Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
24x12x4 FMIC install
misschien met temperatuur van de lucht die uit de compressor komt, of afhankelijk van de laaddruk.

Voor waterinjectie zou ik eens naar de Shurflo pompen + tankjes kijken zoals ze vaak in campers ed worden toegepast. die lopen mooi stil, zijn duurzaam, ingebouwde drukschakelaar, zelfaanzuigend, geven 3-4 bar ofzo.
Misschien dat nozzles van oliebranders werken (als ze van roestvast materiaal zijn)... Ik heb er nog een stel liggen, ze vernevelen extreem goed.

de 'lelijke' blauwe IC slangen zijn ook in zwart te krijgen... vind ik ook mooier dan zon blauwe kermis lijkt me (iig bij een relatief standaard ombouw zoals ik doe)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ik hoopte kaassie natuurlijk uit de tent te lokken ;D

Maare... Turbo-blokje hangt inmiddels in de auto. Ik ga het inlaatcircuit nog wel met een vloeistof koelen. Ook een paar sproeiers op de IC lijkt me leuk. Dit is redelijk eenvoudig aan te sturen met MegaSquirt.

Eerst nog even verder bouwen aan het blokkie en dan zet ik de IC definitief op zijn plaats. Ik ben niet ontevreden !

Opnieuw keuren ? Welnee... Het is een 242GT. Als er iemand naar vraagt: Waar denk je dat de letters GT voor staan ? Grande Turbo. Inderdaad.

Zielige 8V.... Lol...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
@ funs
Achja wat lag zal ik met de turbo die er waarschijnlijk op gaat komen toch wel al hebben....
Omdat het de bedoeling is dat ik op e85 ga rijden(ethanol) heeft het voor mij volgens mij niet meer echt veel nut om waterinjectie toe te passen. Zo'n mist op de intercooler spuiten daar zie ik misschien wel wat in. Ruitenwisserreservoirpompjes heb ik er wel een paar...(1voor jou JW en 1 voor mij ;D )
Gelukkig maar hoef ik me toch geen zorgen te gaan maken over mijn monsterlijk grote IC.

btw 8v ftw Wink
Antwoord
Maar dan moeten er wel lekkere grote kleppen in zitten :Smile

Mijn 531 kop ligt bij Van Kronenburg te wachten op grote klepjes en de overige nodige bewerkingen ;D jum jum
Antwoord
Die van mij gaat naar pacman als hij hem wil bewerken.....Mja eerst sparen
Wie weet een goed BOV?
Antwoord
Forge, Tial, en mijn favoriet; Bailey Motorsport.

maar als je maar genuine spul koopt, en geen goedkope knock-offs..
Ik heb hier nog 2 neppe HKS SSQV's liggen, maar die dingen lekken als de *piep*

en wat betreft zuiger vs membraam dumpvalves, een zuiger dumpvalve heeft de voorkeur, maar een membraam dumpvalve (voor zover je ze nog tegenkomt) zal ook prima zn werk doen.

Antwoord
Deze heb ik nu:

[Afbeelding: mainphpg2viewcorefc6.jpg]

http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=2402
Antwoord
dan zou je dus net zo goed een stuk van de IC af kunnen zagen en maar de helft gebruiken, spaart in ieder geval gewicht.
Hoe komt het dat ze op tbricks toch ook pas rond 350-400pk met een andere dan die NPR intercoolers gaan werken? Die hebben de aansluitingen zelfs nog hoger?
Antwoord
Funsdaf schreef:Tja, wil niet vervelendlig doen. Maar ik ben bang dat je als je geluk hebt je net 50% van het oppervlak van de IC effectief gaat gebruiken.
Die kappen zijn naar onder toe wel heel erg klein.

Bij deze IC lopen de aansluitingen tenminste wel een beetje met een bocht. Vaak zie je ze gewoon haaks erin zitten, dan is dit toch een stuk mooier.

Kan je wel verklappen hoe je het kunt meten wat de effectiviteit is van je IC. Maar dan heb je daarna wel in elke koelrib een gaatje zitten. Das dan weer een beetje jammer denk ik.

hehe is niet erg hoor Smile
Ik denk dat minder dan 50% wel een wat lage inschatting is, maar veel zal het misschien niet schelen. Onderaan zijn de endtanks wel dun maarja.

Ik ben er iig erg tevreden mee ;D

deze ic heeft de aansluitingen idd erg mooi rond en vloeiend.

Ik zal eens met een IR thermometer de temp afhankelijk van de hoogte opnemen. Dab zullen gaatjes boren niet nodig zijn, maar ik weet niet of de meting dan zo goed is. Lijkt me goed genoeg.

Omdat ik een 240 rijd is een paar Kg IC extra niet zo erg... Wink
Antwoord
Het hele verhaal gaat natuurlijk hierom:

Hoe warm is de lucht als het de IC uitkomt.

Als je dat gaat idealiseren dan probeer je met zo min mogelijk (kg's) IC de lucht zo dicht mogelijk bij de buitenlucht temperatuur te krijgen.

En dan is er nog de factor luchtstroom door de buizen-partij en IC. Je probeert een zo goed mogelijke flow en een zo min mogelijke drukval te krijgen.

In een ideale wereld rennen we dan allemaal naar een motorsportshop en halen we een super mooi IC-tje van een eurootje of 800 die veel lichter is dan de E-Bay IC's en mooie brede bakken heeft, zo goed als geen drukval kent en die precies in de neus van de Volvo past....

Maar we hebben het hier over een nieuwe (of 2e hands) IC van ~150 euro. Als er een goed alternatief is voor een dergelijk budget dan hoor ik het graag.

Ik denk dat zowel de E-bay IC als de NPR IC, maar ook het aangepastte DAF ding voor onze vermogensbehoefte de lucht na de intercooling gewoon dichtbij de buitentemperatuur brengt. En dat met een minder grote drukval dan met een Volvo OEM IC.

Iedereen die het daar niet mee eens is mag zijn vinger opsteken.

Enne... Natuurlijk gaat er gemeten worden. Want ik wil wel weten wat mijn inlaatluchttemperatuur is. Bij mijn ITB setup met K&N's op de ITB's was het soms dramatisch hoog. Tijdens het rijden viel het wel mee gelukkig.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)