Topics: 289
Marc1970 schreef:Na 4969 staan nog 2 nummers ingeslagen, die geven het type aan. Bij de rechtermotorsteun staat soms de gietdatum (jjmmdd), deze 1750... ken ik nog niet.
Dat klemmetje voor de oliepeilbuis ook niet trouwens.
late E of F? ik zie electronische ontsteking ipv condesator., en een afwijkende motorsteun?
Topics: 42
Al een tijdje niks van me laten horen (ook al een tijdje niks meer gedaan).
De b20f + bak is inmiddels verkocht, de rode krijgt binnenkort een nieuw onderdak (we verhuizen van klusschuur) en de witte (b230f automaat) heeft aandacht nodig:
de laatste tijd startte de witte al moeilijker, hij liep de eerste meters op 3 cilinders...
Ook waas het verbruik erg hoog (1 op 6,5)
Hij stonk ook nar benzine, maar dat is normaal bij een auto uit 1989...
Alleen nu krijg ik hem helemaal niet meer gestart. Motor draait rond, hij pakt hem alleen niet...
Een paar maanden geleden kreeg ik hem ook niet meer gestart, toen was het een zekering.
Hij staat gelukkig voor de deur en heb hem niet dagelijks nodig.
Nu ik aan het verbouwen ben, is het toch wel handig om hem snel gemaakt te krijgen.
Samen met een vriend wat onderzoek gedaan:
Vonk: krijgt ie
Benzine krijgt ie ook, als de bougie eruit is komt de benzine nevel eruit.
Alleen is het bij de eerste cilinder erger als bij de overige 3.
Nu denken we dat de 1e injector lekt, waardoor er teveel benzine in de motor komt en de motor daarom niet meer start.
Zou dit een goede benadering zijn??
Ik ga zodadelijk alle injectoren even in een glas houden, om te kijken of ze allemaal een beetje hetzelfde sproeibeeld geven...
Zijn er nog andere tips, of zouden het ook nog andere oplossingen kunnen zijn waarom de motor niet start??
Alvast bedankt.
Topics: 84
Misschien lekt de benzinedrukregelaar (voorop de injectorrail) benzine naar het vacuumslangetje?
Waarom mag een auto uit 1989 naar benzine stinken? Het is geen T Ford.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 56
Ruikt wel lekker
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Marc1970 schreef:Misschien lekt de benzinedrukregelaar (voorop de injectorrail) benzine naar het vacuumslangetje?
Waarom mag een auto uit 1989 naar benzine stinken? Het is geen T Ford.
Net getest, hij ruikt wel een beetje naar benzine, mar vochtig is tie niet.
Helaas ging het verder mis toen ik de benzinedrukregelaar los had gemaakt...Ik kreeg hem niet goed terug.
Nadat ik na een half uur door had hoe het rubbertje hoorde te zitten heb ik de motor weer proberen te starten, maar helaas.
Zijn er nog andere methodes om te testen? Of moet ik dan alle injectoren los halen en in een glazen potje laten sproeien??
en inderdaad, ik vind eigenlijk dat een auto uit 89 niet naar benzine moet ruiken, maar de afgelopen tijd heb ik mijn grenzen verlegd...
Is het trouwens gek dat ik de injectoren een beetje kon bewegen? niet van onder naar boven maar ik kon wel een draaiende beweging maken...
Topics: 39
Ik heb nog wel een spruitstuk met injectoren liggen. Als je die er even opschroeft en hij doet het, dan weet je het.
Topics: 31
markfranken schreef:Is het trouwens gek dat ik de injectoren een beetje kon bewegen? niet van onder naar boven maar ik kon wel een draaiende beweging maken...
nee dat hoort zo.
Topics: 84
Je had alleen maar aan het vacuumslangetje hoeven snuffen. Daar mag geen benzine in zitten.
Andere verdachten zijn de koelvlst temp meter voor de ECU. Zit onder het spruitstuk, de stekker geeft wel eens teveel weerstand en dan denkt-ie dat het ijskoud is en gooit benzine erdoor.
Je hebt daar ook nog een koudestartinjector ergens hangen, blauwe stekker. Maar die geeft eigenlijk niet zoveel last.
Allehoewel, deze zouden meer benzine in alle cilinders geven, niet alleen in 1. Rondje injectors vervangen zal wel wat opleveren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Hij doet het weer (iig al weer Ã
Ã
n km gereden)
Probleem was ws de 1e injector.
Maar nadat ik deze had losgehaald (om te kijken hoe het werkte) en deze weer terug had gestopt (totaal 10min. werk) heb ik de wagen proberen te starten en hij deed het!
Nu maar hopen dat het een vuiltje was...of iets anders
Hij doet het weer (iig al weer Ã
Ã
n km gereden)
Probleem was ws de 1e injector.
Maar nadat ik deze had losgehaald (om te kijken hoe het werkte) en deze weer terug had gestopt (totaal 10min. werk) heb ik de wagen proberen te starten en hij deed het!
Nu maar hopen dat het een vuiltje was...of iets anders