22 May 2006, 21:06
Erik245 schreef:Ik vind het in ieder geval een mooie kleur.
Dat is het enige wat telt 8)
succes met de keuring :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
|
Mijn eerste Volvo!
|
|
22 May 2006, 21:06
Erik245 schreef:Ik vind het in ieder geval een mooie kleur. Dat is het enige wat telt 8) succes met de keuring :wink:
22 May 2006, 21:15
Het is een prachtige kleur.
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
23 May 2006, 21:09
Vandaag = dinsdag...
Hoe ging het met de keuring ?
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
23 May 2006, 22:49
Vandaag was dus dÃÂ dag. Behalve de keuring mocht ik vandaag ook voor het eerst in de auto rijden (had nog geen proefrit gemaakt). Omdat mijn Volvo net in aanmerking kwam voor een fijne roetmeting heb ik maar wat extra kilometers gedraaid om de motor warm en schoon te rijden. Maar oh, wat riijdt dat fijn
Het is even wennen, maar ik geloof dat ik nooit meer iets anders wil. Om die koude diesel te horen starten was al fantastisch en eenmaal op temperatuur draait het als een zonnetje. Ik heb twee uur lang met een glimlach rondgereden. Het maakt kabaal, het suist, het rammelt, maar ik vind het te gek. Had bij rotondes het gevoel om te vallen, maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn (of andere veren). Hoogtepunt tijdens het rijden was wel dat de bijrijder van een mooie, groene 242 vriendelijk haar hand tegen me opstak. Maar dan de keuring: na vele complimenten over de staat van de auto is hij toch afgekeurd. De verlichting was niet in orde en het rubber van de stuurstang was gescheurd. Stelt niet veel voor, maar genoeg om er nog een keer heen te moeten. Het is namelijk zo dat de dubbele voorlampen die mijn 245 sieren, niet voorzien zijn van het E-keurmerk en daarop afgekeurd worden. Mijn garage had tijdelijk andere koplampen gemonteerd, maar deze waren op de een of andere manier niet goed aangesloten. De een brandde te fel en de andere te zacht. Ook de rechter richtingaanwijzer knipperde wat sneller dan normaal. Ik scoorde onvoldoende op de roetmeting, maar kon er toch net mee door dankzij een vriendelijke monteur. Reden genoeg om me terug te laten komen. Hopelijk lukt het deze week nog, zodat alles volgende week rond is en ik de auto op kan halen. Actiepunten lange termijn: - nieuwe vulling bestuurdersstoel - dinitrolbehandeling voor de winter - afstandbediening op centrale vergrendeling
1980 GL Diesel (USA)
24 May 2006, 11:03
Netjes, als dat het enige is mag je niet klagen volgens mij
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
7 June 2006, 21:55
Nou, sinds dinsdag ben ik dus officieel de trotse eigenaar
Nederland is weer een Volvo en een tevreden bestuurder rijker. Ik vind het nog steeds geweldig rijden, het is echt een totaal andere manier van rijden. Lekker relaxed met de automaat en de armsteun. Ik denk niet dat ik ooit weer een schakelbak wil. Mijn eerste klussen heb ik er ook al op zitten: de montage van de nummerborden incl. de nummerbordhouders, de montage van de armsteun, het omwisselen van twee koplampen (groot licht en dimlicht zaten verkeerd om) en de inbouw van de autoradio wat nog steeds niet wil lukken. Volgens mij kom ik wat draden te kort. Ik denk dat ik dit klusje maar over laat aan een professional. Scheelt mij weer een hoop tijd en ergernis. De bestuurdersstoel is toch wel erg verzakt, dus dit wordt een klus voor de kortere termijn. Gelukkig zit ik op twee kilomter afstand van Volvosloper Staal (in Noordhorn). Daar zal ik wel vaak te vinden zijn Hierbij nog wat foto's gemaakt van voor de herkeuring, dus nog met de tijdelijke koplampen. Links mijn oude auto, Peugeot 306 HDi. ![]() ![]() ![]() Ik zal het weekend wat meer foto's maken.
1980 GL Diesel (USA)
7 June 2006, 21:59
leuk hoor, mogen die lampjes aan de zijkant het eigenlijk doen?
45 1993,v70 awd 97
8 June 2006, 21:42
mado schreef:leuk hoor, mogen die lampjes aan de zijkant het eigenlijk doen? Waarom niet?
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|