Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modus contra 940 crashtest
ja een 850 is weer een slag veiliger qua offset crashes....

alleen geloof ik niet in de NCAP zooi, veel merken ontwerpen hun shit gewoon zodat ie netjes met 64 km/h die crash overleeft end at is het.. daardoor is ie te stug bij langzame crashes en te slap bij hardere. en misschien wel erg hard voor andere autos als je ziet wat die al doet met een redelijk stevige 940.

ik heb liever een auto die door praktijk-ervaring in elkaar is gezet en in het geval van de nieuwe volvos veeeeeeeeel research en dikke computers.... Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
je vergeet de massa erachter; 1300kg+ ;D ;D en de enorme kreukelzones van een 2, 7 & 9 serie, + de bumpers ;D ;D ;D en bovenal: de uitstraling + de reputatie van een Volvo, dat scheelt ook enorm veel qua reactie en handelingen van de overige weggebruikers ;D ;D ;D ;D ;D
kunt bijna altijd invoegen in een file oid, Big Grin en mensen geven je voorrang, zelfs als je het niet hebt Big Grin 8) 8) 8)
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
PP! schreef:kunt bijna altijd invoegen in een file oid, Big Grin en mensen geven je voorrang, zelfs als je het niet hebt Big Grin 8) 8) 8)

Ja, klopt, en zeker als je de neus van je tank doodleuk ertussen duwt, dan moÃten ze wel opzij ;D ;D
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Dit soort filmpjes tonen aan dat de techniek van tegenwoordig de 240, 740 en vroegere 940's ver voorbij is gegaan. Ik ben zelf wel eens achteruit tegen een boom gereden met mijn 240, reed toen 5kpu. Niets aan de hand natuurlijk. Kijk, juist bij de aanrijdingen met lage snelheden hebben vooral op de 240 weinig invloed, het plaatwerk is dik en de bumbers en steunbalken doen hun werk. Bij een moderne wagen kost zo'n aanrijding al gauw een scherm, bumper of motorkap. Er zijn dus nog altijd voordelen om een 240 te rijden.
Volvo 740 tic '84.
Het grootste voordeel vind ik dat de bumpers nog gemaakt zijn om te bumpen!
Op al dat moderne blik is de bumper meegespoten, wat is dan het nut van een bumper?
Volgens mij is een bumper bedoeld om je plaatwerk te vrijwaren van schade als je iets (niet al te hard) raakt. Tegenwoordig ben je dan zo een paar honderd eurie verder om je bumper opnieuw te laten spuiten.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
De eerste 850's zijn wat dat betreft ook in mijn ogen de laatste volvo's.

(Al zijn sommige S'en, V's en C's ook best mooie autos)
Ach, al dat geouweh[*&]r over de veiligheid.

1 - de mensen laten zich wat (angst!) aanpraten
2 - het onderdeel dat de meeste (fatale) fouten maakt is de bestuurder of andere inzittenden.
3 - waar een Modus (wat een suf gebakje, ik heb er een tijdje in "mogen" rijden) veilig lijkt, is ie dat niet, net als de meeste moderne auto's. Elke kleine auto weegt al 1000 kg, een niveautje Golf al 1200. Dat is dus gewoon 400 kg meer dan hun voorgangers van 25 jaar terug. Die 400 kg draagt behoorlijk bij aan de af te remmen massa. En bij een botsing: de te stoppen energie.
4 - mijns inziens dragen goede remmen (abs) meer bij tot echte veiligheid dan al die constructies.

Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Ik vind het filmpje een beetje appels met peren vergelijken, maar van de andere kant toch niet.

Je krijgt in het hedendaagse verkeer eerder een Modus (oid) tegen je dan een golf uit '80.

Echter laten ze wel een echt slechte kant van de 940 zien en ik denk niet dat dat reëel is.
hehe, leuk topic dit! Meer crashes graag! I love youtube!

Ik vraag me af of er een filmpje is met een volvo in een sloop shredder....
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Peter Timmer schreef:Het grootste voordeel vind ik dat de bumpers nog gemaakt zijn om te bumpen!
Op al dat moderne blik is de bumper meegespoten, wat is dan het nut van een bumper?
Volgens mij is een bumper bedoeld om je plaatwerk te vrijwaren van schade als je iets (niet al te hard) raakt. Tegenwoordig ben je dan zo een paar honderd eurie verder om je bumper opnieuw te laten spuiten.

Dat is gekomen door de "zuidelijke" mentaliteit van parkeren en 'kleine ongelukjes'. een scherm op de hoek beschadigd is een bult werk om te repareren (en vergoeden). De Ford Ka was een van de eerste auto's met "verzekeringsbumpers". Ipv. een compleet scherm te kopen/spuiten/etc.etc. vervang je nu slechts de bumper. Ondanks dat meegespoten bumpers zo goed als onbetaalbaar zijn in mijn optiek (een nieuwe voor mijn V70 zou >500 euro zijn :-X) is de industrie toch overgestapt.

Overigens ben ik super trots dat mijn Volvo's nooit het maximaal aantal sterren halen in de NCAP. Voetgangers en brommers: beware 8)

Gr ;D
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)