Topics: 135
Iemand hier, ik meen JW, had het over het aanpassen van de veerschotellagers. Ik ben daar wel benieuwd naar.
-wat is de verbetering?
-hoe moet je de aanpassing doen precies, of kan diegene mij daarmee helpen?
Ben van plan over niet al te lange tijd de schokdempers rondom en de veerschotellagers te vervangen. Ben dat USA weggedrag een beetje beu ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Iemand hier, ik meen JW, had het over het aanpassen van de veerschotellagers. Ik ben daar wel benieuwd naar.
-wat is de verbetering?
-hoe moet je de aanpassing doen precies, of kan diegene mij daarmee helpen?
Ben van plan over niet al te lange tijd de schokdempers rondom en de veerschotellagers te vervangen. Ben dat USA weggedrag een beetje beu ;D
Topics: 22
over de veerpootschotels, de verbetering is dat de banden niet meer zo snel aan de buitenkant afslijten. Bijkomend voordeel is dat de grip een stuk toeneemt.
Hier een foto van een set die ik eens heb aangepast:
Bij de Volvo platen zitten de studs er in geperst, bij deze waren ze gelast. Dus 2 nieuwe bouten in de nieuwe gaten gezet (vastgelast), die gaten zaten ~15 of iets meer mm verder naar buiten. Veerpoten staan dan meer naar binnen, meer negatief camber is het gevolg. Samen met wat poly bussen in de reactiestangen (die duwen de poten aan de onderkant wat meer naar voren) heb je ook nog wat meer caster, dat geeft meer stabiliteit en meer negatief camber bij insturen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 22
over de veerpootschotels, de verbetering is dat de banden niet meer zo snel aan de buitenkant afslijten. Bijkomend voordeel is dat de grip een stuk toeneemt.
Hier een foto van een set die ik eens heb aangepast:
Bij de Volvo platen zitten de studs er in geperst, bij deze waren ze gelast. Dus 2 nieuwe bouten in de nieuwe gaten gezet (vastgelast), die gaten zaten ~15 of iets meer mm verder naar buiten. Veerpoten staan dan meer naar binnen, meer negatief camber is het gevolg. Samen met wat poly bussen in de reactiestangen (die duwen de poten aan de onderkant wat meer naar voren) heb je ook nog wat meer caster, dat geeft meer stabiliteit en meer negatief camber bij insturen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Thanks JW! Dat is handig!
Thanks JW! Dat is handig!
Netjes professioneel gepoetst en uitgedeukt zonder spuiten !! ;D ;D
Met dank aan @joostdenelzen van
Den Elzen Schadeherstel Den Haag
Topics: 60
Topics: 33
zozo, en dan krijgt hij volgende week ook nog eens rondom nieuwe shocks...
Topics: 256
'k krijg pijn in m'n ogen! 8)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68