Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Dafjes kijken"
Die foto's van Jambon zijn wel erg mooi geworden! Ik heb 't idee dat ik ook een aantal dingen gemist heb, maar Yellow240 en ik waren ook meer bezig met zeveren dan echt uitgebreid naar auto's aan het kijken. Tongue

Hierbij mijn foto's:

[Afbeelding: Volvolvo5.jpg]

[Afbeelding: DAF_Kalmar.jpg]

In zo'n ding heb ik ook ooit gereden. Tongue

[Afbeelding: DAF_Havas.jpg]

[Afbeelding: DAF_P500_prototype.jpg]

[Afbeelding: DAF_Racing_Paris-Dakar.jpg]

[Afbeelding: Volvo_340_celebration_1_million.jpg]

[Afbeelding: Volvo_66_front.jpg]

[Afbeelding: Volvolvo4.jpg]

En de rest is hier te vinden: http://www.volvotips.com/index.php/gener...af-museum/ Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Zoals ik al zei hierboven, ben ik ook bij DAF geweest, maar dan bij de DAF-fabrieken, de grote jongens.
Wij, mijn collega's en ik, kwamen daar terecht door een kwaliteitsprogramma dat we hebben gewonnen, door contacten met een voormalige baas, die nu bij DAF werkt, mochten we daar een kijkje komen nemen.
We kregen eerst een filmpje te zien over de historie en het leverprogramma, waarna naar een treintje werden begeleid en met een ander groepje rond werden gereden, de lengte van de tour was 7 km!!!

Metershoge persen, waar o.a. de achterassen werden gestansd, in 2 delen waarna ze later aan elkaar gelast werden.
Lakkerij, waar alle onderdelen gespoten werden. De cabines worden in België gemaakt, maar wel in de DAF-fabrieken, destijds naar België verhuist ivm personeelstekort in de omgeving van Eindhoven (Philips is ook een grote werkgever).
Zeer interessant allemaal, wat me verbaasde is dat ze bijna alles zelf maken, van motor tot chassis en cabine. Helaas mochte we in de fabriek geen foto's maken, behalve in de aankomsthal. Daar stonden de drie type's opgesteld die in het leverpakket zit.
[Afbeelding: Foto-K8CKMX4Z-D.jpg]

Het topmodel de XF

[Afbeelding: Foto-K768IB8H-D.jpg]

Het notenhouten dashboard, mooi interieur hoor en een ruimte.....

[Afbeelding: Foto-8SABNBHE-D.jpg]

Collega van mij, als een kind in een snoepfabriek, hij zei later nog, ik kon zelfs in de cabine staan, waarbij een andere collega opmerkte, dat kan je ook in je eigen wagen (Vod Focus) :-))

[Afbeelding: Foto-SNO4DBOQ-D.jpg]

Het oude DAF-logo

[Afbeelding: Foto-43YX7VTS-D.jpg]

De motor, 375 kW (510 PS) 2500 Nm, V6 12.9L

[Afbeelding: Foto-3JYVMH4L-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-XK3XPITT-D.jpg]

Al met al een leuke ervaring.

Hier nog een filmpje van U-tjoep, niet van ons bezoek, want we mochten nl. geen foto's maken.

[video=youtube;kx1Qj3er7hM]http://www.youtube.com/watch?v=kx1Qj3er7hM[/video]
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
da's andere kerstkoek...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)