Topics: 82
Da's wel heel veel pijp ja. De aansluitingen op de einddemper zitten uit het midden. Door de einddemper wat te verdraaien komt de aansluiting voor de eindpijp wat hoger en meer naar voren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 54
Als je hem echt uit het zicht wil hebben kan je misschien hittebestendig zwart erop spuiten ,
ik heb het zelf nooit gedaan hoor maar het valt dan minder op .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 288
afzagen en een rechte RVS pijp met iets meer diameter..?
Topics: 38
Van Rob begrepen dat het op zijn manier wel even zwart blijft dus dat wordt de oplossing voor de einddemper.
Nu nog iets voor het S-bochtje. Heb weleens 240's gezien met een rechte pijp maar dat is dus gewoon eigen werk..? Weet iemand uit zijn hoofd de APK-eisen hoe ver de pijp door moet lopen? Tot onder de bumper of mag tot 20 cm daarvoor ook?
Topics: 288
even buiten de APK, houdt um halverwege de bumper, dan kun je bij achteruitrijden ook niet de uitlaat beschadigen, hij zit immers aan je blokvast met tapeinden, en bij eventueel "roeten" slaat de omgeving ook niet zwart aan, te kort mag trouwens sowieso niet. Persoonlijke smaak bepaald de rest.
ik heb het zo opgelost
http://inlinethumb49.webshots.com/7600/2...600Q85.jpg
Topics: 107
Koop een eindpijpje van het oudste model 244 .Daar zit niet zo'n rare s-bocht in maar is gewoon een haaks pijpje. Je kunt daar ook nog een klein stukje afzagen maar de pijp moet nog wel tot onder de bumper komen anders zou een pietluttige apk keurmeester het afkeuren.
Kijk, das duidelijk. Thanks! De pijp moet dus tot onder de bumper komen. En er bestaan rechte pijpjes..! Daar maar eens op zoek naar dan.
Topics: 13
Ik heb ook gekozen voor de afslijp- en sierstukoplossing om daarna bij de koffieklets in Woudenberg te horen dat Albra die haakse eindpijpen op voorraad had. Was wel vorig jaar, maar ik zou er zeker eens een berichtje aan wagen. En anders 8 mei ook afreizen richting Woudenberg (voor de 2010-editie van de koffieklets)
`88 245, B230K, M47
Marc1970 schreef:De aansluitingen op de einddemper zitten uit het midden. Door de einddemper wat te verdraaien komt de aansluiting voor de eindpijp wat hoger en meer naar voren.
Er vandaag maar eens even onder gekropen maar draaien van de demper lijkt niet echt te kunnen. Positie wordt bepaald door de ophangbeugels.
Martin245 schreef:Ik heb ook gekozen voor de afslijp- en sierstukoplossing om daarna bij de koffieklets in Woudenberg te horen dat Albra die haakse eindpijpen op voorraad had. Was wel vorig jaar, maar ik zou er zeker eens een berichtje aan wagen. En anders 8 mei ook afreizen richting Woudenberg (voor de 2010-editie van de koffieklets)
Thanks voor de tip! Vrees dat ik de 8e gewoon moet werken maar kan natuurlijk altijd even vriendelijk naar mijn baas lachen. En anders kan een berichtje natuurlijk nooit kwaad.
Topics: 107
Dat pijpje kun je bij elke automaterialenzaak die uitlaten verkoopt halen.