16 July 2009, 16:10
Het begon met wat vreemde geluiden als ik snel optrok, later een stevige klooink als ik remde, gevolgd door een flinke rubberlucht bij wat meer stoplichten. En een paar dagen later begon de achterkant echt naar rechts te bewegen bij optrekken en naar links bij remmen.
Eerst dacht ik de koppelingsplaten zijn op, Toen dat er een remblok vast zat, omdat de achterkant wat vreemde bewegingen maakte tijdens het rijden, maar de wielen draaiden vrij op de krik vrolijk rond.
Maar toen ik het linker wiel eraf haalde zag ik de oorzaak.
De voorste bevestiging van het linker achterwiel was volledig losgerot, waar eerst een dikke laag tectyl had gezeten zat nu een bijna rond lopende krater.
Fotoââ¬â¢s van die schokkende ontdekking heb ik helaas niet, We hadden de Flirt de volgende dag weer nodig, dus de avond werd meteen gebruikt om de losgerotte steun met kleine plaatjes op de wat steviger plaatsen vast te bakken. Maar er was nauwelijks houvast te vinden.
![[Afbeelding: Foto-QIHVTE44-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QIHVTE44-G.jpg)
![[Afbeelding: Foto-AMQJCRKU-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMQJCRKU-G.jpg)
![[Afbeelding: Foto-ZHS87FJX-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZHS87FJX-G.jpg)
Pas toen de bodem onder de achterbank in het weekend erop werd opengesneden werd het probleem in volle omvang duidenlijk.
![[Afbeelding: Foto-LJZ7G4UR-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-LJZ7G4UR-G.jpg)
![[Afbeelding: Foto-IPFE3TE6-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPFE3TE6-G.jpg)
![[Afbeelding: Foto-D3KRSBH7-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-D3KRSBH7-G.jpg)
De eerste reaktie was, ââ¬ÅEinde Zwarte Flirtââ¬Â en snel op zoek naar een vervangende baksteen.
Bij te koop stond net een leuke gele 245, belastingvrij voor een redelijke prijs, maar helaas. Pistonpen Paultje was me net voor.
Balen, maar een paar dagen daarna bood dezelfde Forumbezoeker een van de laatste 245ââ¬â¢s in onderdelen aan.
Gewaagd nieuw plan: Het slechte deel van de bodem (ongeveer het hele deel vanaf de achterbank tot de tank) vervangen door deze donor.
Tekeningen erbij, besproken met een Volvolvo diehard, Peter Timmer, die direct een van zijn 140ââ¬â¢s ter beschikking stelde om de donorromp vanuit Arnhem naar Dordrecht te slepen, om te voorkomen dat de Zwarte Flirt tijdens de terugreis al zou worden verdeeld.
Bovendien bood Peter ook aan af en toe bij te springen.
Plan: Eenvoudiger om de achterkant voor het grootste deel te vervangen, de daksteunen van de middenstijl, erachter en de achterklep vlak onder de rand doorslijpen, zodat het pas opnieuw gespoten dak, behouden blijft.
En met een flinke overlap de bodems doorslijpen van linksvoor net achter het spatscherm, naar de achterzijde van rechterachterdeur, omdat de drempels en zijkant hier ook al recent waren vervangen.
Deal gemaakt met Paul en daarna helaas al een weekje niets meer.
Paul is begonnen met slopen, een gehuurde ruimte ging helaas niet door, waardoor hij moest uitwijken naar een andere, net over de grens in Duitsland en daarna helaas niets meer gehoord.
Dus even afwachten en wordt hopelijk snel vervolgd.
Maar tips, op en aanmerkingen bij dit woeste plan en eventuele vervangende bodems zijn natuurlijk van harte welkom.
Tijdens de bouwvak gaat, in een tijdelijk ongebruikte staalconstructiehal, deze operatie plaats vinden en ik ga proberen dit zo goed mogelijk op het forum vast te leggen
Eerst dacht ik de koppelingsplaten zijn op, Toen dat er een remblok vast zat, omdat de achterkant wat vreemde bewegingen maakte tijdens het rijden, maar de wielen draaiden vrij op de krik vrolijk rond.
Maar toen ik het linker wiel eraf haalde zag ik de oorzaak.
De voorste bevestiging van het linker achterwiel was volledig losgerot, waar eerst een dikke laag tectyl had gezeten zat nu een bijna rond lopende krater.
Fotoââ¬â¢s van die schokkende ontdekking heb ik helaas niet, We hadden de Flirt de volgende dag weer nodig, dus de avond werd meteen gebruikt om de losgerotte steun met kleine plaatjes op de wat steviger plaatsen vast te bakken. Maar er was nauwelijks houvast te vinden.
![[Afbeelding: Foto-QIHVTE44-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QIHVTE44-G.jpg)
![[Afbeelding: Foto-AMQJCRKU-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMQJCRKU-G.jpg)
![[Afbeelding: Foto-ZHS87FJX-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZHS87FJX-G.jpg)
Pas toen de bodem onder de achterbank in het weekend erop werd opengesneden werd het probleem in volle omvang duidenlijk.
![[Afbeelding: Foto-LJZ7G4UR-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-LJZ7G4UR-G.jpg)
![[Afbeelding: Foto-IPFE3TE6-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPFE3TE6-G.jpg)
![[Afbeelding: Foto-D3KRSBH7-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-D3KRSBH7-G.jpg)
De eerste reaktie was, ââ¬ÅEinde Zwarte Flirtââ¬Â en snel op zoek naar een vervangende baksteen.
Bij te koop stond net een leuke gele 245, belastingvrij voor een redelijke prijs, maar helaas. Pistonpen Paultje was me net voor.
Balen, maar een paar dagen daarna bood dezelfde Forumbezoeker een van de laatste 245ââ¬â¢s in onderdelen aan.
Gewaagd nieuw plan: Het slechte deel van de bodem (ongeveer het hele deel vanaf de achterbank tot de tank) vervangen door deze donor.
Tekeningen erbij, besproken met een Volvolvo diehard, Peter Timmer, die direct een van zijn 140ââ¬â¢s ter beschikking stelde om de donorromp vanuit Arnhem naar Dordrecht te slepen, om te voorkomen dat de Zwarte Flirt tijdens de terugreis al zou worden verdeeld.
Bovendien bood Peter ook aan af en toe bij te springen.
Plan: Eenvoudiger om de achterkant voor het grootste deel te vervangen, de daksteunen van de middenstijl, erachter en de achterklep vlak onder de rand doorslijpen, zodat het pas opnieuw gespoten dak, behouden blijft.
En met een flinke overlap de bodems doorslijpen van linksvoor net achter het spatscherm, naar de achterzijde van rechterachterdeur, omdat de drempels en zijkant hier ook al recent waren vervangen.
Deal gemaakt met Paul en daarna helaas al een weekje niets meer.
Paul is begonnen met slopen, een gehuurde ruimte ging helaas niet door, waardoor hij moest uitwijken naar een andere, net over de grens in Duitsland en daarna helaas niets meer gehoord.
Dus even afwachten en wordt hopelijk snel vervolgd.
Maar tips, op en aanmerkingen bij dit woeste plan en eventuele vervangende bodems zijn natuurlijk van harte welkom.
Tijdens de bouwvak gaat, in een tijdelijk ongebruikte staalconstructiehal, deze operatie plaats vinden en ik ga proberen dit zo goed mogelijk op het forum vast te leggen
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.


, maar als je het doet en voorelkaar krijgt: respect