Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verroest
Het begon met wat vreemde geluiden als ik snel optrok, later een stevige klooink als ik remde, gevolgd door een flinke rubberlucht bij wat meer stoplichten. En een paar dagen later begon de achterkant echt naar rechts te bewegen bij optrekken en naar links bij remmen.
Eerst dacht ik de koppelingsplaten zijn op, Toen dat er een remblok vast zat, omdat de achterkant wat vreemde bewegingen maakte tijdens het rijden, maar de wielen draaiden vrij op de krik vrolijk rond.
Maar toen ik het linker wiel eraf haalde zag ik de oorzaak.
De voorste bevestiging van het linker achterwiel was volledig losgerot, waar eerst een dikke laag tectyl had gezeten zat nu een bijna rond lopende krater.
Foto’s van die schokkende ontdekking heb ik helaas niet, We hadden de Flirt de volgende dag weer nodig, dus de avond werd meteen gebruikt om de losgerotte steun met kleine plaatjes op de wat steviger plaatsen vast te bakken. Maar er was nauwelijks houvast te vinden.
[Afbeelding: Foto-QIHVTE44-G.jpg]
[Afbeelding: Foto-AMQJCRKU-G.jpg]
[Afbeelding: Foto-ZHS87FJX-G.jpg]
Pas toen de bodem onder de achterbank in het weekend erop werd opengesneden werd het probleem in volle omvang duidenlijk.
[Afbeelding: Foto-LJZ7G4UR-G.jpg]
[Afbeelding: Foto-IPFE3TE6-G.jpg]
[Afbeelding: Foto-D3KRSBH7-G.jpg]
De eerste reaktie was, “Einde Zwarte Flirt” en snel op zoek naar een vervangende baksteen.
Bij te koop stond net een leuke gele 245, belastingvrij voor een redelijke prijs, maar helaas. Pistonpen Paultje was me net voor.
Balen, maar een paar dagen daarna bood dezelfde Forumbezoeker een van de laatste 245’s in onderdelen aan.
Gewaagd nieuw plan: Het slechte deel van de bodem (ongeveer het hele deel vanaf de achterbank tot de tank) vervangen door deze donor.
Tekeningen erbij, besproken met een Volvolvo diehard, Peter Timmer, die direct een van zijn 140’s ter beschikking stelde om de donorromp vanuit Arnhem naar Dordrecht te slepen, om te voorkomen dat de Zwarte Flirt tijdens de terugreis al zou worden verdeeld.
Bovendien bood Peter ook aan af en toe bij te springen.
Plan: Eenvoudiger om de achterkant voor het grootste deel te vervangen, de daksteunen van de middenstijl, erachter en de achterklep vlak onder de rand doorslijpen, zodat het pas opnieuw gespoten dak, behouden blijft.
En met een flinke overlap de bodems doorslijpen van linksvoor net achter het spatscherm, naar de achterzijde van rechterachterdeur, omdat de drempels en zijkant hier ook al recent waren vervangen.
Deal gemaakt met Paul en daarna helaas al een weekje niets meer.
Paul is begonnen met slopen, een gehuurde ruimte ging helaas niet door, waardoor hij moest uitwijken naar een andere, net over de grens in Duitsland en daarna helaas niets meer gehoord.
Dus even afwachten en wordt hopelijk snel vervolgd.

Maar tips, op en aanmerkingen bij dit woeste plan en eventuele vervangende bodems zijn natuurlijk van harte welkom.
Tijdens de bouwvak gaat, in een tijdelijk ongebruikte staalconstructiehal, deze operatie plaats vinden en ik ga proberen dit zo goed mogelijk op het forum vast te leggen
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Sjjezus, da's een hoop kroepoek!,

Maar goed te horen dat de donor van PistonPen uitkomst biedt.
Bovengenoemde ook al 600.000 x gemaild ivm met onderdelen van zijn te slopen 245 (eea nav zijn post hier mbt de te slopen 245), maar ook hier helaas nix meer van vernomen,
Dus, als er hier en daar nog wat onderdeeltjes overblijven, dan houd ik me aanbevolen ;D
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
;D you like it crusty? ;D
Antwoord
Wat een rotzooi. Respect als je dit weer puntgaaf krijgt.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Ik heb dat wel gezien bij een 145 maar niet zo erg. Da's wel een moeilijk hoekje, allerlei verstevigingsbalken en plaatwerk lopen over elkaar. Maar goed, in de fabriek konden ze het maken dus jij kan het ook.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik heb de werkelijkheid gezien en het is nog erger als je op de foto's kunt zien Sad Sad
Het zal nog een hele kluif worden om dit in drie weken op te knappen, als pistonpen paul maar een beetje opschiet met die body............ :-\
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Staat een leuke zwarte op Blocket Big Grin
Is volgens mij minder werk Wink , maar als je het doet en voorelkaar krijgt: respect
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Niet echt belastingvrij en een beetje duur voor alleen een stuk bodem ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Toen ik/ we ( AJ was er ook) peter sprak vertelde hij het inderdaad.

wat een klus gerard !! veel succes iig !!
Antwoord
Tjonge! Wat een werk... maar dat gaat zeker lukken denk ik zo :-)

p.s. je mag je onderschrift wel even tijdelijk aanpassen :-)
(geintje hoor)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)