Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frox en de gele 142S
DopdeDouwer schreef:Op MP staat het voorste deel van simons voor €60, in een behoorlijk gebruikte staat.
(dus zegmaar het deel wat we nu niet vervangen hebben)

lekker laten staan ;D
Antwoord
de "basis" Simon is nieuw niet overdreven duur, je kunt je r van verzekeren dat vooral de buizen overdreven lang me gaan, de potten minder, die zou je als je r een probleem mee hebt op termijn door RVS materiaal kunnen vervangen.

Mijn set stamt uit "89. De buizen nog steeds dezelfde, inmiddels hang alles onder de 2e auto. De achterste pot leeft nog steeds maar is wel al de 3e. De voorste pot is later vervangen door een vlamdemper, soort dubbelwandige buis. Is wat later gebeurd maar ook die, hoewel nu bruin is ook de 1e..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
frox schreef:Hoe zit dat eigenlijk bij een Simons? Heeft die ook een bochtje over de as?

Bij mijn Simons (injectie) wel.
Antwoord
Simons heeft alleen maar bocht over de as, dan moet je zelf een andere buis (laten) maken
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
DopdeDouwer schreef:zo gaattie klinken als de voorste demper ook weg is.
Zoals het nu is vind ik het erg netjes, binnen stil, achter de auto als een oude speedboot.

ik hoor geen verschil met de mijne hoor ???

Big Grin
Antwoord

http://www.youtube.com/watch?v=E9ExerMHOBo

Antwoord
Volgens mij heb ik ook nog een filmpjes van je Volvozela, brrrrooopppopopopop
Antwoord
die van mij zijn een beetje (heel erg) donker....
Maar geluid is wel mooi Smile en donker 8)
Antwoord
Mmmm broertje;
http://link.marktplaats.nl/359239578

Deze ziet iets ieler uit (origineel smalle bandjes en wat hoger op de wielen). Ziet er verder goed uit! even kijken of ik niet toevallig in apeldoorn moet zijn.
Antwoord
Zo even een update:

Dop en ik zijn druk bezig geweest met de carburateurs.

Eerst geprobeerd om met de juiste spullen de boel goed af te stellen, het afstellen zelf ging vrij aardig... Echter de naalden en vooral de sproeierbuizen bleken versleten te zijn. Die moesten dus vervangen worden.

Sowieso konden de carbs wel een opfrisbeurt gebruiken. Alles zat onder een dikke koeklaag. (eigenlijk alles wat onder de motorkap zit)
zie hier:

[Afbeelding: carbs_vies1.jpg]

[Afbeelding: carbs_vies2.jpg]

Hoog tijd om de carburateurs te voorzien van een nieuwe pakkingset, de oude pakkingen zagen er ook uit alsof die er 37 jaar zaten... Vooral de rubbertjes van de choke waren niet meer te herkennen, waren eerder kruimels Big Grin

En de boel weer gemonteerd:

[Afbeelding: carbs_vies3.jpg]

Eigelijk kunnen die carburaterus nog mooier, door ze te schuren en te polijsten... maar dat komt later wel... Eerst de velgen afmaken :p Ze zijn nu al behoorlijk opgeknapt moet ik zeggen, zeker als je het verschil ziet met deze foto van hoe het eerst was:

[Afbeelding: kfAS%2BA%3D%3D.jpg]

zo is nu:

[Afbeelding: DSC06105.JPG]

ik ben weer (even) tevree

Van de week komt ook nog een pakketje met blauw plastic binnen Smile Pfff ik krijg geen rust ook Tongue
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 20.038 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.708 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski
  onze lieve gele zweedse tank da goose 16 9.425 28 June 2006, 13:53
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)