Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Discussie over gedrag...(tijdelijk topic)
Misschien zit ik er helemaal naast maar dan roepen jullie maar. ;D

Er zijn verschillende manieren van communicatie;
- je kunt 1 op 1 een gesprekje voeren of met een groepje, life zeg maar
- je kunt bellen
- je kunt schrijven
en misschien zijn er nog wat vormen die ik vergeet.

Wat me nu opvalt is het feit dat verschillende mensen, de moderator inclusief, het medium internet ineens helemaal anders zien dan bovenstaande communicatievormen.Dat wordt dan "onderbouwd" met oneliners als; "het zijn maar nullen en enen op je scherm" , "het moet ophouden met het gezeik" , "gedraag je nu als echte mannen" en aanverwante nietszeggende uitingen.

Ik weet niet of mensen zich de eindejaarsbijeenkomst zich nog herinneren in Baarn bij het Volvomuseum waar we te gast waren bij de enthousiaste Hans Blokzijl.Het was erg gezellig en informatief lees hier nog maar eens over het evenement;

http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=2644.0

Stel je voor dat tijdens die bijeenkomst iemand als v700 zich zou gedragen als hij hier op het forum pleegt te doen.
Ik denk dat menigeen hem een kwade blik toe zou werpen en als het zo door zou blijven gaan zou er toch wel verzocht worden of hij z'n mond wil houden als hij niets opbouwenders bij kan (of wil) bijdragen).Bovendien zou je je als forum (lees gasten) rot schamen ten opzichte van de gastheer Hans Blokzijl........

Nu zijn we niet bij elkaar ,face to face ,maar bedienen we ons van een PC en lijken er ineens heel andere omgangsvormen te gelden. >Sad
Dat snap ik niet.....als iemand een topic opent met een serieuze inslag dan vind ik hem als het ware de gastheer van dat topic en gedraag je je toch een beetje. Gewoon burgerfatsoen.

Ik denk echter dat op het WWW dezelfde verschijnselen zich voordoen als met autorijden.
Sommige mensen rijden auto alsof zij het middelpunt van het verkeer zijn en laten dat ook duidelijk merken (met als trieste dieptepunt de middelvinger op de hoedeplank zodat ze die zelf niet constant hoeven te verrekken) Big Grin Men wordt gesneden door een kerel en hup toeteren groot licht en wat subtiele gebaren.Terwijl als diezelfde man voordringt in de supermarkt het mondje ineens wat minder groot is Tongue

Ik heb heel lang mogen genieten van dit toffe forum maar dat is sinds de komst van v700 al aardig afgenomen.
Voorbeeld, hij gebruikt de term mongolen , ik geef aan dat ik daar moeite mee heb maar nee, meneer doet of hij gek is.Wat regels later geeft nog iemand aan dat onfris gebruik van het woord mongool te vinden maar denk maar niet dat er enige reactie komt...... Sad
Een paar berichten hierboven maakt iemand zijn excuus, dat vind ik een kerel.Een kerel is in mijn ogen niet iemand die dit hele onderwerp gezeik noemt, dat is in mijn ogen een lompe pummel.Is dat stoer dan gewoon over gevoelens van mensen heen wandelen?Maakt het je een vent als je dat niets doet als ontvanger?

In mijn ogen is het afdoen van deze discussie als gezeik een gebrek aan communicatievaardigheid, een zwak argument om de boel maar af te kappen.Maar neem van mij aan dat als je dit topic in de prullenbak smijt dat daarmee de onrust / onlust niet mee-verdwijnt in de prullenmand.
Er zijn al te veel mensen die hun ongenoegen uitgesproken hebben en ik ben daar ÃÂÃÂn van.Ik wil niet alles op v700 schuiven, maar hij steekt z'n hoofd graag boven het maaiveld en dat kan gevolgen hebben zoals nu blijkt.Maanden leek alles hier soepeltjes en gezellig te verlopen en nu gaat er ineens een boekje open over hoe men e.e.a. ervaren heeft.Dat moeten we netjes zien op te lossen en zie ik echt niet als verantwoordelijkheid van moderators alleen.....

