Topics: 10
Stationair loopt ie nu helemaal top, als de motor warm is.
Wat nu nog het probleem is, is dat ik bij het optrekken in zijn 1 hel vele toeren moet geven. Als ik dat niet doe slaat ie af en lijkt het alsof hij verzuipt. Iemand tips/suggesties wat ik daartegen moet doen?
Marty Mcfly schreef:Stationair loopt ie nu helemaal top, als de motor warm is.
Wat nu nog het probleem is, is dat ik bij het optrekken in zijn 1 heel veel toeren moet geven. Als ik dat niet doe slaat ie af en lijkt het alsof hij verzuipt. Iemand tips/suggesties wat ik daartegen moet doen?
Niemand een idee??
Topics: 8
Een gok, is misschien een van de vliezen, rubbers in de carburator gescheurd of lek. Ik heb geen ervaring met 2 carburators maar met ÃÂÃÂn SU carburator heb je dan totaal geen vermogen meer.
Topics: 289
die zitten in een Stromberg, je bedoeld het rubberen membraam. Een SU heeft die niet. Is je spruitstuk niet gescheurd?!
Topics: 8
Jambon schreef:die zitten in een Stromberg, je bedoeld het rubberen membraam. Een SU heeft die niet. Is je spruitstuk niet gescheurd?!
Twas een gok, ben niet zo technisch aangelegd.
Ik ga er zaterdag mee aan de slag, dus ik zal jullie op de hoogte houden!
Vandaag met de 164 naar Den Haag gereden vanuit huis (100 KM). Was wel even spannend, maar erg relaxed om met een gangetje van 100-110 naar mijn werk te rijden ipv het gestresste 140 dat ik normaal doe in mijn S40
Wel bij aankomst nog gemerkt dat nadat ik de auto uitzette, deze nog even nadieselde....Wat kan dat zijn? Zat zelf te denken aan een massa-issue?
Dan krijgt ie teveel benzine of je onsteking staat niet helemaal goed (combi)
Topics: 84
Ding loopt ws. veel te rijk (=duur), meest versleten carburateur naalden, hangende choke, lekke vlotters, verstopt luchtfilter of inderdaad een scheurtje in je Stromberg membraan. Vandaar dat-ie stationair ook zo lekker draait, en verzuipt als je gas geeft.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Ding loopt ws. veel te rijk (=duur), meest versleten carburateur naalden, hangende choke, lekke vlotters, verstopt luchtfilter of inderdaad een scheurtje in je Stromberg membraan. Vandaar dat-ie stationair ook zo lekker draait, en verzuipt als je gas geeft.
Morgen maar eens aan de slag om de carbs schoon te maken en nieuwe membramen te plaatsen, kijken of het helpt.
Heb jij nou SU's of Strombergs op je 164?!