als de motor anders doet. Heb je geen weerstand dan istie lek en moet je opzoek naar een andere (nieuwe zijn duur) De terugslagklep zoals ie in de bekrachtiger steekt zijn niet meer leverbaar, tenzij NOS. Dan kun je een extra klepje in de slang plaatsen, doet verder het zelfde en de oud blijft fungeren als aansluiting.
Op het gebied van membranen monteren loop je 100% op mij voor, ik wist niet dat er ook een nokje aan de schuif zat, heb ze nooit zo heel precies bestudeerd.
Topics: 78
Citaat:die snap ik niet
Wil je eens uitleggen?
Wanneer je remt wordt de bekrachtiger actief.
Als nu het mebraan lek/poreus is dan trek je dus (valse) lucht via de vacuümslang naar het spruitsuk.
Met als gevolg dat je motor rot gaat lopen tijdens het remmen
Ik heb 't met de Amazon gehad...
De terugslagklep in de slang zorgt ervoor dat er geen lucht
naar de bekrachtiger kan stromen.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Net andersom. De terugslagklep zorgt ervoor dat het vacuum in de rembekrachtiger blijft, bijv. als je de motor uitzet, zodat je de volgende rit weer direct bekrachtigd kan remmen.
Dat is dan ook gelijk een goed symptoom van gare bekrachtigers, ze bekrachtigen pas nadat de motor een poosje draait (= vacuum zuigt). En ze sissen tijdens het remmen, en uiteindelijk wordt de bekrachtiging onvoorspelbaar en is het tijd een andere te gaan zoeken.
Topics: 289
en dat was bij mij ook het geval. Door ouderdom maar vooral stilstand hoorde je hem sissen en het membraam blokkeerde zelfs, gevaarlijk dus!!
Topics: 78
Citaat:Net andersom. De terugslagklep zorgt ervoor dat het vacuum in de rembekrachtiger blijft, bijv. als je de motor uitzet, zodat je de volgende rit weer direct bekrachtigd kan remmen.
.....ik ben flabbergasted......
Bovenstaand citaat is juist...
Hoe dan ook.
Het is makkelijk te controleren.
Laat de motor stationair draaien.
Trap nu op de rem.
Wanneer de motor dan gaat stotteren of zelfs afslaat (was bij mij het geval) weet je genoeg.
Bekijk ook even de vacuümslang en terugslagklep.
Kunnen ook slecht/gescheurd zijn.
Het zal niet de eerste keer zijn dat de oorzaak van een rot lopende motor in dit traject zit.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Edwin, wat jij schreef was net zo juist zie ik nu, "geen lucht naar" is hetzelfde als "geen vacuum uit".
Toch?