Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn geïmporteerde Volvo 240
Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe de kleur op de velg komt te staan.Het word in ieder geval geen zwartWink
Ik heb ze naar Wielfix in Apeldoorn gebracht. Eerst vrijblijvend om te kijken hoe ze eraan toe waren, en wat het ongeveer zou kosten. Uiteindelijk tot een goeie deal gekomen, en ze daar achtergelaten. Het word geen spoedklus, heb namelijk gezegd dat ik er geen haast mee heb omdat ik de velgen toch pas in de zomer onder de auto ga zetten. Voor de rest, erg vriendelijke mensen, hebben verstand van wat ze doen. Heb een stapeltje velgen gezien die ze hebben gedaan en gaan doen, en je ziet echt verschil. Word goed aandacht aan besteed. Benieuwd hoe ze eruit komen te zien!

Hebben jullie al ervaringen met Wielfix?

Yup, dat is inderdaad mijn auto op het (omgeploegde) grasveldje. Haha.Als je een x tijd voor een bak koffie hebt, en de volvo staat er, ben je welkomWink

ZOAB schreef:Ben benieuwd naar je kleurkeuze! Welke zaak heb je ze naar toe gebracht? Ervaringen in de regio zijn altijd welkom Smile

En Twello.. staat je wagen meestal op een grasveld op de weg achter het spoor?
Dat is nl. langs mijn woon/werkroute als ik met de racefiets van Apeldoorn naar Deventer ga Smile
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
Antwoord
Arjan. schreef:Je motorcode volgens je VIN was toch 81, dat lijkt me in 1986 een B230A, carburateur met geel dopje dus. Een B230FK is nooit in de 240 geleverd dus dat zal ook niet in je chassisnummer kunnen staan.

Klopt! De B230FK is alleen geleverd in de 940 MY95-98 Light Pressure Turbo.
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord
Zo, weer een druk weekend achter de rug. Helaas meer tijd dan nodig moeten besteden aan de volvo. Dit weekend mensen geholpen met verhuizen, Ãn een licht en geluidklus gehad. Omnabij de 500 kilometer achter de rug. Helaas begon het probleem vrijdag al, toen ik wat zonneklephouders ging halen bij iemand in Apeldoorn, aangezien mijn 2e paartje alweer was afgebroken. Auto uitgezet, aangebeld, meneer doet los, aankoop gedaan, even bij de auto kijken blabla. Ik vertelde dus van mijn startprobleem. En ja hoor, uitgerekend hier stopt de auto er compleet mee. De startmoter deed alleen tik, draaide niet meer.... Wat dingetjes nagekeken, geen vonk... Goed 2 uur later: nieuwe start/brandstof relais erin. Hij startte wel na wat moeite, maar het moeilijke starten, met het "back-fire" idee, is nog steeds niet verholpen...

Uiteindelijk dus dik 2 uur weggeweest voor iets wat eigenlijk maar 5 minuten had hoeven duren...
Dan is er nog een probleem bij gekomen: Ik hoor achter/boven de kachel regelmatig een relais zoemen. En deze zoemt best hard... Als ik mijn knipperlicht aanzet, is het gezoem weg. En na een aantal minuten is hij er weer.... iemand een idee wat dat kan zijn?

Hierbij nog weer een fotootje:
[Afbeelding: DSC_0438_zpsa1ec5167.jpg]
Volgeladen met apparatuur op pad. Trekt wel veel bekijks met dat truss op het dak!
Antwoord
Jeffreyvdm schreef:Ik hoor achter/boven de kachel regelmatig een relais zoemen. En deze zoemt best hard... Als ik mijn knipperlicht aanzet, is het gezoem weg. En na een aantal minuten is hij er weer.... iemand een idee wat dat kan zijn?

Het knipperlichtrelais zit daar geloof ik; als je de middenconsole van het dashboard verwijdert zit het net boven de kachel op het dashboard frame ( een klein vierkant zilverkleurig relais.
Antwoord
Kijk eens naar je brandstofdrukregelaar, mogelijk is het membraamlek. Wil startproblemen geven en mogelijk een backfire.
Slangetje er af trekken en kijken of er benzine uitstroomt.

Smorebrod
Antwoord
Dank je wel, dat is toch de leiding die richting de injectors loopt? Zit bovenop het blok, lijkt verdraaid veel op een filtertje?
Deze ziet er namelijk nog echt als nieuw uit, alsof hij een tijdje terug vervangen is...

smorebrod schreef:Kijk eens naar je brandstofdrukregelaar, mogelijk is het membraamlek. Wil startproblemen geven en mogelijk een backfire.
Slangetje er af trekken en kijken of er benzine uitstroomt.

Smorebrod
Antwoord
Yep dat ie um
Antwoord
De regelaar is een tonnetje voorop de injectierail.

Maar eh, als de startmotor alleen tik doet, is de accu leeg. Laadt-ie slecht, of loopt snel leeg, of wat dan ook misschien zelfs een bizar massaprobleem. Het hele injectiegebeuren is ook gevoelig voor lage boordspanning en slechte massa.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Nadat hij vorige week zo raar deed, deze week totaal gÃÃn moeite gehad met starten. Helemaal niks. Enige wat er nu aan de hand is dat hij ongelofelijk veel koelvloeistof drinkt.
Dit weekend weer geholpen met verhuizen, bij vertrek even gekeken, en bij aankomst was de tank compleet leeg! Ik had de dag ervoor een andere radiateur besteld via Wilpac, aangezien mijn eigen lek was. Met de nieuwe erin lust hij echter nog meer. Heb alwel een kleine lekkage gevonden in de radiateur, maar aangezien deze radiateur beter is, laat ik hem dichtmaken i.p.v een nieuwe te kopen. Even afwachten wat er gaat gebeuren.

Ook geeft de auto nu iets meer witte rook dan "normaal". Nu weet ik niet zo goed of dat door de kou komt, of dat ik verder moet zoeken...
Voor de rest: nieuwe ruitenwisserschakelaar + knipperlicht schakelaar gekocht, aangezien de andere kapot waren.

Nog een lange weg te gaan, maar ooit op een dag zal hij 100% in orde zijn... "ooit".
Wat er voor nu als belangrijkste op het lijstje staat:
* Achterveren laten vervangen. Aangezien hij verder door begint te hangen.
* Koelvloeistof probleem oplossen
* Hopen dat de auto zo goed blijft starten als nu. Zo niet, moeten we daar ook maar weer mee bezig.

Was hem weer, Fijne avond / weekend!
Antwoord
De symptomen die jij aangeeft beginnen heel erg te lijken op een lekke koppakking. Slecht starten, koelvloeistof 'verdwijnt', witte rook.... Toch even die piste bewandelen! Hoe ziet je olie er uit, als je de vuldop loshaalt?
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.452 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 592 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.516 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.104 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.261 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.056 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.698 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)