28 July 2009, 17:32
Zwarte Flirt schreef:2 stukken staal die met een klein afgeschuind hoekje, tegen elkaar liggen en zo van bovenaf aan elkaar vastgelast worden.
Duidelijk, dank.
|
Verroest
|
|
28 July 2009, 17:32
Zwarte Flirt schreef:2 stukken staal die met een klein afgeschuind hoekje, tegen elkaar liggen en zo van bovenaf aan elkaar vastgelast worden. Duidelijk, dank.
28 July 2009, 22:14
Zoheee, die ellende is absoluut niet van het afgelopen jaar uit niets doorgegroeid
die draagarm ziet er nog behoorlijk vers uit, tijdens de montage daarvan niks gezien/gemerkt? daarbij, zou ik overwegen een andere APK keurmeester op te zoeken, als die deze ellende over het hoofd ziet eerlijk gezegd zou ik ook een andere koets opzoeken, en deze afschrijven. ben bang dat het nooit meer goedkomt zo. tenzij je een richtbank/meetsysteem ter beschikking hebt, en dan nog, dit is geen klus voor de hobbyist om in 3 weekjes te repareren //mod edit je hoeft niet de hele beginpost te quoten
29 July 2009, 12:26
Komt wel goed joh
![]() ben je ondertussen al een beetje verders?
29 July 2009, 17:25
Goed, dan nu het verhaal tot nu.
Maandag begonnen met een goede plek vrij te maken in de lichtelijk overspannen werkplaats, waar tot vrijdag nog haastig de laatste constructies werden afgewerkt. JE RAADT HET AL, we staan nu op de afwerkplek. 8) 8) ![]() Met het takeltje(5000kg) de flirt eerst van voren opgetakeld aan de kriksteunen, schragen onder de voorwielophanging(die vierkante blokken net achter de wielen) ![]() Daarna de achterkant voorzichtig op gelijke hoogte gebracht, maar niet aan de kriksteunen achter maar een 3 meter lange vierkante buis, want die steunen vertrouw ik niet meer zo en de schraagjes zo ver mogelijk naar voren met een blok hout onder de felsranden aan de zijkant. Ik had natuurlijk mijn fototoestel weer thuis laten liggen, dus deze fotoââ¬â¢s zijn gefaked vandaag genomen door de hijsbalk weer even erboven te hangen. :-X ![]() En weer even onder spanning gezet, dan buigt de hijsbalk toch lekker door. Hier de donorbodem van de Saint van achter gezien, links en rechts de openingen van de bumpersteunen. ![]() Er werd hierboven door Boxerman wat angstig gedaan over het weer in lijn brengen van de achterwielen, maar omdat Peter de bodem van achteren af, langs de reserve wielkasten en de achterwielkasten afgezaagd heeft, kan dat weinig anders dan weer recht erin gelast worden. Bovendien stuur je voorin en de achterwielen gaan de voorwielen toch wel achterna, of ze nou scheef staan of niet. ;D ;D Je gaat hooguit een beetje dwars over de weg. :o :o ![]() En hier de bumpersteunen van de Flirt na gestraald te zijn, zandstralen is al geruime tijd verboden door de vele stoflongen die de uitvoerders opliepen, behalve bij onze zuiderburen, dwz officieus want het is er ook wettelijk geregeld, maar de locals stralen nog gewoon met zand. ![]() Staalstralen dus of glasparelen en daarna novorox erop en straks de lak erover. ![]() De druipers, altijd een leuk bijverschijnsel van de afwerkplek, zijn van de blanke tectyl waarmee de binnenkant is volgespoten. ![]() Hier mijn schoonvader, Jaap 78 maar still going strong, zolang hij maar af en toe naar ââ¬Åzijnââ¬Â werkplaats kan om zijn neven te helpen, die 10 jaar geleden de zaak hebben overgenomen. Het bedrijf is al ruim 100 jaar oud en gestart door zijn vader als smit en al snel uitgebreid naar een ijzerwarenwinkel en omdat de familie met 13 kinderen gezegend was, later ook een electra-, een geschenken- en een boeken-winkel en het door mij zeer gewaardeerde staalconstructiebedrijf. Omdat ze zo goedkoop waren, werden hier zelfs de lanceerplatforms van de Arianerakketten geconstrueerd :o, maar we dwalen een beetje af. ![]() De donor, die me geheel belangeloos door de Saint ter