2 October 2011, 09:25
Goed bezig! Je hebt er mooi weer bij!!!
Volvo 240 uit 1990
|
2 October 2011, 15:13
Het blok loopt!!
Gisteren hebben we het donorblok in mijn 240 gehangen. We hebben de tijd genomen het compartiment te reinigen en te tectyleren en de zaak goed aan te sluiten. Het blok krijgt nog een grote beurt incl. nieuwe distributie met toebehoren, waterpomp, bougies, bougiekabels, rotor, verdeel kap etc omdat ik de historie van de motor niet ken. Gisterenavond om 21.00 uur konden we het contactslot omdraaien om de motor te starten. Dinsdag wordt alles verder afgebouwd. Het was het juiste advies zo'n klus te doen met een complete donorauto bij de hand in plaats van losse onderdelen. We zijn heel wat keren gaan kijken hoe het in de donor ook al weer zat en hebben regelmatig onderdelen gebruikt van de donor. Als alles zo blijft meezitten is ie dinsdag klaar. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
2 October 2011, 15:25
In 1 woord: SCHITTEREND! In 2: GOED BEZIG! Die auto boft maar met zulke liefhebbers! Ik blijf je volgen
![]()
2 October 2011, 15:32
Dank voor de complimenten. Toen het blok uit mijn auto was en we alles hadden schoon gemaakt zagen we hoe gaaf alles nog was, nauwelijks iets van roest. Deze auto is de moeite waard en zal (onvoorziene zaken daargelaten) ons nog vele jaren doen genieten.
In het dashboard zaten op diverse plekken gaten van een carkit etc. De panelen van de donor waren helemaal gaaf en zitten nu dus in mijn auto. Ook heb ik de deurdranger (is dit juist?) van het voorportier aan passagierszijde vervangen omdat de deur niet meer open bleef staan. Onderdelen heb ik nu genoeg.
2 October 2011, 16:56
Lijkt me ook de goedkoopste en beste manier! Mazzel dat je een identieke auto hebt weten te vinden. Hoeveel uur heb er nu in totaal over gedaan, het plaatsen van een andere motor?
2 October 2011, 17:47
Het uitbouwen van een blok met aandrijving etc uit de donor, het uitbouwen van het blok en aandrijving uit mijn auto en het plaatsen van het donorblok en weer aansluiten in mijn auto duurde zo'n 18 uur. Verder afmonteren schat ik op ong. 6 uur. Let wel, we hebben ons niet gehaast, ruim de tijd genomen alles goed schoon te maken en ook op de juiste manier weer aan te sluiten. Ook hebben we andere onderdelen overgezet. Het is een hobby dus het moet wel leuk blijven.
2 October 2011, 20:34
roger2401990 schreef:Wat is anders aan een AW 03 71 automatische versnellingsbak t.o.v. een AW 71? ![]() Ik heb dus een AW 03 71 bak. Heeft iemand info over dit type? Wat zijn de verschillen met een 71 en 70 bak? Is dit een goed type? Kortom, ik weet hier helemaal niets van en ben benieuwd naar aanvullende informatie.
2 October 2011, 21:10
Een AW71 heeft op het typeplaatje 03-71 staan. Een AW 03-71 bestaat dus niet als type.
Bij een AW71L is dit 03-71L Een 71 is een wat sterkere uitvoering dan een 70. Mooi trouwens dat de ombouw is gelukt!
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
3 October 2011, 10:08
Dank voor de info.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|