13 May 2012, 23:34
geeft niet, zo tikt ie niet..
gerattel in een b18
|
15 May 2012, 21:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 May 2012, 21:41 door volvo henk.)
oke dan hier wat ik heb gevonden ,het is dus toch het achterste lager nokken as
was heel raar versleeten niet mooi egaal gelijk zoals de middelste en de voorste heb met mijn schoonzoon een nieuwe in geperst goed opgelet dat het oliekanaal tegenover het gaatje in het lager zit gelijk een nieuwe nokkenas (een k) heb ook gelijk de speling gemeten van de hoofdlagers 0,04 evan de drijfstang lagers ook 0,04 ga nu alles weer op bouwen hoop dat het dat is maar dat horen jullie wel o ja werd vertelt dat bij blok revsie niet altijd die lagers of dat lager meegenomen word u hoort van ons
15 May 2012, 21:43
Re: gerattel in een b18
oke dan hier wat ik heb gevonden ,het is dus toch het achterste lager nokken as was heel raar versleeten niet mooi egaal gelijk zoals de middelste en de voorste heb met mijn schoonzoon een nieuwe in geperst goed opgelet dat het oliekanaal tegenover het gaatje in het lager zit gelijk een nieuwe nokkenas (een k) heb ook gelijk de speling gemeten van de hoofdlagers 0,04 evan de drijfstang lagers ook 0,04 ga nu alles weer op bouwen hoop dat het dat is maar dat horen jullie wel o ja werd vertelt dat bij blok revsie niet altijd die lagers of dat lager meegenomen word u hoort van ons
Dat ligt er maar net aan hoe je blok gereviseerd word.
Sommige mensen met een kwast sommige weer door enkel nieuwe zuigerveren. Een goede motorrevisie houd in: Alles wat in je shortblok zit word vervangen en je cilinders worden opnieuw gehoond en af en toe is het ook nodig je krukas te slijpen.
20 May 2012, 11:29
ben het helemaal eens
maar kan jij zien of dat lager is vernieuwd? je moet op geloof af gaan dus
27 May 2012, 22:52
Gister in die hitte de B18 weer in de 145 gehangen.
9 June 2012, 12:37
oke dan nu het eindresultaat
de motor terug in de wagen en proefdraaien loopt goed wat rauwer dan eerst maar dat komt door de K nokkenas gerden maar helaas de rattel zit er nog in heb van Rene de ander kop erop gezet gisteren en hij heeft vanmorgen proef gereden 130 op de snelweg GEEEEN gerattel meer dus mensen de kop had ergens een fout denkelijk de klepen te diep in geslagen dus dit is het auto loopt als een trein goede acceleratie trek als een lier is sneller met optrekken dan voorheen kan dus voorlopig weer tegen aan ga in het najaar aan de achterbrug veranderen deze is versleten mag ook wel volgens mij na 8ton heb er een liggen met een sedan verhouding loopt wat rustiger en kan nu wel motor voelt meer powervol tegen die tijd neem ik weer contact hier op dan een verslag hoe hij zich gedraagt met die andere achteras alle mensen worden bedankt voor hunsugesties of raad vond het leuk om van jullie te horen gr Henk en speciaal mijn dank aan mijn schoonzoon Rene |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|