Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GEEN fata morgana
jos schreef:
geestschrijver schreef:Hoe precies?

Er bestaat sinds kort jurisprudentie mbt het terugdraaien van tellers.
Het is een misdrijf en als ik me niet vergis is de boete iets van 4000 euro.
Als de teller flink is teruggezet dan is een teruggave van 2500 euro heel billijk.
Dan komt de verkoper er goed vanaf: het is goedkoper dan de boete c.q. gevangenisstraf en bovenal krijgt hij geen problemen met zijn goede naam (). Momenteel komen nl. vanwege de actualiteit van het onderwerp bijna alle gepakte bedrijven in de krant.
Dit gaat alleen op als de km-stand bepalend is voor de prijs van een auto en dus als verkoopargument gebruikt wordt; dat lijkt me hier dus niet het geval...
Bovendien is er geen wetgeving voor, alleen over het verzwijgen van zaken bij verkoop.
Antwoord
geestschrijver schreef:Je kan het alleen niet controleren, met een 240...

Als je er genoeg moeite voor doet kom je overal achter.In jouw geval zul je wel navraag moeten doen in Italie.
Er is mij niets van bekend dat een auto in het NAP register moet staan mbt vervolging voor km.tellerfraude. Het gaat puur om het feit of iemand met de teller van een auto heeft geknoeid om een koper te misleiden (lees: een hogere prijs te kunnen vangen voor de auto ).
Antwoord
Maar zoals gezegd: ik heb de auto gezien, ik heb erin gereden en ik heb eigenlijk geen reden om aan te nemen dat er geknoeid is. En ik ben er blij mee. Het ziet er allemaal - voor een auto van dertien jaar oud - fris uit, de stoelleuning is recht, het is gewoon een mooie auto. Niet perfect, gewoon mooi.
Antwoord
Mooi ding hoor! En er zit echt alles op en aan (behalve een turbo Big Grin ).

Zit er ook een airbag in deze uitvoering??

Volgens mij hebben ze in Italie ook zoiets als een NAP en al heel lang. Je zou dus eea kunnen opvragen. Een tonnetje erbij maakt misschien niet zo heel veel uit, maar als het meerdere zijn......

Met de turbo-velgen erbij is ie prachtig, misschien nog subtiel verlagen?
Antwoord
geestschrijver schreef:Maar zoals gezegd: ik heb de auto gezien, ik heb erin gereden en ik heb eigenlijk geen reden om aan te nemen dat er geknoeid is. En ik ben er blij mee. Het ziet er allemaal - voor een auto van dertien jaar oud - fris uit, de stoelleuning is recht, het is gewoon een mooie auto. Niet perfect, gewoon mooi.

Als je de eerste maanden geen mankementen . krijgt die zouden kunnen duiden op een hogere km.stand en je verder prima tevreden bent over de auto, dan is er inderdaad niks aan de hand. Smile
Antwoord
Haha, heb je net elders lopen klieren en nu zie ik dat je m hebt gekocht!
Heel goed! Mooie bak!

En volgens mij doe je het gewoon goed: niet (al te) druk maken over km's ed, maar gewoon kijken wat je voor je geld krijgt.

Gefeliciteerd en alvast veel plezier ermee!

Groeten,

Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Klieren? Ik?
Antwoord
Haha, nee ik JOU klieren wanneer je nu EINDELIJK een Super Polar zou kopen...........

Goeie actie van Rob!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
O, jij! Zeg dat dan meteen. Dit is overigens niet de auto die ik een half jaar geleden heb besteld hoor. Die is kwijt.
Antwoord
Dat zei ik. Lees dat dan gelijk. :lol:
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ik en nog geen Volvo pjelle 48 29.729 12 October 2016, 11:22
Laatste bericht: pjelle
  19 jaar geen apk Remko240 8 6.448 13 March 2015, 22:12
Laatste bericht: Remko240
  Ik en mijn (geen) Volvo F20a2-T 19 13.203 7 November 2012, 09:40
Laatste bericht: v700r
  Ik heb geen Volvo. F20a2-T 2 2.247 31 July 2012, 22:06
Laatste bericht: F20a2-T
  Nog geen Volvo mischa72 28 13.296 3 October 2010, 21:55
Laatste bericht: mischa72
  FF geen Volvo meer MichielMaas 7 3.839 5 August 2010, 15:52
Laatste bericht: MichielMaas
  De man met de starterstatus (inmiddels geen status meer...) geestschrijver 10 9.708 29 October 2005, 18:27
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)