Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het oranje monster. En ik
Ik neem wel naw gegevens mee van de Duitse koper. Zullen ze toch eens gaan vragen.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
Slopen in eigen beheer kan nog wel, je moet alleen het deel met het chassisnummer, de platen en het kentekenbewijs inleveren bij een erkend demontagebedrijf die hem dan voor je afmeldt. Je kunt een auto dus gewoon thuis helemaal strippen en dan de restjes bij de sloop inleveren. Geen fraude of 11 euro voor nodig.

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/U...demonteren

Mocht je dat zelfs al niet meer hebben dan bestaat er het formulier Verklaring verval tenaamstelling.

In de praktijk is er dus maar weinig veranderd.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Er zullen heus wel manieren zijn om eronder uit te komen maar het vervelende is dat je voorheen een voertuig legaal in eigen beheer mocht slopen en nu illegaal bezig bent als je zelf een auto sloopt.

U heeft een personenauto,
  • een bedrijfsauto onder de 3.500 kg,

• een bromfiets met meer dan twee wielen,

• een quad of trike jonger dan 15 jaar
Deze voertuigen mag u vanaf 1 april 2015 alleen nog bij een erkend sloopbedrijf slopen en niet meer zelf slopen of volledig voor onderdelen gebruiken.
Antwoord
Leuke auto’s, de jaren 70 spatten er inderdaad van af! Ik ben ook benieuwd naar je nieuwe radio. Ik blijf hem volgen in elk geval.
Antwoord
Ohrtmann schreef:Leuke auto’s, de jaren 70 spatten er inderdaad van af! Ik ben ook benieuwd naar je nieuwe radio. Ik blijf hem volgen in elk geval.

De radio die ik heb gekocht is een eenvoudige nog. Komt op den duur zo'n sjieke in als jij hebt! Maar ben eerst voor goedkope oplossing gegaan vanwege alle dingen die er nog moeten gebeuren aan de 242 :-) als ik voor zo'n sjieke ga schakel ik graag jouw expertise in!;-)
Antwoord
Nou een kleine update over de 242!

Tjamme, alom bekend hier begrijp ik, belde mij vanmiddag dat hij de 242 op de brug had gehad.
Het goede nieuws;

- de motor startte direct :-)
- de automaat die erin zit lijkt goed
- verlichting doet het
- auto is roestvrij, daar ben ik super blij mee :-)
- banden zijn nieuw

Er moet wel veel gebeuren;

- remmen rondom vervangen
- veel leidingen en slangetjes vervangen
- benzinetank aansluiten
- raam mechaniek vervangen van linker deur
- er moet een interieur in
- er mist het laatste stukje uitlaat

Dat voor de apk :-)
Dan weer verder sparen en dan cosmetisch nog eea..
- bumpers vervangen
- knipperlicht glaasjes vervangen voor witte (weet iemand waar ik die kan krijgen)
- ooit een keer overspuiten. Eerst probeer ik hem te polijsten maar sommige stukjes zijn slecht 'bijgewerkt'
- achterkant iets omhoog of voorkant iets omlaag
- een kin spoiler

Dus genoeg te doen!

Even heel wat anders.. Ik heb net ruim 300km gereden met de 144.. Op zich geen probleem, maar m'n gaspedaal bleef telkens hangen. Als ik hem dan even kort intrapte hoorde ik m'n toeren weer naar normaal gaan zeg maar. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Super irritant namelijk..:-)
Antwoord
Een roestvrije 242, nice. Ga nou niet de oranje knipperlichten eraf halen, dat is pas vorige eeuw.

Wat voor carburateur heeft je B20A? De SU luchtschuif kan weleens stroef gaan. En alle terugkeerveren nakijken en smeren natuurlijk.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Een roestvrije 242, nice. Ga nou niet de oranje knipperlichten eraf halen, dat is pas vorige eeuw.

Wat voor carburateur heeft je B20A? De SU luchtschuif kan weleens stroef gaan. En alle terugkeerveren nakijken en smeren natuurlijk.

Oh! Oke voor jou laat ik ze oranje dan ;-)) Dacht dat het bij dat type ook al voorkwam Smile

Een strohmberg heb ik. Is dat SU? Ik ga alles nakijken zodra ik tijd heb!:-) bedankt
Antwoord
Als er Stromberg opstaat, is het geen SU. De Stromberg heeft ook een luchtschuif maar die schuift wat makkelijker. De bediening die bestaat uit een stuk of 8 scharnierpunten, hefbomen en stangen, vooral die op het inlaatspruitstuk wil afhankelijk van de hoek die hij aflegt wel eens vreemd doen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik sluit mij volledig aan bij Marc1970 wat betreft de knipperlichtglaasjes. Ik ga nog een stapje verder: originele glaasjes vervangen door witte knipperlichtglaasjes zou pertinent als onrechtmatige daad opgenomen moeten worden in onze wet, en anders de statuten van volvolvo.nl. Het neusje ziet er fantastisch uit zo, de hele auto overigens. witte glaasjes zijn voor Golfjes en andere charmeloze duitse vehikels.

Goed, vooruit, je moet het zelf weten, maar ik moest toch even een punt maken :tongue:
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 1.815 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Oranje 244 DL '75 ZOAB 238 161.253 11 January 2019, 19:34
Laatste bericht: ZOAB
  de oranje 244 sam244 26 16.993 28 May 2015, 21:17
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)