17 January 2016, 16:40
afgelopen dinsdag samen met robin van Volvo-Lotte(waar ik sleutel) even een rondje rond en onder de 144 gedaan. het lijstje is behoorlijk maar dan is er wel weer een auto die richting concoursstaat gaat. het hoeft gelukkig niet allemaal tegelijk. Daarom eerst maar eens de 123 ontsteking monteren. aangezien de carburateur flink valse lucht zuigt langs de gasklep hebben we besloten om eerst maar eens de carb een revisie beurt te geven. dit omdat nu alles staat gesteld op een carb die valse lucht trekt en daar rommel ik liever niet mee tot er wat meer zekerheid en zoveel mogelijke externe factoren zijn weg gewerkt. De 144 loopt helaas op moment ook niet op benzine dus we zullen eerst maar eens de tank leeg laten lopen, de leidingen door blazen en kijken wat we daar in aantreffen.
als alles meezit gaan we dinsdagavond de gereviseerde carb monteren, 123 ontsteking monteren, kleppen stellen en dan het afstel feest beginnen. hopelijk rijden we weg met een auto die zowel op lpg als benzine het doet. mocht dit niet het geval zijn ben ik al met lpg blij natuurlijk. dan kunnen we weer een week voorruit.
Verder toen ik vandaag in de auto zat en er ongeveer net zoveel zout op de weg lag als er zout op een gemiddeld frietje zit kon ik warempel amper meer iets zien. Snel de wiswas installatie aan en deze werkt helaas echt onder de maat het spuit letterlijk overal heen behalve op de voorruit. nu heb ik wel eens op een paar 140's een stel nozzels op de ruitenwisserbladen zien zitten. wie heeft hier ervaring mee want om het kwartier stoppen bij een pomp op een ruit schoon te maken lijkt me ook niet de bedoeling natuurlijk
als alles meezit gaan we dinsdagavond de gereviseerde carb monteren, 123 ontsteking monteren, kleppen stellen en dan het afstel feest beginnen. hopelijk rijden we weg met een auto die zowel op lpg als benzine het doet. mocht dit niet het geval zijn ben ik al met lpg blij natuurlijk. dan kunnen we weer een week voorruit.
Verder toen ik vandaag in de auto zat en er ongeveer net zoveel zout op de weg lag als er zout op een gemiddeld frietje zit kon ik warempel amper meer iets zien. Snel de wiswas installatie aan en deze werkt helaas echt onder de maat het spuit letterlijk overal heen behalve op de voorruit. nu heb ik wel eens op een paar 140's een stel nozzels op de ruitenwisserbladen zien zitten. wie heeft hier ervaring mee want om het kwartier stoppen bij een pomp op een ruit schoon te maken lijkt me ook niet de bedoeling natuurlijk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[/URL]