Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
effe kennismaken
Ja,ik heb ook onder al mijn Volvo's altijd virgo gehad en vind ze ook het allermooiste,maar wel altijd in combinatie met de zwarte trim en dus de sportievere look.In combinatie met dat chroom maakt het een beetje ouwe bak met nieuwere velgen.Echt waar, geloof me nou
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Ik snap wat je bedoelt en bij een 'oude' 200 ben ik het met je eens. Zo'n '81-er vind ik echter vrij modern. Die van mij zijn trouwens - maar dit terzijde - van 1979...
Antwoord
geheel in tegenspraak met het vorige vind ik gek genoeg virgo onder een 262 c in de laatste look met dunne bumpers weer wel mooi.Ik kan niet uitleggen waarom
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Toch omdat die wel zo geleverd zijn, denk ik... Ook in jou zit een purist! (Geeft niks hoor...)
Antwoord
MP schreef:Nee, je mist net 'het punt'.
Het is zeg maar hetzelfde als Polar wieldoppen op een 242DL uit 1975... of een oranje gespoten 240 Polar (omdat ie dan een zo leuke seventies look heeft).

De vergelijking ontgaat me volledig, dus ik zal inderdaad 'het punt' wel missen...
Antwoord
Ergens ook weer niet want ik ben wel een weisse blinker fan
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Okee okee... ik biecht op.... ik heb een nieuwerwetse radio in mijn 240.....
(maar voor de rest is ie min of meer fabrieksstandaard)
Nee effe zonder gekheid. Omdat een 200 zolang is geproduceerd en in bijzonder veel uitvoeringen is geleverd, maakt dit aspect het juist interessant.
Persoonlijke afwijking is om ieder bouwjaar en uitvoering te kunnen spotten.

Dus dan doen 'incorrecte' afbreuk aan mijn genot, so to say.

Accesoires die tijdsgetrouw zijn vind ik prima. Accesoires (tijdgebonden of niet) die echter het 'karakter' van de bewuste uitvoering teniet doen vind ik niks. Een GLE ommeubelen tot een semi GLT? Die lol ontgaat mij.

Eigenlijk is het juist zo dat een oude 240 is oranje, geel, strontbruin (typische kleuren uit die tijd, dus een versterking van de uitvoering/tijdsgeest) juist lollig. Op een late 70-er zouden zelfs achterruit louvres moeten kunnen... op een 242GT bijvoorbeeld...heerlijk fout.

Een goud- of donkergroen metallic 260 is mooi. Een Turbo in die kleur is werkelijk niks. Een knalrode 260 is waanzin, een rode Polar moet kunnen.

Dus een kleur, of type velg is los op zichzelf niet zo interessant. Het totaalplaatje, dáár draait het om.

Witte knippers, hoewel strakker ogend, vind ik ook niet mooi op een 240. Juist wit-oranje (en bij vroegere Saabs oranje-wit) is juist zo typisch Zweeds. (Ja, ik weet 't USA-modellen hebben 't niet - en 'moeten' juist geheel oranje of geheel wit hebben)
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
nou dat is natuurlijk niet helemaal zo.Als je vanaf een afstandje naar bijvoorbeeld een 86 er Van kijkt die voor de volle 100 procent is omgebouwd naar glt,met virgo en vraagt of je die mooi vind zal je dan dus eerst aan de hand van details moeten gaan bepalen of je de auto mooi vind.Dat geloof ik niet
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Nee, dat klopt ook wel.

En uiteraard heeft iedereen een persoonlijke smaak. Ik ook. Ik vind heus niet originele variant het mooist of zo.

Maar je geeft stiekem wel aan dat een chroomrandje om een zwarte grille al minder mooi staat bij Virgo's dan een volledig zwarte snuit.
(Volle 100% omgebouwd). Dus ik ga niet een auto helemaal uitpluizen oftie wel zo is geleverd of niet.

Maar ik blijf bij het punt dat accesoires het mooiste tot hun recht komen indien op de juiste wagen, en dat accesoires bij elkaar moeten passen. Chromen doppies op een GLT is ook niks? En dakdragers op een sedan? Ik dacht 't niet.

Voor diegene die zo graag een V6 willen knopen aan GLT-outfit raad ik aan te zoeken naar een 245GLT V6..... Smile
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
kirschbaum schreef:Kan ik deze makkelijk demonteren, of is hier speciale kennis voor nodig?

NEE!! (2 X)

Dus niet makkelijk te demonteren, zelfs 1 van de berordste klussen aan een 240! Het voordeel is dat je er geen speciale kennis voor nodig hebt, alleen doorzettingsvermogen.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo effe voorstellen! Eefkes 2 3.027 5 March 2017, 08:10
Laatste bericht: Volvo240
  Nieuwe volvo rijder! effe voorstellen G00$e 5 3.699 7 February 2014, 13:26
Laatste bericht: Estoque
  effe voorstellen stoffel 13 9.711 17 October 2005, 18:54
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)