beschikking werd gesteld, was helaas bij wat grondiger inspectie toch ook al door roest aangetast. ![]() Hier wat gaten, aan de binnenkant weer volgespoten met blanke tectyl en op alle roestplekken 2 lagen novorox. ![]() Plaatje op maat geknipt erin. ![]() En vastlassen maar. De roest op deze plekken kan bijna ongemerkt zijn gang gaan, omdat het onder de laadvloer verborgen blijft. Als je regelmatig controleert of er geen water tijdens een regenbui via de raamrubbers naar beneden druipt, of via de wielen omhoog wordt gespoten en dan geleidelijk door het plaatwerk van de wielkasten dringt, meestal op de plekken die op de foto te zien zijn. ![]() Bij de Flirt op beide wielkasten, voor en achterzijde en de gevaarlijkste roest is niet zichtbaar omdat het in de verstevigingsbalken plaats vindt. :'( :'( ![]() Ook de vloerbakken, door de vorige eigenaar nog snel even voor de verkoop in de menie gezet, zijn zoals je ziet al weer lekker door het roestduveltje aangetast. Menie is een goede eerste behandeling tegen roest, maar zeer poreus en laat daardoor vocht gewoon door zolang het niet wordt afgedekt door een of meerdere laklagen. Morgen beginnen we eindelijk de Flirt door te zagen en misschien komen we ââ¬â¢s avonds als Dopdedouwer en Peter Timmer er zijn wel aan de eerste lassen toe, maar dit verhaal wordt pas weer in het weekend vervolgd.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
30 July 2009, 16:23
Mooi verhaal ! mooi werk ! Het beste tegen al deze ellende is toch wel dat je ermee bezig kan zijn !
Suc6
[img][/img]
30 July 2009, 22:22
Het gaat lukken! Mooi werk Gerard! De Zwarte Flirt wordt mooier dan ooit!
Je vrouw lijkt echt op haar vader :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
30 July 2009, 22:52
Mooi werk! Hou die auto op de weg, respect!
1 August 2009, 14:50
Zwarte Flirt schreef:Morgen beginnen we eindelijk de Flirt door te zagen en misschien komen we ââ¬â¢s avonds als Dopdedouwer en Peter Timmer er zijn wel aan de eerste lassen toe, maar dit verhaal wordt pas weer in het weekend vervolgd.Was mooi om dit ambitiieuze project in levende lijve te zien. Als je zo met bezig bent en het gewoon doet is het allemaal goed te doen. Als je er teveel over gaat nadenken en op internet speuren kom je er niet. De bodem is is er al helemaal uit, vastlassen was donderdag nog niet gelukt. Ik had wat plaatjes geschoten met mijn telefoon maar die bleek bij thuiskomst op de verkeerde stand gestaan te hebben. Dus helaas op postzegelformaat (niet te zien) beschikbaar... Ben benieuwd naar het resutaat! Zet m op vande week!
2 August 2009, 11:07
![]() Na de bodem uit de Roestbruine Flirt is gezaagd en gesneden, kunnen we de verborgen kwalen eindelijk goed inspecteren en bekijken we met zijn drieën wat er nog weggesneden moet worden omdat het anders binnenkort vanzelf verdwijnt. ![]() ![]() ![]() ![]() De linker- en rechter-achterwielkasten moeten voorzien gaan worden van een stevig stuk nieuwe zijkant waaraan de bodem weer kan worden vastgelast. ![]() ![]() Aan de voorzijde wordt door Peter aangetekend waar de bodem eraan wordt bevestigd. ![]() Daarna hebben we de gehele vrijdag en vermoedelijk komende maandag en dinsdag ook nog de aangetaste plekken behandeld met novorox, 2mm dikke verstevigingsplaten ingelast, de open tussenruimtes ingespoten met blanke tectyl en daarna afgesloten met een rubber afdichtingskit. Detailfoto,s volgen.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
2 August 2009, 12:33
Je moet alleen je onderschrift (ik hoop tijdelijk) nog even aanpassen:
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom wordt Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel roest Veel succes verder, ziet er iig goed uit zo.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|