27 January 2011, 21:44
Beste antwoord tot nu toe !!
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
|
Afzagen veren
|
|
27 January 2011, 21:44
Beste antwoord tot nu toe !!
27 January 2011, 21:56
Ik maak gebruik van Saab 900 dempers (Bilstein HD). Die zijn een goeie 5cm korter als de Volvo exemplaren en nog prima te betalen ook. De veerpoot is ingekort zodat de dop aan de bovenkant er weer op kan. Op de buis van de veerpoot is schroefdraad geplaatst (losse huls overheen geschoven en vast gelast). Nu kan het sowieso al 5cm lager en je kunt de veren compleet verstellen. Het is niet heel goedkoop, maar ook niet zo duur als een schroefset van Kalphenke bijvoorbeeld.
27 January 2011, 21:58
GuusM schreef:Wat een kletspraat dat je ze niet kan afzagen, en dat het levensgevaarlijk is! WORD!!!
27 January 2011, 21:59
Jambon schreef:begint een beetje op TB's te lijken zo.. En wat is daar mis mee, if I may ask? :
27 January 2011, 22:03
PJS940Turbo schreef:En wat is daar mis mee, if I may ask? : ja inderdaad, niets mis mee. de meeste/betere autos daar trekken wel ff alles hier bij elkaar er uit ;D ik ben helemaal niet tegen geld uit geven (kijk anders maar wat er niet aan mn 240 gedaan is in mn topic), ik wil dingen ook gewoon goed doen en goede value for money. Over de veren, ik begrijp goed de bezorgdheid en de waarschuwing. losliggende veren willen we ook niet. point taken. @Hilgert, goede info. ohja, en over schroefsetjes en gewoon er mee verlagen, kan goed ja. alleen op een gegeven moment gaat het wel ten koste van de wegligging, let daar wel op.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
27 January 2011, 22:05
Hilgert schreef:Ik maak gebruik van Saab 900 dempers (Bilstein HD). Die zijn een goeie 5cm korter als de Volvo exemplaren en nog prima te betalen ook. De veerpoot is ingekort zodat de dop aan de bovenkant er weer op kan. Op de buis van de veerpoot is schroefdraad geplaatst (losse huls overheen geschoven en vast gelast). Nu kan het sowieso al 5cm lager en je kunt de veren compleet verstellen. Het is niet heel goedkoop, maar ook niet zo duur als een schroefset van Kalphenke bijvoorbeeld. Thanks Hilgert!
28 January 2011, 09:38
blijkbaar voor en tegenstanders. logish. Ik stel voor dat PJS940Turbo eerst eens probeert met afzagen veren ... niet tevreden ? koop dan je schroefsetje maar lol =D zo zou ik het doen
28 January 2011, 13:34
Dirk342 schreef:Ach, sleutel pas 35 jaar en heb genoeg rare stunten gezien van mensen die veren af hebben geslepen, zelf hebben ingekort, etc. Nogmaals gewoon niet doen !! Haal dan idd een schroefset. Aan bovenstaande poster: het is geen excuus als je een student bent of wat dan ook om veren zelf af te slijpen / in te korten. Als je het niet kunt betalen moet je gaan fietsen, dat moesten wij vroeger ook. 35 jaar sleutelervaring is ook geen argument... er van uitgaande dat we hier allemaal enig technisch inzicht hebben moet het toch duidelijk zijn dat als je goed uitkijkt wat je doet je best standaard veren ietwat kunt inkorten (en dan heb ik het dus niet over 10cm verlagen...) edit: verlagingsveren van de bekende merken hebben ook nog wel eens de neiging net wat te los te liggen... dus wat je daar dan mee opschiet?
760 | Groen | Snel
28 January 2011, 15:20
Ik ga het gewoon doen en als het echt K#%*T rijdt ga ik sparen voor een schroefset....
Will keep you posted.... @flip: succes met de Peugeot steelies dit weeknd, oh shit das 'n ander topic... En, ik ben allerminst technisch, maar heb wel (gezond) verstand
28 January 2011, 22:22
flip_21 schreef:35 jaar sleutelervaring is ook geen argument... er van uitgaande dat we hier allemaal enig technisch inzicht hebben moet het toch duidelijk zijn dat als je goed uitkijkt wat je doet je best standaard veren ietwat kunt inkorten (en dan heb ik het dus niet over 10cm verlagen...)Veren moet je gewoon niet zelf willen inkorten, door het zagen / slijpen whatever verander je o.a. ongecontroleerd de werking cq demping van de veer. Je verandert dus de veerkarakteristiek. Hierdoor heb je geen idee wat de auto gaat doen bij in- of uitveren. Dat is maar afwachten. Ik praat hier ook nog niet eens over noodsituaties hoe de auto zich dan houd. Bij origineel ingekorte veren (schroefset en/of verlaginsveren) zijn de karakteristieken van bekend en is voorspelbaar wat de auto doet bij in- of uitveren, noodsituaties, etc. Daar hebben ze speciale testen voor die je gewoon niet kunt doen op de 'gewone' weg en eigenlijk als eigenaar van zo'n auto ook niet moet willen proberen op de weg. Goede verlaginsveren liggen absoluut niet te los in de schotels, prutstroep / knakenzooi wel ja. Dat ben ik met je eens.
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|