Ik zou dan ook willen oproepen de verhuftering een halt toe te roepen.Misschien door gewoon op een nette manier te vragen aan een poster of hij z'n bijdrage wat anders wil brengen op het moment dat iets je echt tegen de borst stuit.Dan loopt het misschien wat minder hoog op als nu naar v700 toe.Zo'n bak kritiek over je heen is ook niet makkelijk natuurlijk.Meerdere mensen ( waaronder ik ) hebben maanden lopen "opkroppen" en vinden nu bijval om v700 onderuit te maaien.......... :'(
Met voorgestelde oproep hoeft het echt niet gelijk een zoete saaie wijvige en noem maar op boel te worden,ook al ben je zo'n stoere man dan kan je toch nog wel nadenken over hoe je iets typt :Smile

Laat ik een gemeend gebaar maken; V700 ik reik je virtueel de hand en laten we in 2010 met het hele forum er weer fris tegenaan gaan : ;D
Antwoord
Saint, wordt het nu niet eens tijd om die donkere dagen voor kerst achter ons te laten en te constateren dat er altijd wel ergens een mug rondvliegt die niet anders kan dan steken.
Besteedt er alsjeblieft geen aandacht meer aan, dan hoor je dat gezoem ook niet meer.
En laten we alsjeblieft lekker kerst gaan vieren.
Prettige dagen.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Idereen de kersttoespraak 2009 gezien?!
Sluit hier goed bij aan!
Laten we allen een beetje verdraagzaam zijn.
Antwoord
Misschien een goed moment om het hier af te sluiten??
Antwoord
Of juist via een poll eens te inventariseren wat de meerderheid hier prettige omgangsvormen vindt?
Misschien vind de meerderheid wel dat alles gewoon "moet kunnen" dan kan ieder z'n verwachtingspatroon er wat op aanpassen Smile
Antwoord
240diesel schreef:Of juist via een poll eens te inventariseren wat de meerderheid hier prettige omgangsvormen vindt?
Misschien vind de meerderheid wel dat alles gewoon "moet kunnen" dan kan ieder z'n verwachtingspatroon er wat op aanpassen Smile
Dat wordt al zo vaak geroepen dat alles moet kunnen. :-\
[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Antwoord
Het is ook niet dat ik op die uitkomst hoop (zie een paar postings terug) maar als dat de uitkomst zou wezen trek ik mijn conclusies.
Antwoord
Epiloog.

Wat is er nou mooier dan tijdens de kerstdagen je spijt te betuigen over al het leed wat er is aangedaan? Sorry dat ik niet nagedacht heb bij m’n impulsieve getyp. Sorry voor al die barbaarse en schofterige dingen die ik heb gezegd zoals mongolen of sukkel. Sorry dat ik niets construktiefs heb ingebracht zoals rondjes rijden met een erectie op natte/gladde rotondes of foto’s van een wieldop. Überhaupt sorry dat ik met een 740 rijd en niet met zo’n mooie 240. Sorry dat ik jullie zo beledigd heb en op jullie moralistische tere zieltjes heb getrapt. Aan de andere kant was het natuurlijk ook best wel fijn, geef maar toe, dat jullie nu eens je frustraties konden neer plempen op dit forum want waar moet je dat anders doen, thuis of op je werk waar je niets te vertellen hebt? Ja ik weet het, wie uitdeelt moet ook incasseren maar geldt dat niet voor ons allemaal? Dus laat ik het (met een glimlach, dat wel) gewoon over me heenkomen, no swet. Maar lieve mensen waar ging het nou eigenlijk allemaal over, zat er ook niet ergens een ‘twist’ in het verhaal? Go with the flow zullen we maar zeggen! Je kent het wel het begint met een vlieg (oh nee, mug heb ik ergens gelezen) en eindigt met 3 olifanten maar........... tot tranen toe was ik serieus wèl geroerd van de ÃÂÃÂnsgezind en saamhorigheid op dit forum, zo mooi! Dan mag ik me toch alleen maar gelukkig prijzen dat ik hier ook een account heb.

Vrede op aarde broeders en zusters (kijk uit met alcohol en lawinepijlen de 31ste).
Groeten van Frans
Antwoord
ik vond de kerstmaaltijden wel heerlijk moet ik zeggen...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gezocht: topic over wit interieur 144. Madman 1 3.245 24 February 2015, 12:06
Laatste bericht: Dopski
  gespot topic sander69 2 3.530 16 July 2014, 19:05
Laatste bericht: sander69
  Kilometerstanden Topic Volvodiesel 187 86.954 16 January 2013, 20:59
Laatste bericht: Belg
  wie plaatst een slotje op een discussie? 240diesel 4 4.760 16 December 2011, 09:59
Laatste bericht: Dopski
  Het grote End Of Life (EOL) topic 242-turbo 19 9.439 24 September 2010, 19:46
Laatste bericht: Marc1970
  instelling e-mail na nieuw bericht op jouw topic / reactie 240diesel 6 5.080 22 February 2007, 15:51
Laatste bericht: muthill

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)