Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen
Zo het is alweer "te" lang geleden dat ik een aanvulling heb gedaan. Maar bij deze.

Ik ben nu druk in de weer met het plaatsen van een weber 32/36, eerst even op de amazon en tzt wil ik deze op het b23a blok gaan zetten van de 245.

Eerst maar wat foto's:

scheef:
[Afbeelding: scheef.jpg]

na wat slijpen e.d. mooi recht kunnen krijgen:
[Afbeelding: spruitstuk.jpg]

verdamper zit/zat behoorlijk in de weg dus deze even uit de weg gehaald maar brrrrrrr koud :-)
[Afbeelding: koud.jpg]

in vogelvlucht:
[Afbeelding: vanboven.jpg]

mooie passing lpg mengstuk:
[Afbeelding: mengstuk.jpg]

throttle linkage:
[Afbeelding: linkage.jpg]

overzichtje:
[Afbeelding: overview.jpg]

Ben inmiddels zo ver dat hij pruttelt op benzine en knalt op lpg, op lpg schijn ik het eea dicht te moeten maken in het luchtfilter maar dat komt tzt wel (nog geen idee hoeveel). Eerste probleem is eigenlijk dat de verdamper zo in de weg zit dat ik niet goed bij de stelschroeven kan, dit zal verplaatsen worden dus. Nog geen idee hoe ik dit ga aanpakken maar ik neem aan dat er knelkoppelingen 6mm koper in de handel (lpgonderdelenshop.nl oid) zijn en dat ik op deze manier de koperen lpg-leiding wat kan verlengen om zodoende het geheel een stuk naar voren te plaatsen.

Keep you posted.
Antwoord
Ziet er goed uit!!

Ben benieuwd hoe het een en ander loopt!

Heb je het mengstuk bij Tinus Techniek gekocht?
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Ziet er goed uit!!

Ben benieuwd hoe het een en ander loopt!

Heb je het mengstuk bij Tinus Techniek gekocht?

Nee bij Dries.

Voor vandaag weer uitgeknutseld iig. Ik heb wederom het probleem van een niet werkende choke, nou ja hij werkt wel maar doet alleen niet wat hij moet doen. Ipv bij koude motor een beetje hulp bieden slaat hij prompt af, hoe ver of minder ver je hem ook uittrekt. Hij blijft wel lopen als ik hem met het voetje bij de les hou.

Morgen hopelijk weer verder stoeien met de afstellingen. Eerst op benzine lekker laten lopen en dan ga ik me buigen over het lpg verhaal.
Antwoord
dan pakt ie teveel lucht vanwege je filter..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:dan pakt ie teveel lucht vanwege je filter..

Ondanks dat de chokekleppen nagenoeg helemaal de luchtstroom dichtgooien, als ik de choke helemaal uittrek?? Ik ga toch aan de slag om het luchtfilter te voorzien van wat stukjes staal om minder lucht door te laten ivm lpg dus misschien is dit dan ook gelijk opgelost.
Antwoord
Zo de eerste kilometers zijn gemaakt en het lijkt veel belovend. Ik heb nog niets echt afgesteld maar gewoon de "fabrieks"-instellingen gebruikt. Choke doet het nog niet dus benzine is lastig met koude motor maar op lpg ging het wel. Om het probleem van een te grote luchtdoorlaat te ondervangen heb ik deze gemaakt:

[Afbeelding: aangepaste_luchtdoorlaat.jpg]

Past mooi om het luchtfilter en zorgt voor een wat bescheidener hoeveelheid lucht. In eerste instantie twee gaten erin, maar het lijkt me dat er nog wel wat bijgeboord kan worden.

Op mijn "testbaan" aangekomen flink gas gegeven en hij trekt lekker, geluid is al helemaal ok :-) !! Ama trok vlotjes maar op de terugweg hoorde ik een rinkelend geluid....... vervolgens nog rinkel gevolgd door jawel nog eentje. Ama begon in te houden om er vervolgens helemaal mee te stoppen:

[Afbeelding: eenzaam.jpg]

Motorkap open en ja hoor de clipjes welke het luchtfilter vasthouden waren eraf gesprongen, dat werd zoeken. Gelukkig nog drie terug kunnen vinden maar mis er nu wel eentje :-( Op benzine naar huis gereden, liep ok gelukkig..

Van de week maar weer eens stoeien als de tijd het toelaat. Ik zit te denken om het luchtfilterdeksel met wat lange schroeven met vleugelmoeren vast te zetten ipv deze clipjes.
Antwoord
Vandaag weer lekker kunnen sleutelen. Verdamper verplaatst, nu alleen nog de koperen leiding verlengen (spulletjes hiervoor net binnen gekregen dus hopelijk gaat dit van het weekend lukken)

Situatie voor de verhuizing:
[Afbeelding: verdamper_indeweg.jpg]

En er is ruimte:
[Afbeelding: verdamper_ruimteover.jpg]

Tevens geprobeerd de boel goed af te stellen (op benzine) maar ben bang dat de jets (sproeiers) wat aan de grote kant zijn voor de b18, maar het rijdt ok en laat dit dus voorlopig. Zeker gezien het feit dat deze weber tzt op het blok van de witte komt (b23a) dus dan zijn wat grotere sproeiers wel welkom.

Choke blijft klieren, maar hoop dat dit beter gaat als ik het luchtfilter ga afdekken.

Tevens heb ik de clips welke het deksel van het luchtfilter op zijn plek houden wat aangepast, nu blijven ze lekker op hun plek ipv steeds tijdens het rijden los te schieten :-(.......
Antwoord
Ow, en ook nog even de colortune bougie erin gehad, geinige gadget. Het lijkt op het filmpje een wit schijnsel maar in het echt is het blauw, denk dat de ontbranding een beetje overbelicht wordt.

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/XJM9DdBN2dE?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Handig om even snel te kijken hoe het er in de cilinders aan toe gaat, in dit geval ok dus :-)
Antwoord
Grappig! Nog nooit van een 'Colortune' gehoord. Zal eens opzoeken hoe het werkt.
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Grappig! Nog nooit van een 'Colortune' gehoord. Zal eens opzoeken hoe het werkt.

Het is niet meer dan een bougie met een doorzichtige rand, zo kun je zien wat er gebeurt. Blauw is ok, wit is te arm, oranje te rijk easy peasy.....
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 351 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Eerste Volvo IVARIO 39 4.687 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.702 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 799 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 219.939 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.890 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.300 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.629 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.782 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.235 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)