6 June 2009, 11:04
Ticcie schreef:http://www.blocket.se/vi/22031527.htm
kijk uit voor kwijl op je toetsenbord ; - 0
Ziet er inderdaad erg goed uit! Houd ik open als optie

Ik en mijn, misschien bijna Volvo
|
6 June 2009, 11:04
Ticcie schreef:http://www.blocket.se/vi/22031527.htm Ziet er inderdaad erg goed uit! Houd ik open als optie ![]()
6 June 2009, 11:36
Het is altijd mogelijk om voor relatief weinig een goede auto te kopen. Natuurlijk heb je de markt, maar deze staat onder druk en het is de kunst (ook geluk hebben) om een leuke auto voor weinig te vinden. Bovendien zijn er echt niet zoveel mensen op zoek naar een 240 turbo.
Wat mij betreft is de enige 240 turbo in Nederland, waarvan ik zeker weet dat deze in absolute topstaat verkeert, die van Ticcie (gelukkig is deze volvo niet te koop). Bij de rest van de turbo's, ja ook die Van Rijt, heb je die zekerheid niet. En als je geen zekerheid hebt, ben je voorzichtig om duizenden euro's uit te gaan geven. Persoonlijk zou ik een volvo uit Zweden halen. In de eerste plaats omdat het Zweden is, maar ook omdat ik vaak hele gave wagens zie voor redelijke prijzen. Ook het opknappen kan je heel veel voldoening geven.
Volvo 740 tic '84.
6 June 2009, 12:09
sandereverlo schreef:Ticcie schreef:http://www.blocket.se/vi/22031527.htm Als ik er ÃÂÃÂn zocht ,zou ik in elk geval even informeren naar de prijs. De betreffende auto ziet er op de foto erg mooi uit (kleur ook). Heb zelf ook een 245T uit Zweden gekocht in 2007. Na veel telefoneren en e-mailfoto's kreeg ik een goed beeld van de auto en de persoon(ook niet onbelangrijk) De afstand is te doen,Lund ligt in zuid-zweden. Ik was zelf 2 dagen kwijt (rustigaan gedaan)
6 June 2009, 16:18
Beste Sander,
Ik heb gewoon het gevoel dat je een winnend lot aan het zoeken bent gezien je budget en eisen. Bovendien vind ik het vreemd dat je wel zo in de auto naar Zwitserland stapt en niet het aanbod in Nederland bezichtigd. Natuurlijk WIL ik mijn auto verkopen, waarom zou ik er anders mee adverteren? Het was slechts een tip van mij om alle te koop staande Turbo's te bezichtigen. Of je het daadwerkelijk doet is jouw feestje! Ten aanzien van mijn auto had ik inmiddels al ingeschat dat deze niet aan jouw eisen voldoet. Naar aanleiding van Harry's opmerkingen: bij NIEMAND heb je zekerheid! Ongetwijfeld heeft Ticcie een goede auto, ik heb e.e.a. op het forum gezien en gelezen, maar ik durf te stellen dat mocht deze te koop zijn dan zou ââ¬5.000,= nicht im Frage zijn. Dus zijn we appels met peren aan het vergelijken ten opzichte van de besproken auto's en het budget. Ik ken noch Harry noch zijn wetenschap over Ticcie's auto maar het is knap als hij daarover zekerheden kan geven. ELKE auto kan het begeven zodra je de oprit afrijd. Wil je zekerheid (=garantie) koop een nieuwe! En Harry ik ga er vanuit dat je mijn auto niet kent dus is het gewaagd een vergelijk te maken of een stelling in te nemen. In principe staan momenteel Alle prijzen onder druk, maar niet iedereen MOET verkopen er zijn er ook die WILLEN verkopen en ik denk dat er een groot verschil in het te behalen resultaat is. Toch ben ik ervan overtuigd dat het niet te verwachten is dat er ooit een belastingvrije Turbo 200-serie in concours staat voor ââ¬5.000,= van eigenaar verwisseld. Groeten, Bart
6 June 2009, 17:37
Bartvanrijt schreef:Ik ken noch Harry noch zijn wetenschap over Ticcie's auto maar het is knap als hij daarover zekerheden kan geven. ELKE auto kan het begeven zodra je de oprit afrijd. Wil je zekerheid (=garantie) koop een nieuwe! En Harry ik ga er vanuit dat je mijn auto niet kent dus is het gewaagd een vergelijk te maken of een stelling in te nemen. Bartvanrijt, jou en jouw auto ken ik inderdaad niet en juist daarom zijn er geen zekerheden te geven. Die van Ticcie ken ik wel en op basis daarvan trek ik bepaalde conclusies. Mijn zekerheid daarover hoeft de jouwe niet te zijn. Denk vooral voor jezelf, niet voor mij. Ik heb geen waardeoordeel over jouw auto gegeven en dat zal ik ook niet doen.
Volvo 740 tic '84.
7 June 2009, 00:25
Genoeg offtopic gezwets...
7 June 2009, 22:15
Ik zou mezelf toch een redelijk belazerd voelen. Op en neer naar Zwitserland rijden om vervolgens iets aan te treffen wat helemaal niet aan je verwachtingen voldoet. Zoals je zelf zegt: je leert er natuurlijk wel van.
Misschien is deze auto iets voor je: 244 Turbo
8 June 2009, 00:10
die had ik al eens langs zien komen, maar is beslist de moeits waard om es te bekijken!
Ziet er op de foto's heel goed en origineel uit (maar goed, foto's zeggen niet heel veel zoals je nu ook hebt ondervonden). Ik vind het ook een mooie kleur voor een turbo, hoewel het een beetje ouwe-lullen kleur is. Heb nog even op blocket voor je gekeken, maar daar staat verder weinig bijzonders op. Blijven zoeken en niet teveel haast. Trouwens, wat is je eisen / wensenlijstje?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
8 June 2009, 07:29
Ik geloof geen barst van die KM-stand als ik die motorruimte zo bekijk...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
8 June 2009, 07:55
Het kan kloppen Edwin, toch zou ik het verband lage kilometerstand dus schone motorruimte niet altijd leggen.
Mijn auto had 119.000 kilometers gelopen bij aanschaf en de motorruimte was veel smeriger dan die van die 244. Dit kwam dan wel door een gescheurde o-ring bij de waterpomp, maar toch. Weinig kilometers, ranzig onder de kap. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|