Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Zweed van Wijnand
We hebben weer een leuk klusje aan de Volvo gedaan, samen met (bijna) hofleverancier Erik uit Bennekom. Er zat een aantal scheuren in het dashboard, reden om die te vervangen voor een mooi exemplaar zonder. Gelijktijdig hebben we ook de kachelventilator vervangen voor een nieuwe want die maakte een enorme herrie. Dat viel even tegen omdat na terugplaatsing het linker ventilatorwiel tegen de behuizing liep. Uiteindelijk hebben we dat kunnen oplossen, maar het heeft wel veel tijd gekost. Daarna hebben we ook de armsteun geplaatst die ik eind vorig jaar bij Volvo Woudenberg heb gekocht. Nieuw, blauw en van leer! En wat een genot zo'n steun tijdens het rijden! Erik had ook nog mooie bekledingpanelen voor de kofferbak liggen, daar was ik al een tijdje naar op zoek. Die zet ik binnenkort zelf over. En zo wordt 'ie stapje voor stapje steeds mooier!

Plaatjes bij het praatje:

[Afbeelding: dashwissel_zpsem8ljkg5.jpg]

[Afbeelding: armsteun_zpseljexnjs.jpg]
Antwoord
Zit die armsteun nou alleen bovenop je console geschroefd? of kwam er nou nog een beugel bij kijken.
Antwoord
Er zitten twee beugels onder, eentje onder de handrembak en eentje die tussen de handrembak en de armsteun zit. Daar zit ook een scharnier in zodat je de armsteun omhoog kunt klappen. De twee beugels zijn aan elkaar bevestigd met vier boutjes, waar je dus gaatjes voor in de handrembak moet boren. Dat was wel even een momentje, omdat ik die handrembak ook nieuw heb gekocht...
Antwoord
Goed om te weten, dankje! Ik heb er nu zo'n gammele chinese takki wakki armsteun in en die heeft geen bekerhouders *huilie*
Antwoord
Vooral de beugel tussen de steun en de handrembak is redelijk zeldzaam, die onder de handrembak wordt op Marktplaats af en toe aangeboden. Ik heb bij Volvo Woudenberg een complete set beugels gekocht die zij in reproductie hebben laten maken. En die passen prima. Wellicht een tip!
Antwoord
Ik ben eigenlijk op zoek naar een ander type armsteun:

[Afbeelding: PICT0001-40-1.jpg]

Deze hebben dan weer 1 beugel, gek?:

[Afbeelding: %24T2eC16hHJI!E9qSO-RhzBRjq+S)lp!~~60_35.JPG]
Antwoord
Ik ken deze niet, maar is dit type niet bedoeld voor de 240's van voor 1981? Mijn armsteun heeft voor en achter bekerhouders en komt overeen met die voor de 740/940.
Antwoord
Omdat de motor stationair soms wat onrustig loopt, wil ik de komende tijd het k-jet systeem stapsgewijs nalopen op mankementen. Stap 1 was het vervangen van de motorkabelboom. Elbert Bos heeft 'm gemaakt, Volvo Woudenberg heeft de boom vervangen. En dat was geen dag te vroeg! De oude kabelboom was zo slecht dat het niet de vraag was of de boel in brand zou vliegen maar wanneer. Daarom een tip: heb je een 240 van 80-87 en je wilt 'm nog een tijdje houden, vervang dan die kabelboom!
Volgende stap is het controleren op vacuumlekken en controleren van de injectoren, ben benieuwd wat daar uitkomt.
Antwoord
Wijnand schreef:Omdat de motor stationair soms wat onrustig loopt, wil ik de komende tijd het k-jet systeem stapsgewijs nalopen op mankementen. Stap 1 was het vervangen van de motorkabelboom. Elbert Bos heeft 'm gemaakt, Volvo Woudenberg heeft de boom vervangen. En dat was geen dag te vroeg! De oude kabelboom was zo slecht dat het niet de vraag was of de boel in brand zou vliegen maar wanneer. Daarom een tip: heb je een 240 van 80-87 en je wilt 'm nog een tijdje houden, vervang dan die kabelboom!
Volgende stap is het controleren op vacuumlekken en controleren van de injectoren, ben benieuwd wat daar uitkomt.

dat stuk van die kabelboom klopt. Volvo dacht toen der tijd een groene stap te zetten door de isolatie van de kabelboom van materiaal te maken dat biologisch afbreekbaar is. helaas breekt het eerder af dan wij willen... puur uit intresse mag ik vragen wat het kosten om een nieuwe kabelboom te laten maken.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Sinds vandaag is De Zweed weer een originele accessoire rijker: elektrische spiegels! Was even een klusje, maar het resultaat mag er zijnConfusedmile:.

[Afbeelding: afwerking%20portier-1_zps1ktuun6k.jpg]

[Afbeelding: Spiegelbediening-1_zpsijjutx3e.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)