Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Postma en z'n 245 [Vraag LPG op B230F]
[URL="http://www.vogelsautogas.nl/documenten/Technische schemas/OMVL_veiligheidsrelais_aansluiting.pdf"]Aansluitschema veiligheidsrelais.

E[/URL]n, even niet roken.

Kun je de pomp niet ergens anders kwijt?, of haal je dan meer problemen op de hals?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Deze meneer heeft ook de verdamper zitten waar jij hebt, en toch ook de stuurbekrachtigingspomp er tussen gekregen

Klikkerdeklik

[Afbeelding: servo5.jpg]

[Afbeelding: servo7.jpg]

[Afbeelding: servo10.jpg]
Antwoord
Hmm idd, het zou dus moeten passen,… Foto’s brengen mij nu wel op een idee. Ik wil eens kijken hoever de pomp in de richting van het blok kan.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Mijn lpg verdamper zit ook vrij dicht bij de stuurbekrachtigingspomp.

[Afbeelding: th_100_1933_edited.jpg][Afbeelding: th_100_1935_edited.jpg]
Antwoord
[COLOR="#0000FF"]Even een veiligheid vraagje.

Ik wil mijn lpg verdamper verplaatsen (nu in conflict met de stuurbekrachtigingspomp).

Zit er normaal gesproken een veiligheidsventiel op de gastank? Of heb ik kans dat wanneer ik lpg leidingen op de verdamper loshaal mijn hele gastank leegloopt,… [/COLOR]

Als je de wartel aan de koperen leiding bij de verdamper een paar slagen losdraait ontsnapt slechts korte tijd LPG. Alleen het restant in de leiding loopt eruit.

Heb je een foto van de locatie van je verdamper?

De locatie op voorgaande foto's is de juiste voor alle oudere motoren (behalve de B230F), alhoewel sommige LPG inbouwers uit gemakzucht de verdamper op het rechterbinnenscherm zetten.
Antwoord
Citaat:behalve de B230F

Volgens mij lepelt ie er nu net een B230F, dus dat is dan niet de juiste locatie zeg je?
Antwoord
Bij de "echte" (als in complete, als zodanig functionerende) B200/230F hangt daar de luchtmassa meter.

Rechts geeft een hoop extra slangen heen en weer langs het schutbord. Links is veel netter en in theorie reageert de motor iets sneller met een kortere drooggasslang.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Rob schreef:Deze meneer heeft ook de verdamper zitten waar jij hebt, en toch ook de stuurbekrachtigingspomp er tussen gekregen

Klikkerdeklik

[Afbeelding: servo5.jpg]

[Afbeelding: servo7.jpg]

[Afbeelding: servo10.jpg]

die van mij zit een cm of 15 naar achter tov de foto's hierboven.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Gisteren weer een productieve avond gehad!

Na het zien van bovenstaande foto’s van de verdamper geprobeerd de verdamper naar beneden te draaien. Dit slaagde wonderwel met als gevolg dat er een hand tussen de verdamper en de stuurbekrachtigingspot kan. Voldoende ruimte gecreëerd naar mijn idee. Ook heb ik hier en daar de kabelboom wat gepimpt. (Als iemand een tekening inclusief lengtes van een kabelboom van een B23A heeft houdt ik mij aanbevolen). Hier en daar toch wat draden die een stukje tape konden gebruiken,…

Hierna hebben we het inlaatspruitstuk teruggeplaatst. Voordat we de rest gaan terugplaatsen eerst eens even kijken of alles het doet, tijd voor de eerste start-up. Niks, nakkes, nada,.. wel benzine maar geen vonk. Ook de gasinstallatie is volkomen dood,… Nadat we ineens een paar over het hoofd geziene losse stekkertjes hebben terug geplaatst, nog eens proberen. Eerste draai van de startmotor, BAM lopen!!! Geeft een geweldig goed gevoel dat je wagen na een half jaar stil gestaan te hebben ineens weer leven vertoond, super!!!

Volgende week verder met opbouwen.
- Radiator + slangen + KVS
- Riemen (incl db)
- Nieuwe olie + filter
- Gril e.d. terug plaatsen

Ta daaa hij zit er in en loopt weer :-D
[Afbeelding: e95cec63.jpg]

Verdamper naar beneden gedraaid (moet hier nog) ongeveer 5cm.
[Afbeelding: 7f88fe92.jpg]

De bruine en de zwarte vergeten,....
[Afbeelding: 05d5806f.jpg]
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Goed bezig!

leuk om te zien dat ie bij de eerste tik weer loopt!
Alles beter dan "even" de veradmper verplaatsen...
Was de radiateur nou niet aan vervanging toe?
Laatste keer dat ik hem zag, was ie in niet zo'n beste staat....

Enne, uitlijnen niet vergeten lijkt mij.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Postma en koppen. Hoofdstuk 2 Postma 245 GL 29 15.791 23 April 2011, 21:23
Laatste bericht: Marc1970
  Postma stelt zich voor Postma 245 GL 55 27.668 12 April 2007, 19:44
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)