Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modus contra 940 crashtest
http://youtube.com/watch?v=-hmEY659Ba8

;D
1 ding is zeker , hij heeft z'n helm snel af na zo'n crash 8)

je zou zomaar maar een lantaarnpaal over het hoofd zien :Smile
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Maar hij stapt wel gewoon uit en loopt weg ;D

FF terug naar het topic:

Ok het ziet er dramatisch uit met de 940 maar hoe vaak komt dit soort aanrijdingen voor?
De 940 is nog steeds een erg veilige auto in mijn optiek, geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om een Modus te kopen/leasen :o
De Volvo 66 van mams vind ik beter dan een Modus Tongue

Er wordt nu gedaan alsof onze auto's ineens onveilig zijn ??? bullshit!
Overigens zou de bestuurder van deze 940 niet overleden zijn door de crash,gewoon een aantal botbreuken :-[.
En wij rijden toch aan de andere kant ,dus gewoon lekker doorrijden :Smile

Weet er nog iemand een goede uitdeuker 8)
Volgens mij wordt er ÃÃn ding over het hoofd gezien in deze vergelijking. renault ontwikkeld zijn auto's heel duidelijk op de EuroNCAP tests. Daarin wordt altijd tegen een deformeerbare barrier gereden. Dat betekent dat je een hele harde auto kunt ontwerpen die maximaal deze barrier kapot rijdt waardoor de vervorming voornamelijk in deze barrier wordt opgenomen.

Volvo ontwikkelt niet alleen voor Europa maar ook voor de Noord-Amerikaanse markt en test daarnaast nog hele andere condities.
Met name de USA-eisen zorgen ervvoor dat je een auto veel zachter moet maken. Zo wordt er onder andere tegen een betonblok aangereden. Dpoe je dit met een moderne Renault dan ben je beslist er heel slecht aan toe omdat de schok door de harde constructie voor de inzittenden fataal wordt.

De Modus ramt werkelijk dwars door de 940 heen. Persoonlijk ben ik eerder geneigd te stellen dat de Renault een aggressief voertuig is.

Uiteraard heeft de techniek niet stilgestaan, en dragen airbags en andere kreukelzones en materialen in positieve zin bij tot de veiligheid. En wie vertelt me dat deze 940 een absoluut schadevrije en niet aangetaste auto was?
med vänliga hälsningar,<br />Maurice<br />[Afbeelding: th_abba.jpg]
Hier nog een bots filmpje van een 240,... Nog een wonder dat ze't overleefd heeft,...

http://www.youtube.com/watch?v=ck5PtTtrLqg

[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
zegt dus zeker ook iets over de veiligheid van de 240; zo`n amerikaanse sloep is wel een stuk zwaarder.
ook zegt het iets over de manier van aanrijding; niet geheel frontaal als in de 940 test maar een praktijk situatie. je probeert lijkt me altijd weg te sturen dus een frontale botstest zegt me niet zo veel.
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Da's verdikkeme een beste BOEM ......... :o :o
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Ik weet nu iig wel dat ik als er een crash aan zit te komen, maar gewoon Full Frontal ga. haha :p
Eigenlijk vind ik dit nog wel het leukste Volvo crash filmpje, kweenie hoe je zoiets linkt maar hij heet: Volvo 740 Tic Accident In Nyköping

Zo te zien een stuk of zes laddderzatte Zweden die nergens mee zitten. Voorkant ligt helemaal in puin, maar zolang de radio het maar doet is het feest.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
;D ;D ;D
kkkklllliiiikkkkkkk Tongue :Smile 8)
is een GL btw Wink Wink
maar deze is ook wel grappig ;D
en zelf ben ik redelijk onder de indruk van deze
of van deze 740 met 530pk & 700NM!
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)